Gå til innhold

Kan en slik porsjon virkelig ha 1500 kcal?

Anbefalte innlegg

http://combiboilersleeds.com/images/spaghetti/spaghetti-8.jpg

Spaghetti bolognese. Spiste en ca like stor porsjon men kan ikke ha 1500 kcal? Min veide 600 gram men det skyldes vel sausen og vannet? Hvor mye tror dere den har?

Anonymous poster hash: 7b30c...753

Fortsetter under...

Jeg har aldri i mitt liv telt kalorier, og ikke kommer jeg til å gjøre det heller. Men den porsjonen på bildet er svær, veldig mye spaghetti og stor tallerken. Og ingen grønnsaker, bortsett fra ev. litt i sausen.

Det verste med spaghetti om man tenker vekt er den negative påvirkningen det har på blodsukkeret. Da blir virkningen mye større enn kaloriene i seg selv.

Anonymous poster hash: a0784...a3b

Jeg har aldri i mitt liv telt kalorier, og ikke kommer jeg til å gjøre det heller. Men den porsjonen på bildet er svær, veldig mye spaghetti og stor tallerken. Og ingen grønnsaker, bortsett fra ev. litt i sausen.

Det verste med spaghetti om man tenker vekt er den negative påvirkningen det har på blodsukkeret. Da blir virkningen mye større enn kaloriene i seg selv.

Må telle kalorier selv pga deff. 

Men den sausen, er det kjøttsaus? Men er jo kjøtt der og?

Må telle kalorier selv pga deff. 

Men den sausen, er det kjøttsaus? Men er jo kjøtt der og?

Pga. deff.?

Driver du med kroppsbygging eller noe slikt? I så fall, skaff deg langt mer kunnskap om mat og kosthold og hvordan det påvirker kroppen din!

Pga. deff.?

Driver du med kroppsbygging eller noe slikt? I så fall, skaff deg langt mer kunnskap om mat og kosthold og hvordan det påvirker kroppen din!

Om du ikke har noe konstruktivt å komme med, så forlatt tråden. Gaaaad

Annonse

Det ser jo ut som veldig mye spaghetti, og pasta har mye kalorier i seg. Kan godt hende det er riktig ja.

Anonymous poster hash: 4afd9...a78

Er vel en normal porsjon. Så denne har altså mer kalorier enn en hel fast food pizza? 

Om du ikke har noe konstruktivt å komme med, så forlatt tråden. Gaaaad

Det er da i aller høyeste grad et konstruktivt forslag at du skaffer deg mer kunnskap om mat.

Anonymous poster hash: bedff...311

100g tørr spaghetti inneholder 157 kcal.

40g tørr spaghetti tilsvarer 100g kokt vare.

Det tilsvarer ca 62 g per 100g av kokt vare.

Om retten veide 600g, kan du ta utgangspunkt i at pastaen veide ca 450g, da har du nesten 700kcal der. I kjøttdeig er det ca 200kcal per 100g, og så kommer sausen i tillegg, der kommer det jo veldig an på hvilken saus du har. Men si du havner på rundt 1100 ca :)

Anonymous poster hash: 81fb6...6b5

Om retten veide 600g, kan du ta utgangspunkt i at pastaen veide ca 450g, da har du nesten 700kcal der. I kjøttdeig er det ca 200kcal per 100g, og så kommer sausen i tillegg, der kommer det jo veldig an på hvilken saus du har. Men si du havner på rundt 1100 ca :)

Hvis man teller kalorier så skal man jo ikke veie spagettien etter at den er kokt

Anonymous poster hash: 5ef18...dc6

Du glemmer parmesanosten, nesten like mange kalorier i sånn ost som i potetgull, 4-500 kalorier pr 100g

Anonymous poster hash: 9ab71...d1c

Deilig å høre at det er flere som tenker komplekst og ikke på kalorier. Jeg har jevn energi og vekta er "konstant". Siden jeg har mye fett og proteiner i alle måltider i tillegg til karbohydrater holder jeg meg mett i 5-8 timer og går da ikke i "kjelleren" av sult slik jeg gjorde før da jeg spiste fettfattig

Anonymous poster hash: 20ca2...960

Annonse

Det stemmer nok sikkert. Spaghetti og pasta har MYE kalorier! Sånn ca 300-400 kcal pr.100 gram og det er mye mer enn 100 gram på det bildet.. 

Anonymous poster hash: 96264...f71

Ja men hva med vannet?? Er vel endel vann som trekker til seg

Ja men hva med vannet?? Er vel endel vann som trekker til seg

Ja, hva med vannet? Det er ikke SÅ mye vann som skal til. Og mengden spagetti er jo den samme uansett.

Anonymous poster hash: 2ab8e...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...