Gå til innhold

Dere som er på ketolysekur:

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er lavkarbo?

Anonymous poster hash: aa680...aec

Ja, det mener jeg absolutt. Du kan jo tilpasse hvilke nøtter/frø du bruker i oppskriften også. Valnøtter har mindre karbohydrater enn mandler feks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det mener jeg absolutt. Du kan jo tilpasse hvilke nøtter/frø du bruker i oppskriften også. Valnøtter har mindre karbohydrater enn mandler feks.

Skal prøve. Takk.

Skrevet

Vet du hvor mange knekkebrød det blir sånn ca?

Anonymous poster hash: 17c60...b57

Skrevet

Vet du hvor mange knekkebrød det blir sånn ca?

2 bakeplate. Jeg skjærer opp hvert brett i 16 stk. Passe str syns jeg :)

Skrevet

Tusen takk :)

Skrevet

Hvordan oppbevarer du de`?

Skrevet

Vet at man ikke skal veie seg ofte... I dag er min dag 2, og jeg har gått opp 0.8 kg 😢😖

Skrevet

Vet at man ikke skal veie seg ofte... I dag er min dag 2, og jeg har gått opp 0.8 kg

Hva har du spist da? Har du kontroll på hva du kan og ikke kan spise, passer du på karbomengden?

Skrevet

Hva har du spist da? Har du kontroll på hva du kan og ikke kan spise, passer du på karbomengden?

Ja, jeg har kontroll på karbomengden.

Har spist til frokost:

Avokado, egg, ost, agurk, cherrytomat

Middag:

Retten Brennende kjærlighet fra Lavkarbo.no

Skrevet

jeg pleier spise en babybel-ost eller noen osteskiver. Morr-pølse er også greit, også pleier jeg å ha små paprikaer eller selleri med meg i veska. Prøver styre unna knekkebrød og sånn og heller ha det til et av måltidene.

Anonymous poster hash: 26b87...dcf

Skrevet

Hvordan oppbevarer du de`?

Kakeboks!

Skrevet

Skal man ikke begynne å gå ned med en gang?

Skrevet

Skal man ikke begynne å gå ned med en gang?

Du må senke skuldrene dine, det har gått kun 2 dager. Ikke vei deg de neste dagene, vær nøye med maten og la kroppen få omstille seg

Skrevet

Ja, jeg har kontroll på karbomengden.

Har spist til frokost:

Avokado, egg, ost, agurk, cherrytomat

Middag:

Retten Brennende kjærlighet fra Lavkarbo.no

Drikker du nok vann? Jeg vet det er vanskelig, men det er lurt å ha et fast tidspunkt en veier seg i uka. De første ukene var jeg ganske forstoppa (sorry) før kroppen min var vant til den nye kosten, og da veide jeg naturlignok mer... Jeg bruker ketosestix for å kontrollere at jeg er i ketose. Slo ut på det mørkeste i dag og hoppet av glede 😅😅

Skrevet

Drikker nok ikke så mye som jeg burde. Jeg leser jo at folk går ned 5-6 kg i mnd.

Skrevet

Drikker nok ikke så mye som jeg burde. Jeg leser jo at folk går ned 5-6 kg i mnd.

Det er superviktig at du drikker nok, Det kan være du og går ned det, men det har jo bare gått 2 dager enda. Tviler du på om det vil fungere allerede nå?

Skrevet

Det er superviktig at du drikker nok, Det kan være du og går ned det, men det har jo bare gått 2 dager enda. Tviler du på om det vil fungere allerede nå?

Jeg er utålmodig av meg. Tviler ikke på at det virker. På andre. På meg selv er jeg usikker.

Skrevet

Jeg er utålmodig av meg. Tviler ikke på at det virker. På andre. På meg selv er jeg usikker.

Hvis du tviler allerede nå, så er det like bra å droppe det

Skrevet

Du må gi det tid. Tenk hvordan kroppen din jobber på spreng nå for å omstille seg. Drikk masse vann og vær strikt med deg selv i to uker fremover, så vil du nok merke en forskjell. Det tar tid for kroppen å komme i ketose og alle er forskjellig!

Skrevet

Veide meg nå, og ingenting ned.

Skrevet

Veide meg nå, og ingenting ned.

Du må slutte å stresse så inn i hampen! Ulike kropper reagerer ulikt. Vent en uke før du veier deg igjen!

Noen kropper kan trenge et par uker på å omstille seg til lavkarbo.

Noen reagerer på melkeprodukter eller for mye svin/kjøtt, og da må man gjerne tilpasse lavkarboen deretter.

Jeg binder f.eks. væske av svin, tomat, kylling og skalldyr, og melk tåler jeg ikke. Noen av frø gjør at stoffskiftet mitt reduseres. Jeg går ikke på ketolyse, men har levd på lavkarbokosthold i mange år etter at jeg gikk ned 25 kg.

Poenget er å finne det som fungerer for den enkeltes kropp.

Du har brukt tid på å legge på deg. Da bør du ha tålmodighet med å gå ned også.

Pass på at du spiser nok og at du får i deg nok og variert med grønnsaker og nok fett.

Viktig at du spiser normale mengder proteiner, ikke mer enn normalporsjon med proteiner! (hvis du spiser for mye proteiner så omdannes dette til "karbo" i kroppen)

Og så må du få i deg riktig type fett - dropp alt av maisolje, solsikkeolje og soyaolje og bruk heller olivenolje, rapsolje, kokosolje, olivenolje og meierismør. Du må få i deg nok omega3 via fisk eller fiskolje daglig.

Men stress ned! Stress er med på å hindre vekttap - så vei deg maks en gang i uken, og husk også at du før mensen trolig går opp i vekt. 0,5-3 kilo opp i væske er normalt da, men det går bort igjen etter få dager av seg selv. Da er det lurt å unngå å veie seg rett før mensen.

Anonymous poster hash: b7f74...6e5

Skrevet

Du må slutte å stresse så inn i hampen! Ulike kropper reagerer ulikt. Vent en uke før du veier deg igjen!

Noen kropper kan trenge et par uker på å omstille seg til lavkarbo.

Noen reagerer på melkeprodukter eller for mye svin/kjøtt, og da må man gjerne tilpasse lavkarboen deretter.

Jeg binder f.eks. væske av svin, tomat, kylling og skalldyr, og melk tåler jeg ikke. Noen av frø gjør at stoffskiftet mitt reduseres. Jeg går ikke på ketolyse, men har levd på lavkarbokosthold i mange år etter at jeg gikk ned 25 kg.

Poenget er å finne det som fungerer for den enkeltes kropp.

Du har brukt tid på å legge på deg. Da bør du ha tålmodighet med å gå ned også.

Pass på at du spiser nok og at du får i deg nok og variert med grønnsaker og nok fett.

Viktig at du spiser normale mengder proteiner, ikke mer enn normalporsjon med proteiner! (hvis du spiser for mye proteiner så omdannes dette til "karbo" i kroppen)

Og så må du få i deg riktig type fett - dropp alt av maisolje, solsikkeolje og soyaolje og bruk heller olivenolje, rapsolje, kokosolje, olivenolje og meierismør. Du må få i deg nok omega3 via fisk eller fiskolje daglig.

Men stress ned! Stress er med på å hindre vekttap - så vei deg maks en gang i uken, og husk også at du før mensen trolig går opp i vekt. 0,5-3 kilo opp i væske er normalt da, men det går bort igjen etter få dager av seg selv. Da er det lurt å unngå å veie seg rett før mensen.

Anonymous poster hash: b7f74...6e5

Takk for svar 😊

Skrevet

Bruker du ketostix for å sjekke om du er i ketose?

Anonymous poster hash: f4ba5...5fc

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er i ketose

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er i ketose

Anbefaler å kjøpe ketosestix på apoteket og ta stikkprøver innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...