Gå til innhold

tannregulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 11 år skal få tanntrgulering.

Noen som har peiling på om det koster noe?

Anonymous poster hash: 30ade...f6f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 11 år skal få tanntrgulering.

Noen som har peiling på om det koster noe?

Ja det koster nok noe. Men hva kommer an på hvor mye dere får dekket.

Anonymous poster hash: 4eb22...c50

Skrevet

Ja, men hvor mye det koster er umulig å si.

Du får dekket en del, men hvor mye du får dekket kommer an på hvor alvorlig feilen er.

Sønnen min var "bare" overbitt og hadde to vridde hjørnetenner oppe som kom ut langt oppe i tannkjøttet. Han fikk dekket 40% og vi måtte betale mellom 20 og 25.000 et sted. Han hadde bare regulering i 13 mnd, da, for å få vridd på plass og dratt ned de hjørnetennene og fikset det lille overbittet. Det koster jo betraktelig mer for de som har alvorlige bittfeil og må ha regulering, gum osv i mange år, men de får jo gjerne også dekket en større del av utgiften.

Anonymous poster hash: abdea...14f
Skrevet

Hvordan finner jeg ut hva og om vi må betale?

hi

Skrevet

Vi fikk dekket 75%, og hun hadde regulering i 1,5 år. Vi betalte 20 000 kr. Nå er vi i gang med neste, og her blir det mer omfattende, men ser ut som vi får dekt ca 80%. Så vet ikke hvor dyrt det blir.

Anonymous poster hash: 42773...786
Skrevet

hi

Dere må gå til regulerings tannlege, hvor de finner ut, hva som er feil, og hva som må gjøres. Så gir de dere et prisoverslag.

Skrevet

Kjeveortopeden gir dere overslag. Det koster penger, noen ganger veldig veldig mye! Vi får dekt 75% og betaler 14.000

Anonymous poster hash: b5e5e...1e8

Skrevet

hi

Det er uhyre sjelden man får dekket 100%, jeg har aldri hørt om noen (og jeg har to tenåringer og har snakket med mange reguleringsforeldre). Mitt inntrykk er at det er vanlig å få dekket et sted mellom 40 og 75%, men jeg vet om ei som fikk dekket 95% (hun var  kryssbitt og diverse og begynte hos reguleringstannlegen da hun var 8 år gammel)

De fleste jeg kjenner har hatt en utgift mellom 15 og 25.000 kroner. Du må regne med å betale en del altså, men regningene blir jo fordelt utover. Her sender tannlegen ut en delbetalingsfaktura hver tredje måned (om du har veldig dårlig råd kan man søke om å få dekket noe via "sosialen", er du alenemor kan du søke særbidrag fra far for å dekke det)

Skrevet

Det er uhyre sjelden man får dekket 100%, jeg har aldri hørt om noen (og jeg har to tenåringer og har snakket med mange reguleringsforeldre). Mitt inntrykk er at det er vanlig å få dekket et sted mellom 40 og 75%, men jeg vet om ei som fikk dekket 95% (hun var  kryssbitt og diverse og begynte hos reguleringstannlegen da hun var 8 år gammel)

De fleste jeg kjenner har hatt en utgift mellom 15 og 25.000 kroner. Du må regne med å betale en del altså, men regningene blir jo fordelt utover. Her sender tannlegen ut en delbetalingsfaktura hver tredje måned (om du har veldig dårlig råd kan man søke om å få dekket noe via "sosialen", er du alenemor kan du søke særbidrag fra far for å dekke det)

Hun har vært hos reguleringstannlegen tidligere, men nå fikk vi bare en innkalling, og fikk vite hos lokal tannlege at hun skulle til kjeveortoped igjen for å få regulering, har ikke fått noe prisoverslag.

Er ikke alenemor, og tjener heller ikke spesielt dårlig, men utgiftene i det siste har bare ballet på seg, og nå etter lønn 12. Har vi hatt 4000 til alt av daglige utgifter og regninger som ikke skulle vært betalt før 12.

Passer bare overhodet ikke med den utgiften i begynnelsen av nest måned. Fint å høre at det kan deles opp.

Skrevet

Hun har vært hos reguleringstannlegen tidligere, men nå fikk vi bare en innkalling, og fikk vite hos lokal tannlege at hun skulle til kjeveortoped igjen for å få regulering, har ikke fått noe prisoverslag.

Er ikke alenemor, og tjener heller ikke spesielt dårlig, men utgiftene i det siste har bare ballet på seg, og nå etter lønn 12. Har vi hatt 4000 til alt av daglige utgifter og regninger som ikke skulle vært betalt før 12.

Passer bare overhodet ikke med den utgiften i begynnelsen av nest måned. Fint å høre at det kan deles opp.

Her blir det automatisk delt opp,

Vi fikk et prisoverslag, og en anslått lengde han måtte ha reguleringen. Så delte de prisen på tiden og laget fakturaer hver tredje måned. Sånn har det vært for andre som har brukt andre kjeveortopeder også, de deler det automatisk opp.

Skrevet

Her blir det automatisk delt opp,

Vi fikk et prisoverslag, og en anslått lengde han måtte ha reguleringen. Så delte de prisen på tiden og laget fakturaer hver tredje måned. Sånn har det vært for andre som har brukt andre kjeveortopeder også, de deler det automatisk opp.

Akkurat sånn er det her også. Vi får efaktura hver tredje måned, og betaler aldri noe når vi er der. 

Skrevet

De begynner nok ikke med påsetting av regulering neste gang. Her har vi hatt mange oppfølgingstimer før det ble satt igang. Da starter det med en oppstartstime, før vi etter 6-8 uker får tilsendt en framdriftsplan med pris. Den må vi signere og returnere også er det klart for regulering.

Anonymous poster hash: 9b401...adc

Skrevet

Jenta vår har et stort overbitt, så har gått nå med regulering i ett år. Får dekket 75%, betaler alt fra et par hundre, til en tusenlapp ved hver konsultasjon. Du kan be kjeveortoped om å skrive ut et kostnadsoverslag.

Har du ikke råd å betale din egenandel, kan du søke nav om støtte til denne.

Anonymous poster hash: 4c9af...ab6

Skrevet

De første timene betaler man bare 400-500 kr for. Her betaler man for hver gang man er der. Er dyrest da reguleringen settes på. Men selv jeg som er enslig mor, med laveste sats AAP. Klarer fint utgiften til regulering, siden det er delt opp.

Skrevet

Min sønn får dekket 100%, men det koster mer hos kjeveortopeden enn satsen som er satt hos regjeringen, så jeg betaler gjerne flere hundre kroner for bilder og vanlige timer.

Har har enormt underbitt og div. og begynte hos kjeveortoped når han var 4 år for at de skal følge med.

Skrevet

Vi gikk dettet 40 %, tror vi betalte ca 14 000 totalt. Og nedbetalingen var helt super, det er jo en konto med din gjeld liksom da, også betalte jeg litt da og da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...