Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Jenta mi på tre år har tidligere i dag slått hodet. Hun har vondt i hodet og har kasta opp. Fikk konstantert over tlf med legevakt at hun har hjernerystelse. Hvor lenge bør hun bli hjemme? Holder det med i morgen? Og hvilke hensyn bør vi ta? Ingen tv eller musikk? Lite lys? Rolig lek (eks kan søsken være hjemme, da blir det litt mer leking)? Anonymous poster hash: 90aaa...8db
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Jeg ville krevd en legesjekk, altså! Noen ganger holder det med dager hjemme, andre ganger tar det flere uker før man kommer seg, og det er helt umulig å si uten å vite allmentilstand. Dere burde vekke henne lett flere ganger i natt, husker ikke hvor ofte. Syns du skal ringe legevakt igjen, helt merkelig at dere ikke ble tatt inn.. God bedring til jenta Anonymous poster hash: bbfd3...7e9
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Du sjekker jenta over telefon med lege...og så spør du på DIB hvilke hensyn hun bør ta, tv, når tilbake til bhg osv?? Virkelig?? Du kontakter fastlegen eller legevakten igjen og får barnet undersøkt. Lege må fortelle hvilke hensyn..ikke dib. Kjenner jeg blir rimelig målløs over dette. Hjernerystelse skal man ikke spøke med. Anonymous poster hash: a22d4...17a
Superdolly Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Jeg håper du har tatt henne med til legen i dag. Mitt barn fikk hjernerystelse, og ble tatt inn hos fastlegen umiddelbart. Vi fikk en lang liste - skriftlig - med hvilke hensyn vi skulle ta. Blant dem var ingen skjermer, dvs tv, pc, nettbrett og telefon og ingen lesing. Vi måtte vekke henne flere ganger i løpet av natten og sjekke om hun var bevisst og kunne svare fornuftig på enkle spørsmål. Nå er dette noen år siden, så jeg husker ikke alt, men for all del ta henne med til legen hvis du ikke har gjort det alt.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Da jentungen min var 2,5 datt hun i bhg pg fikk en kraftig hjernerystelse. Kastet opp minst 3 ganger i timen de første 8timene og minst 1 gang i timen frem til midnatt. Ble lagt inn på barneavdelingen og overvåket i ett døgn. Da vi reiste hjem fikk vi beskjed om å prøve å hilde unna tv ol, men at det med så små bran kunne være vanskelig, men holde det til ett minimal. Dette var en onsdag eller torsdag og på mandag var hun tilbake i bhg. Dette var en kraftig hjernerystelse, og ved dunk med oppkast rett etterpå ville jeg sett an formen utover. Vekket barnet to ganger i løpet av natta til du får kontakt. Og deretter se etter en dag eller to om formen tilsvarer bhgleik 😊 Anonymous poster hash: 14c9e...e1d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Tror ikke de kan konstantere hjernerystelse over telefonen, altså. Da sønnen når datt fra en mur rett i betong og fikk DEN enorme kulen, mente alle det var hjernerystelse. Det var det ikke. Han lå en natt på sykehuset til observasjon og det var der de fant at det bare var et kraftig smell. Hadde det vært hjernerystelse måtte vi tatt en del hensyn, så jeg ville absolutt latt en lege sjekke barnet. Anonymous poster hash: 42519...666
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Du sjekker jenta over telefon med lege...og så spør du på DIB hvilke hensyn hun bør ta, tv, når tilbake til bhg osv?? Virkelig?? Du kontakter fastlegen eller legevakten igjen og får barnet undersøkt. Lege må fortelle hvilke hensyn..ikke dib. Kjenner jeg blir rimelig målløs over dette. Hjernerystelse skal man ikke spøke med. Anonymous poster hash: a22d4...17a Jeg har kontaktet lege i dag. Men skrev denne meldingen på dib i går kveld, siden jeg er den som skal skaffe vikar for meg selv på jobb. Har ikke fått svar av legen enda, men skal ringe meg senere i dag. Merker jeg blir litt oppgitt over hvordan du klarer å lire av deg så mye dritt. Jeg tenkte at på dib, der det er mange småbarnsforeldre så var det andre med samme erfaring som kunne dele med meg. Anonymous poster hash: 90aaa...8db
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 Tror ikke de kan konstantere hjernerystelse over telefonen, altså. Da sønnen når datt fra en mur rett i betong og fikk DEN enorme kulen, mente alle det var hjernerystelse. Det var det ikke. Han lå en natt på sykehuset til observasjon og det var der de fant at det bare var et kraftig smell. Hadde det vært hjernerystelse måtte vi tatt en del hensyn, så jeg ville absolutt latt en lege sjekke barnet. Anonymous poster hash: 42519...666 Takk for svar Ringte til legevakt i går kveld, men da var de usikre å vi måttte følge med på tilstanden selv. Slo oss litt til ro, men hun begynte å kaste opp i natt. Så de konkluderte med en mild hjernerystelse. I verste fall tar de feil og det er bare forslått. Men om det er hjernerystelse så er den nok en mild grad Anonymous poster hash: 90aaa...8db
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har kontaktet lege i dag. Men skrev denne meldingen på dib i går kveld, siden jeg er den som skal skaffe vikar for meg selv på jobb. Har ikke fått svar av legen enda, men skal ringe meg senere i dag. Merker jeg blir litt oppgitt over hvordan du klarer å lire av deg så mye dritt. Jeg tenkte at på dib, der det er mange småbarnsforeldre så var det andre med samme erfaring som kunne dele med meg. Anonymous poster hash: 90aaa...8db Du sier du har vært i kontakt med lege....det er lege som skal svare på disse spørsmålene. Ikke dib. At du ikke evner å spørre om dette, men heller spør her på dib synes jeg var middels talt sjokkerende. Man spøker ikke med hjernerystelse!! Anonymous poster hash: a22d4...17a
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #10 Skrevet 20. februar 2017 Jeg håper du har tatt henne med til legen i dag. Mitt barn fikk hjernerystelse, og ble tatt inn hos fastlegen umiddelbart. Vi fikk en lang liste - skriftlig - med hvilke hensyn vi skulle ta. Blant dem var ingen skjermer, dvs tv, pc, nettbrett og telefon og ingen lesing. Vi måtte vekke henne flere ganger i løpet av natten og sjekke om hun var bevisst og kunne svare fornuftig på enkle spørsmål. Nå er dette noen år siden, så jeg husker ikke alt, men for all del ta henne med til legen hvis du ikke har gjort det alt. Jeg har tatt kontakt med lege, og han skal ringe meg senere i dag. Veit ikke om barnet blir tatt inn på time, men kan hende han misforstod meldingen til at jeg har vært på legevakta i natt, noe jeg ikke var å deretter ønsker å se på henne. Hvordan sjekker de om det er hjenerystelse? Må de ta bilder? Anonymous poster hash: 90aaa...8db
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #11 Skrevet 20. februar 2017 Jeg ville krevd en legesjekk, altså! Noen ganger holder det med dager hjemme, andre ganger tar det flere uker før man kommer seg, og det er helt umulig å si uten å vite allmentilstand. Dere burde vekke henne lett flere ganger i natt, husker ikke hvor ofte. Syns du skal ringe legevakt igjen, helt merkelig at dere ikke ble tatt inn.. God bedring til jenta Anonymous poster hash: bbfd3...7e9 Ja, fikk beskjed på legevakt at jeg skulle være hjemme en dag, men ser jo at det ikke er forsvarlig her. Har gudskjelov en dyktig og ansvarlig lege, så regner med å bli fulgt opp når jeg hører fra han Anonymous poster hash: 90aaa...8db
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 Da jentungen min var 2,5 datt hun i bhg pg fikk en kraftig hjernerystelse. Kastet opp minst 3 ganger i timen de første 8timene og minst 1 gang i timen frem til midnatt. Ble lagt inn på barneavdelingen og overvåket i ett døgn. Da vi reiste hjem fikk vi beskjed om å prøve å hilde unna tv ol, men at det med så små bran kunne være vanskelig, men holde det til ett minimal. Dette var en onsdag eller torsdag og på mandag var hun tilbake i bhg. Dette var en kraftig hjernerystelse, og ved dunk med oppkast rett etterpå ville jeg sett an formen utover. Vekket barnet to ganger i løpet av natta til du får kontakt. Og deretter se etter en dag eller to om formen tilsvarer bhgleik Anonymous poster hash: 14c9e...e1d Vanskelig?? Trodde det var FORELDRENE som bestemmer ikke barna! Her hadde det vært uaktuelt at han fikk se på tv i det hele tatt om legen mente det var best å unngå det. Anonymous poster hash: 356d6...d41
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har tatt kontakt med lege, og han skal ringe meg senere i dag. Veit ikke om barnet blir tatt inn på time, men kan hende han misforstod meldingen til at jeg har vært på legevakta i natt, noe jeg ikke var å deretter ønsker å se på henne. Hvordan sjekker de om det er hjenerystelse? Må de ta bilder? Anonymous poster hash: 90aaa...8db På sønnen min sjekket de pupillene hver 2.time. De tok også litt andre tester, men forstod der som de kunne se på pupillene og allmenntilstanden om det var hjernerystelse eller ikke. Hadde vi sovet hjemme den natten skulle vi vekket han ganske ofte gjennom natten. Derfor dro vi heller på sykehuset, da kunne han sove mens de sjekket pupillene gjennom natten. Anonymous poster hash: 42519...666
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 Vanskelig?? Trodde det var FORELDRENE som bestemmer ikke barna! Her hadde det vært uaktuelt at han fikk se på tv i det hele tatt om legen mente det var best å unngå det. Anonymous poster hash: 356d6...d41 Jo, foreldrene bestemmer. Men når du har turbo barn som ikke lar seg påvirke så mye av nedsatt allmenntilstand så er det fsktisk bedre at de er i ro om det så er ved å se på tv i en kort periode enn at de herjer. Begge mine har vært sånn. Førstemann ble lagt inn med ekstremt lav oksygenmetning, men var allikevel storsjarmør, gikk rundt og hilste på sykehuspersonalet. De ble rinelig forbauset når de fant ut hvor dårlig form han egentlig var i. Minsta er lik. Dessuten, når legen sier det er ok med lavt konsum, så har jeg ikke problemer med det. Jeg hører på barnelegen som sendte henne hjem, fremfor dibere 😊 Anonymous poster hash: 14c9e...e1d
lykkelig fødeklar*aprilspire Skrevet 20. februar 2017 #15 Skrevet 20. februar 2017 Gutten min fikk kraftig hjernerystelse når han var 5 år. Hjemme fra bhg 5 dager(tor-ons uken etter). Slet med vondt hode i mange uker. Snakk med legen , og pass på. Vi var først på legevakten siden det skjedde ettee kl 16 i bhg, men de sa han bare kunne sove hele natten! Ikke alle leger heller som vet hva de sier....
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #16 Skrevet 20. februar 2017 Hørte ingenting fra legen i dag. Så har sendt en ny mld angående i morgen.. Hun har så og si ikke spist, men ga hun noen rosiner så hu fikk i seg noe. Spise tre fiskepinner til middag og thats it. og sier hun har vondt i hodet og er grinete. Gjennom tlf med legevakt sa de at det nok var snakk om en mild hjernerystelse siden hun ikke mistet bevisstheten da det skjedde. Anonymous poster hash: 90aaa...8db
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #17 Skrevet 20. februar 2017 Hørte ingenting fra legen i dag. Så har sendt en ny mld angående i morgen.. Hun har så og si ikke spist, men ga hun noen rosiner så hu fikk i seg noe. Spise tre fiskepinner til middag og thats it. og sier hun har vondt i hodet og er grinete. Gjennom tlf med legevakt sa de at det nok var snakk om en mild hjernerystelse siden hun ikke mistet bevisstheten da det skjedde. Anonymous poster hash: 90aaa...8db Da mener jeg tlf da jeg snakket med dem i går. Anonymous poster hash: 90aaa...8db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå