Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Følelsen av at benet sovner etterfulgt av manglende evne til å stå på hæl/tær?Hva funka og hvem hjalp deg?? Anonymous poster hash: 99226...fdb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Gå til en kiropraktor, er mitt råd. Anonymous poster hash: 7ff71...f49
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 Gå til en kiropraktor, er mitt råd. Anonymous poster hash: 7ff71...f49 Takk for tips! vil en kiropraktor virke bedre enn en osteopat? Anonymous poster hash: 99226...fdb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Absolutt IKKE gå til kiropraktor! Oppsøk lege. Får du i tillegg problemer med at du tisser på deg/ikke klarer å tisse oppsøker du legevakt umiddelbart. Da er det kjempealvorlig, og da handler det om timer! Jeg fikk dette akutt og har permanente skader etter at nervene var for lenge i klem. Oppsøk legen din, så henviser han deg evt. videre hvis det trengs. Men igjen, ikke gå til kiropraktor når du har nerver i klem!!!!! Anonymous poster hash: a0277...3c7
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Absolutt IKKE gå til kiropraktor! Oppsøk lege. Får du i tillegg problemer med at du tisser på deg/ikke klarer å tisse oppsøker du legevakt umiddelbart. Da er det kjempealvorlig, og da handler det om timer! Jeg fikk dette akutt og har permanente skader etter at nervene var for lenge i klem. Oppsøk legen din, så henviser han deg evt. videre hvis det trengs. Men igjen, ikke gå til kiropraktor når du har nerver i klem!!!!! Anonymous poster hash: a0277...3c7 Takk for svar. Prøvde å formulere et kort spørsmål, men ser jeg sikkert bør utfylle. I september sovnet foten min og den våknet ikke igjen. Mistet kraft i foten, tilnærmet dropfot, men likevel ikke så ille. Mistet følelsen i ansiktet (halve ansiktet, men ikke skeiv). Ble undersøkt av lege på jobb som ringte sykehus, de var ikke bekymret. Tok kontakt med fastlegen (hadde allerede bestilt time før legen på jobb) og ble henvist sykehuset. Ble innlagt i 3 dager og tok mr av stort sett hele kroppen ovenfor låra. Kom tilbake som poliklinisk pasient og tok spinalprøve som var fin. Fikk beskjed om at hvis de ikke fant noe der hadde de ikke mer å bidra med, så jeg ble avsluttet. Gikk til osteopat som prøvde å ordne opp, men ble ikke 100%. Fikk tilbake muligheten til å stå på tå/hæl, men det er fortsatt numment. Igår skjedde det samme med det andre benet. Jeg er overbevist om at det er nerver i klem, men jeg får ikke helt gehør for det hos lege/sykehus... Anonymous poster hash: 99226...fdb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 Takk for svar. Prøvde å formulere et kort spørsmål, men ser jeg sikkert bør utfylle. I september sovnet foten min og den våknet ikke igjen. Mistet kraft i foten, tilnærmet dropfot, men likevel ikke så ille. Mistet følelsen i ansiktet (halve ansiktet, men ikke skeiv). Ble undersøkt av lege på jobb som ringte sykehus, de var ikke bekymret. Tok kontakt med fastlegen (hadde allerede bestilt time før legen på jobb) og ble henvist sykehuset. Ble innlagt i 3 dager og tok mr av stort sett hele kroppen ovenfor låra. Kom tilbake som poliklinisk pasient og tok spinalprøve som var fin. Fikk beskjed om at hvis de ikke fant noe der hadde de ikke mer å bidra med, så jeg ble avsluttet. Gikk til osteopat som prøvde å ordne opp, men ble ikke 100%. Fikk tilbake muligheten til å stå på tå/hæl, men det er fortsatt numment. Igår skjedde det samme med det andre benet. Jeg er overbevist om at det er nerver i klem, men jeg får ikke helt gehør for det hos lege/sykehus... Anonymous poster hash: 99226...fdb Du må ikke gi deg. De må ta MR med kontrastvæske. Jeg er lam i et bein pga legetabbe. Jeg ble liggende i altfor mange dager selvom det var akutt. Mener ikke å skremme deg, for det er ytterst sjelden så farlig som i mitt tilfelle. Men det du beskriver er IKKE normalt, og du må få hjelp. De må jo utrede dette og finne ut hva som feiler deg. Lykke til ❤ Anonymous poster hash: a0277...3c7
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #7 Skrevet 21. februar 2017 Du må ikke gi deg. De må ta MR med kontrastvæske. Jeg er lam i et bein pga legetabbe. Jeg ble liggende i altfor mange dager selvom det var akutt. Mener ikke å skremme deg, for det er ytterst sjelden så farlig som i mitt tilfelle. Men det du beskriver er IKKE normalt, og du må få hjelp. De må jo utrede dette og finne ut hva som feiler deg. Lykke til ❤ Anonymous poster hash: a0277...3c7 Takk! Så utrolig leit å høre at det gikk så langt med deg! Var det pga nerver i klem at du ble sånn? Jeg tok mr med kontrast av hodet, for å utelukke problemer der (pga ansiktet) men de tok ikke kontrast av hofte/bekken Anonymous poster hash: 99226...fdb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #8 Skrevet 21. februar 2017 Ja, det var det. Men har du utfall i bein/fot må de jo ta kontrast MR av ryggrad, for å finne ut hvor nervene er i klem. Ut i fra det du beskriver dreier det seg om nedre ryggvirvler. Det er der nervene til bein/for ligger. Jeg hadde nerver i klem i L5-S1. Har du ikke blærepareser er det ikke akutt. Men de må jo i hvert fall henvise deg videre så du får hjelp. Anonymous poster hash: a0277...3c7
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #9 Skrevet 21. februar 2017 Ja, det var det. Men har du utfall i bein/fot må de jo ta kontrast MR av ryggrad, for å finne ut hvor nervene er i klem. Ut i fra det du beskriver dreier det seg om nedre ryggvirvler. Det er der nervene til bein/for ligger. Jeg hadde nerver i klem i L5-S1. Har du ikke blærepareser er det ikke akutt. Men de må jo i hvert fall henvise deg videre så du får hjelp. Anonymous poster hash: a0277...3c7 Ja jeg syns og det var rart at de ikke sjekket mer inngående i nervesystemet, men det ville de altså ikke. På akuttmottaket jeg ble tatt imot snakket de om nervetester for nettopp dette, men jeg tror ikke det ble kommunisert videre. Virket hvertfall ikke sånn. Ble undersøkt av fysioterapeuter og overleger og gudenevet, men ingenting... Anonymous poster hash: 99226...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå