Gå til innhold

Hvor mye koster fysioterapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri vært der, hva er greia? Hvordan fungerer det egentlig? Jeg har frikort.. men er alle fysioterapeuter private uten refusjonsmuligheter? Dvs jeg må betale full pris? Vet at en i fam. går til en og betaler 400 kr/gangen, men hun har ikke frikort heller. Har det noe å si at jeg har det? Er det vanskelig å få henvisning fra fastlegen? Noen som har litt info :) ? Har dårlig råd skjønner dere. Men mistenker at jeg bør til fysioterapeut.

Anonymous poster hash: 1fabd...177
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten google frikort del 2 ? 🤔 du betaler egenandel,men det er billigere enn å gå til privat ihvertfall

Anonymous poster hash: f0514...0a5

Skrevet

Aldri vært der, hva er greia? Hvordan fungerer det egentlig? Jeg har frikort.. men er alle fysioterapeuter private uten refusjonsmuligheter? Dvs jeg må betale full pris? Vet at en i fam. går til en og betaler 400 kr/gangen, men hun har ikke frikort heller. Har det noe å si at jeg har det? Er det vanskelig å få henvisning fra fastlegen? Noen som har litt info :) ? Har dårlig råd skjønner dere. Men mistenker at jeg bør til fysioterapeut.

Det går ikke på det vanlige frikortet ditt, det er et eget frikort (frikort 2)for fysioterapi med egenandelstak på 1990 kroner

Anonymous poster hash: 46157...39b

Skrevet

Jeg betaler alt fra 135 til 225 pr gang, avhengig av om det er 1 time eller mindre. Har henvisning fra legen. Tror ikke du skal betale om du har frikort? Men usikker. Om du går uten henvisning må nok ut med mer enn 400 pr time, og der er jeg usikker på om frikort gjelder?

Skrevet

Du må nesten google frikort del 2 ? du betaler egenandel,men det er billigere enn å gå til privat ihvertfall

Anonymous poster hash: f0514...0a5

Det går ikke på det vanlige frikortet ditt, det er et eget frikort (frikort 2)for fysioterapi med egenandelstak på 1990 kroner

Åja! Æsj, da :P Men det er vel 5 ganger eller noe.. jaja.. jeg er jo syk så det er vel verdt det, men det er jo litt sure penger når jeg har betalt 3000 kr allerede (får tilbake, men fikk frikort i går. På søndag betalte jeg 1000 kr i helseregninger!)

Skrevet

Jeg betaler alt fra 135 til 225 pr gang, avhengig av om det er 1 time eller mindre. Har henvisning fra legen. Tror ikke du skal betale om du har frikort? Men usikker. Om du går uten henvisning må nok ut med mer enn 400 pr time, og der er jeg usikker på om frikort gjelder?

Ok, det er ikke så ille da, egentlig. Verdt det, synes du? Blir du bedre? 

Skrevet

Bare hvis hun har frikort 2

Skrevet

Bare hvis hun har frikort 2

Men det får man så lenge man har henvisning fra legen? 

Skrevet

Men det får man så lenge man har henvisning fra legen?

Husk at det kan være noen uker ventetid hvis msn sksl til fysioterapeut med driftstilskudd (der du betaler egenandel til frikort 2). Kommer som regel inn i løpet av et par dager hos privat fysioterapeut.

Anonymous poster hash: aec9e...59a

Skrevet

Det er kun 165kr pr time som blir registrert opp mot frikort 2.

Materiale, triggerpunkt, akupunktur, trykkbølge osv osv går ikke på dette. Jeg betaler mellom 255 og 330kr timen. Så selv etter jeg får frikort må jeg betale for det som ikke blir dekt av det.

Anonymous poster hash: 2fd77...8e9

Skrevet

Noen tilstander får du dekket, f.eks bekkenløsning

Anonymous poster hash: a5399...734

Skrevet

Noen tilstander får du dekket, f.eks bekkenløsning

Anonymous poster hash: a5399...734

Det var nye regler fra 01.01.2017

Anonymous poster hash: 2fd77...8e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...