Gå til innhold

Er jeg en frekk venninne?

Anbefalte innlegg

Venninnen min har det siste året ikke vært i arbeid eller noenting pga ryggsmerter.. hun fikk påvist kun slitasje i ryggen og jeg synes hun overdramatiserer noe helt ....... Så sa jeg til henne her om dagen at hun hadde gått litt mye opp i vekt, hun trente mye før men etter de smertene hun fikk så orker hun ikke så veldig mye. Hun prøver å gå på tur osv men klarer ikke å gå så langt, uten at hun må sette seg og klage over ryggen samt hun har noe psysisk lidelse etter en trauma. Hun er ganske ung, sånn 30 år og jeg synes hun må ta seg sammen.. Vet hun går på kurser for å leve med smerten osv men likevel, det er kun slitasje og hun har gått så mye opp i vekt at jeg synes hun ødelegger livet sitt på den måten.. Hun sa her om dagen at jeg var en frekk venninne?! Synes det e viktig å være ærlig jeg enn å se noen ødelegge livet sitt på den måten..

Anonymous poster hash: ca934...854
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144312362-er-jeg-en-frekk-venninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen min har det siste året ikke vært i arbeid eller noenting pga ryggsmerter.. hun fikk påvist kun slitasje i ryggen og jeg synes hun overdramatiserer noe helt ....... Så sa jeg til henne her om dagen at hun hadde gått litt mye opp i vekt, hun trente mye før men etter de smertene hun fikk så orker hun ikke så veldig mye. Hun prøver å gå på tur osv men klarer ikke å gå så langt, uten at hun må sette seg og klage over ryggen samt hun har noe psysisk lidelse etter en trauma. Hun er ganske ung, sånn 30 år og jeg synes hun må ta seg sammen.. Vet hun går på kurser for å leve med smerten osv men likevel, det er kun slitasje og hun har gått så mye opp i vekt at jeg synes hun ødelegger livet sitt på den måten.. Hun sa her om dagen at jeg var en frekk venninne?! Synes det e viktig å være ærlig jeg enn å se noen ødelegge livet sitt på den måten..

Ja du er frekk. Ufattelig frekk faktisk .

Anonymous poster hash: bc892...37f

Hvorfor det? jeg har faktisk søkt opp slitajse på internett og lest at man IKKE har smerter av det.. så jeg synes hun legger litt til og bare fordi hun ikke orker så skylder hun på ryggen, lei av å mase på henne at hun må komme seg ut og ta vare på helsen - altså jeg er en dårlig vennine da?

Annonse

Hvorfor det? jeg har faktisk søkt opp slitajse på internett og lest at man IKKE har smerter av det.. så jeg synes hun legger litt til og bare fordi hun ikke orker så skylder hun på ryggen, lei av å mase på henne at hun må komme seg ut og ta vare på helsen - altså jeg er en dårlig vennine da?

Ja, det er du. Du har googlet deg til at hun ikke har vondt............har ikke ord over hvor dum jeg tenker du er

Anonymous poster hash: 290a4...413

Man skal vel kunne være ærlig med venninner.

Hadde sikkert også reagert på samme måte. Men den reaksjonen tyder jo også på at du har tråkket på et ømt punkt. Vet ikke hvordan du har sagt det til henne, men det er jo klart at en venninne skal kunne komme med konstruktiv kritikk, du vil jo bare hennes beste.

Hva med å spørre henne om hun trenger hjelp til å komme seg ut, trene sammen ol.?

Anonymous poster hash: 84e63...a66

Åååå ja, da så. Du har googlet og derfor kan ikke hun ha smerter. Herregud. Gå og lek med noen på din egen alder, du finner dem på SFO.

Anonymous poster hash: 98fc6...e02

Hva er problemet hun har slitasje ikke kreft eller MS , så da burde hun vel ta seg sammen og den lille type smerte som hun har bør ikke gjøre henne overvektig!! Blir så oppgitt jeg altså.. bedre at hun dør av hjerteinfrakt da?

Annonse

Idiot. Jeg håper du er et troll. Og med den holdningen er du et troll uansett. Kanskje ikke slitasjen i seg selv er smertetriggeren, men du vet jo ikke grunnen til at hun har slitasje. Grunnen til slitasje kan være det som gjør at hun har smerter! Og hvis du skulle hatt enorme smerter i ryggen konstant så hadde nok du også blitt deppa og tiltaksløs.

Anonymous poster hash: 90452...60c

Synes ikke det var særlig frekt.

Hun har vondt i ryggen, men det betyr ikke at livet er over. Hun er sikkert deppa, PG trenger litt drahjelp. Og noe tøffe ord kan være bra.

Det er ikke nødvendigvis sån at gode venninner alltid skal jatte med, noen ganger må gode venninner ta de vanskelige samtalene, selv om det ikke er det venninen din vil høre.

Finnes ikke noe mer irriterende enn mennesker som kjenner andres smerter, bedre enn de selv gjør.

Ta deg sammen. At du søker på Google, betyr ingenting. Hun er fortsatt ekspert i eget liv, ikke du.

Anonymous poster hash: dab8a...dc3

Har ikke lest svarene, men dette er 100% sikkert skrevet av enten et troll som bare vil provosere, eller av en person som har slitasjeskade i ryggen og en uspiselig venninne.

Anonymous poster hash: 1cd34...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...