Gå til innhold

Hvor mye vin pr pers i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi skal gifte oss i juli og jeg er så usikker på hvor mye vin vi skal kjøpe. Vi blir mellom 110 og 120. Noen av de som kommer er barn, men det er maks 10-15. Vi skal ikke ha forrett, men ha indisk buffet. Desserten kommer sammen med kakene. Til maten har vi brus, vann, øl og vin.

Hvor mye vin bør vi regne da?

Anonymous poster hash: a0e12...11e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også gifte oss i sommer. Hoteller har opplyst oss at det gjennomsnittlig går 1 flaske rødvin pr person til middag. Men da er det snakk om at man sitter til bords gjennom 3-4 retter.

Anonymous poster hash: 1c4e2...57b

Skrevet

Regner alltid 1 flaske vin pr pers. ved flere retters middag.

Anonymous poster hash: 663c4...5bc

Skrevet

Takk for svar. Regner man da 1 flaske pr alle som kommer? Jeg vet det er flere som ikke er så glad i vin og foretrekker øl eller brus. Synes det virker så veldig mye å kjøpe 100 flasker vin.

Skrevet

Mange bryllup jeg har vært i (hotell), har det vært 1 gl hvitvin til forrett og 2 glass rødvin til hovedrett. Vi hadde 1 gl hvitvin til forrett og 3 glass rødvin til hovedrett, men vi hadde ikke velkomstdrikk, bare noe eplemost-lignende for å slokke tørsten pga tidspress til middagen. Å regne en flaske per person til middag er mye, da drikker alle med begge hendene. si at 20% drikker med begge henda (fordi det er gratis og de eier ikke skam i livet). Resten drikker kanskje 1-2 gl (gamle damer) eller 2-3 glass (de fleste andre). Vi satt igjen med enormt mye vin, øl og sprit etter festen vår....

Anonymous poster hash: 690e3...f25
Skrevet

Mange bryllup jeg har vært i (hotell), har det vært 1 gl hvitvin til forrett og 2 glass rødvin til hovedrett. Vi hadde 1 gl hvitvin til forrett og 3 glass rødvin til hovedrett, men vi hadde ikke velkomstdrikk, bare noe eplemost-lignende for å slokke tørsten pga tidspress til middagen. Å regne en flaske per person til middag er mye, da drikker alle med begge hendene. si at 20% drikker med begge henda (fordi det er gratis og de eier ikke skam i livet). Resten drikker kanskje 1-2 gl (gamle damer) eller 2-3 glass (de fleste andre). Vi satt igjen med enormt mye vin, øl og sprit etter festen vår....

Anonymous poster hash: 690e3...f25

Takk for svar. Det er det vi er redd for også. Vi drikker ikke øl selv og lite vin så er redd for å ha vin de neste 10 årene igjen etterpå..

Skrevet

Uåpnede flasker og kartonger med vin kan du få returnere på Polet, så jeg hadde ikke nølt med å kjøpe 100 flasker. Utrolig kjipt å gå tom for drikke!

Anonymous poster hash: e38ee...7d0

Skrevet

Gjør som personen over her sier, kjøp heller for mye og returner det til polet! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...