Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Hvilke ski kjøper man? Carving, allmountain, twintip osv... Jeg blir ør Anonymous poster hash: 1a8d2...d3e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Er også en voksen nybegynner 🙈 Jeg handlet meg twintip ski. Junior. Fant ut at junior ski passet meg bra. De var billig (2500 kr med bindinger og sko) og litt kortere. 😊 Er ikke så lang og stor selv, da.. Anonymous poster hash: c0d2f...e39
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Er også en voksen nybegynner Jeg handlet meg twintip ski. Junior. Fant ut at junior ski passet meg bra. De var billig (2500 kr med bindinger og sko) og litt kortere. Er ikke så lang og stor selv, da.. Anonymous poster hash: c0d2f...e39 Jeg er nokså høy, så junior utgår nok Men hvorfor valgte du twintip? Er det enklere? Hi Anonymous poster hash: 1a8d2...d3e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Ser ikke poenget å handle twintip til en voksen nybegynner. Blir vel lite triksing.. ville gått for carving-ski som er lette å svinge med. En nybegynner er en som ikke har kjørt så mye på ski, og som antakelig skal kjøpe sitt første skipar. Da er det viktig å velge en ski som ikke stiller for store krav til teknikk og fysikk. Gode ski for nybegynnere bør ha en relativt myk flex både i lengderetningen og sideveis, samtidig som de har et kort innsving. Disse egenskapene vil gjøre at skiene svinger lett, at de er tilgivelige for feil og at de er lette å skrense med om farten blir for stor. Du får stort sett god hjelp i butikken, og hvis ikke de hjelper deg, gå et annet sted. Anonymous poster hash: f798b...880
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Ser ikke poenget å handle twintip til en voksen nybegynner. Blir vel lite triksing.. ville gått for carving-ski som er lette å svinge med. En nybegynner er en som ikke har kjørt så mye på ski, og som antakelig skal kjøpe sitt første skipar. Da er det viktig å velge en ski som ikke stiller for store krav til teknikk og fysikk. Gode ski for nybegynnere bør ha en relativt myk flex både i lengderetningen og sideveis, samtidig som de har et kort innsving. Disse egenskapene vil gjøre at skiene svinger lett, at de er tilgivelige for feil og at de er lette å skrense med om farten blir for stor. Du får stort sett god hjelp i butikken, og hvis ikke de hjelper deg, gå et annet sted. Anonymous poster hash: f798b...880 Tusen takk! <3 Jeg vil nok prøve å kjøpe brukt for å se om jeg liker det. Hvor mye kortere enn meg selv synes du skiene burde være? Og trenger jeg egentlig staver? Hi Anonymous poster hash: 1a8d2...d3e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 https://www.oslosportslager.no/magasinet/lengde-pa-alpinski--en-guide-til-valg-av-riktig-lengde-1274.aspx Ang staver så trenger du nok ikke det på de første turene, men ville nok kjøpt det og. Lykke til! 😊 Anonymous poster hash: f798b...880
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå