Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #1 Skrevet 18. februar 2017 Jeg har i mange år brukt; først codaxol 6 stk pr dag før jeg gikk over til tramadol. Brukte til å begynne med 6 pr dag av de også men har klart å trappe ned til en om morgenen og en om kvelden. Nå vil jeg kutte de ut for godt. Jeg tror ikke fordelene (mindre smerter) oppveier for ulempene (treg i kropp og hode). I dag har jeg ikke tatt noen og er super nervøs i kroppen og har vondt i hodet. Det er til å overleve, men kjipt likevel. I tillegg går det rundt i hodet mitt og jeg klarer ikke å holde på en tanke lenge før den forsvinner. Hvor lenge kommer dette til å vare tro? Og er det farlig å bare kutte de ut sånn helt uten videre, burde jeg trappe ned til en om dagen før jeg slutter for godt? Jeg bruker også en vival hver kveld for å sove. Disse har ingen virkning på meg, bortsett fra at jeg sover. Jeg får ikke abstinenser om jeg ikke tar en vival en dag. Er det ok å ta en halv om morgenen i denne perioden som jeg avvenner meg fra tramadol? Bare for å nevne det så får jeg disse medisnene skrevet ut av legen, han vet hvor mye og hvorfor jeg tar de, han mener at mitt bruk ikke er urovekkende og helt ok egentlig. Men det er så lenge siden jeg har vært uten medisinene at jeg vil finne ut hvordan jeg egentlig er uten de. Takk for svar Anonymous poster hash: cb1e1...71f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #2 Skrevet 18. februar 2017 Jeg har sluttet med trileptal, veldig gradvis. Ble rådet av legen til å ta en halv tablett mindre hver 3.uke. Reagerte som du gjør, var jævlig selv på denne måten. Så jeg vil råde deg til nedtrapping. Anonymous poster hash: 395fe...9d3
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #3 Skrevet 18. februar 2017 Slutta cold turky med nobligan (Tramadol) for 4 år siden. Tok store doser. Mer enn du. For å si det sånn. Stålsett deg selv. Dette blir tungt. 1 dag er den enkleste samt dag 2. Dag 3-4 er helt grusom. Da kjenner du det godt i hele kroppen og psyken. Men så avtar det gradvis. Det tok faktisk opp mot 1 år før jeg følte meg helt normal igjen. Og jeg savner følelsen av de den dag i dag. Men er veldig glad jeg sluttet. Den medisinen er veldig skummel. Og avrusning kan sammenlignes med avrusning fra heroin. Få deg noe å sove på og si til legen at han skal fjerne denne medisinen fra "lista" di. Vær ærlig med legen. Jeg endte nesten livet mitt pga hva nobligan gjorde med meg. Det helvete jeg havnet i. Og du er allerede inni det. Lykke til! Anonymous poster hash: d6351...138
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #4 Skrevet 18. februar 2017 Jepp! Du må trappe ned! Anonymous poster hash: bb5dc...d25
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #5 Skrevet 18. februar 2017 Heg ble lagt inn på nevrologen til detoxifisering. Trygt. Anonymous poster hash: b4aa5...eeb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #6 Skrevet 18. februar 2017 Heg ble lagt inn på nevrologen til detoxifisering. Trygt. Anonymous poster hash: b4aa5...eeb Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har trappet ned selv fra 6 tramadol til 2 pr dag. Har ikke tatt mer enn to pr dag det siste året. Jeg er ikke avhengig av rusen egentlig, for jeg får ingen rus av tramadol. Jeg vet ikke engang om de hjelper på smertene mine. Problemet mitt er at når jeg ikke tar de så blir jeg nervøs og nesten paranoid + hodepine. Anonymous poster hash: cb1e1...71f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Har du noen i huset sammen med deg og har mulighet til å sove noen dager? Jeg har ved flere andldinger brukt Nozinan 5 mg. For å trappe ned på smertestillende. Nozinan er er preparat som de bruker i psykiatrien. Men for oss andre så går du bare inn i en søvn og sover og sover jeg brukte dette i 3-5 dager. Men hadde folk som passet på at jeg gikk på toalettet og spiste, drakk osv. Nå klarer jeg det helt på egenhånd. Noen er det nok med 5 mg morgen og kveld andre kan ta mer. Anonymous poster hash: 02f15...e05
Admin Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Tråden er ryddet for helseskadelige råd. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 Jeg har i mange år brukt; først codaxol 6 stk pr dag før jeg gikk over til tramadol. Brukte til å begynne med 6 pr dag av de også men har klart å trappe ned til en om morgenen og en om kvelden. Nå vil jeg kutte de ut for godt. Jeg tror ikke fordelene (mindre smerter) oppveier for ulempene (treg i kropp og hode). I dag har jeg ikke tatt noen og er super nervøs i kroppen og har vondt i hodet. Det er til å overleve, men kjipt likevel. I tillegg går det rundt i hodet mitt og jeg klarer ikke å holde på en tanke lenge før den forsvinner. Hvor lenge kommer dette til å vare tro? Og er det farlig å bare kutte de ut sånn helt uten videre, burde jeg trappe ned til en om dagen før jeg slutter for godt? Jeg bruker også en vival hver kveld for å sove. Disse har ingen virkning på meg, bortsett fra at jeg sover. Jeg får ikke abstinenser om jeg ikke tar en vival en dag. Er det ok å ta en halv om morgenen i denne perioden som jeg avvenner meg fra tramadol? Bare for å nevne det så får jeg disse medisnene skrevet ut av legen, han vet hvor mye og hvorfor jeg tar de, han mener at mitt bruk ikke er urovekkende og helt ok egentlig. Men det er så lenge siden jeg har vært uten medisinene at jeg vil finne ut hvordan jeg egentlig er uten de. Takk for svar Anonymous poster hash: cb1e1...71f Syns han det var OK med 6 tramadol hver dag??? 😮 Jeg tar 1 hver dag, selv om legen min syns jeg burde ta mindre. Og 6 codaxol?? Jeg ble bortreist av 1. Tol de i en periode med store smerter etter operasjon. Anonymous poster hash: 0f984...fc2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #10 Skrevet 19. februar 2017 Jeg var fryktelig avhengig av xanor, et beroligende a-preparat. Jeg spiste mellom 2-4 mg om dagen i ett år, noe som er fryktelig mye og det anbefales seponering ved slutt. Jeg sluttet ganske brått, seponerte med 1mg mindre i uka i to uker før jeg sluttet brått. Det var 3 mnd med sterke angstsymptomer, men siden jeg var klar over hvorfor dette skjedde; gikk det bra. Etter 8 mnd var jeg meg selv, og kan den dag idag spise xanor ved behov. Anonymous poster hash: e62f6...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå