Gå til innhold

konfirmasjons invitasjon, hvem, hvordan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart konfirmasjonstid. Det er vanlig med store fester i min familie.

Så har tenkt å invitere søstkyn av foreldre med barn , besteforeldre, søstkyn av besteforeldre og barna dems. 

Hva er vanlig i din familie ? Inviterer dere kun de aller nærmeste eller er vi flere med store familier og tette familebånd ? en føler seg litt tvungen til å holde fest for alle sammen slik alle andre i familien gjør. 

Er det dumt å skrive noe om i invitasjonen at de må si ifra hvor mange kommer fra de ? Hvordan ville dere har formulert det ? 

Er jo fint å vite med tanke på maten om det er kun tanta som kommer, eller tanta med mann og 3 barn liksom,

Anonymous poster hash: fecb5...4c4

Fortsetter under...

Skrevet

Vi inviterer besteforeldre, onkler og tanter, fettere og kusiner, et par tremenninger og noen familievenner. Vi blir ca 60.. Selvfølgelig må folk si om de kommer, skriv su innen en dato på invitasjonen.

Skrevet

Begynte å skrive at de må gi beskjed om ikke de kommer men tenkte tanken om det er mulig å be de si hvor mange av de kommer , blir det dumt ?

Tante kommer kanskje uten mannen men tar med barna, en tante kommer med mannen men uten barna osv.

Blir litt dumt å betale for mye for festen hvis det blir noen stk som ikke kommer i den og den familien hvis dere skjønner.

Vi betaler pr.pers da vi har leid lokale og får maten servert.

Anonymous poster hash: fecb5...4c4

Skrevet (endret)

Du skriver i invitasjonen hvem den er til og ber dem svare innen en viss tid. Da får du vite hvem som kommer.

Hvis du har konfirmasjon nå til våren bør du få ut innbydelsene snart!

Endret av amandine
Skrevet

Er nok stor forskjell på hva som er vanlig. Vi inviterer selv de aller nærmeste (tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre). Altså barnas tanter onkler osv

Anonymous poster hash: 5437c...180

Skrevet

Lenge til jeg har konfirmant, men har et søsken som ble konfirmert i fjor. Da inviterte de konfirmantens onkler, tanter, søskenbarn og besteforeldre. Ca 70 stk i alt.

Hvis vi inviterer bare like nær familie til vårt barn så blir vi bare 22 hvis alle kommer (noe som er lite sannsynlig). Det ville blitt litt stusselig synes jeg. Vårt barn har ingen søskenbarn nær sin egen alder, så han har det samme forholdet til noen av tremenningene sine som jeg hadde til søskenbarn. Så vi inviterer nok noen av søskenbarna til oss foreldre med familier også, hvis vi fortsatt har kontakt når den tid kommer. Men ikke alle, da hadde vi nok blitt et par hundre til sammen. :P

Anonymous poster hash: ba915...29c

Annonse

Skrevet

Jeg hadde konfirmant i fjor.

Her inviterer vi bare nærmeste familie, altså besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn til konfirmanten.

Jeg har 4 søsken og mannen 2, så bare der er det jo 6 familier som inviteres da, mange søskenbarn :)

Mine foreldre er skilt og etablert på nytt, så det er tre sett med besteforeldre.

Bare en oldemor igjen i live.

Søsken til besteforeldre og deres familier inviterer vi ikke.

Vi skrev bare i innbydelsen at vi ville ha svar innen 1.april.

Anonymous poster hash: ef6ea...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...