Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Mannen skal inn til en elektiv operasjon og har som alle andre fått båeskjed om å faste inkludert røyk og snus. Han mener at dett ikke kan være så nøye da han bare har den i munnen og at det ikke kan være spesielt farlig. Prøver å forklare ham at det står der for en grunn, men klarer ikke å argumentere for hvorfor han ikke skal. Prøver å google, men finner ikke direkte svar på hvorfor? Er det nikotinen i seg selv som er problemet, eller stimulerer snusen til økt magesyre som gir økt fare for å få magesyre i lungene? Man skal jo heller ikke tygge tyggis så det må jo kanskje være noe slikt også? Kan han evt bruke nikotinfri snus for psyken sin del? Virker som hsn har bestemt seg for å snuse uansett så jeg vil "skremme" han litt vil å tenke seg om? Nikotinfri snus må vel uansett være bedre enn vanlig snus om han likevel snuser. Når jeg sier at han blir spurt om om han bruker snus og at han da ikke vil få operasjon sier han bare at han da bare lyver om det. Blir litt opogitt. Hjelp meg litt damer å banke vett i skallen hans. Gjerne med litt henvisning til literatur så jeg har noe å komme med. Hilsen frustrert frue til ignorant mann. Anonymous poster hash: ec5cb...30e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Det stimulerer spytt- og magesyreproduksjonen, trekker sammen de små blodårene, øker blodtrykket og øker pulsen. Falsk snus er bedre fordi man ikke får nikotineffekten, men syre- og spyttproduksjonen vil øke. Han risikerer at operasjonen blir avlyst pga manglende faste. Anonymous poster hash: 22805...84c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Nikotin gjør at de små blodårene trekker seg sammen og han vil derfor ha dårligere sirkulasjon. Dårlig sirkulasjon gir økt risiko i narkose og forlenget sårtilheling og rehabilitering. Han kan evt be om nikotinplaster på sykehuset. Anonymous poster hash: 6cf02...f44
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Dumt spm men blir ikke nikotinplaster akkurat det samme? Blodårene vil vel trekke seg sammen av det også? Anonymous poster hash: ec5cb...30e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Det er pga økt produksjon av magesyre. Bare la han lyve om det. Ikke noe som å våkne opp etter 3 uker på respirator pga aspirasjonspneumoni og en deilig sepsis👍🏻 Anonymous poster hash: 9c280...38a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå