Gå til innhold

Økonomi og administrasjon. Hvor vanskelig er studiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt noen år på å ta opp fag for å heve snittet og endelig er jeg i mål og håper jeg kommer inn til høsten. Men nå begynner jeg å tvile på om jeg er god nok, men jeg skal jo gå der for å lære, jeg må jo ikke kunne alt før jeg starter... Hvordan er studiet? Hva med matten, er den veldig avansert?

Anonymous poster hash: 72b93...f7d

Skrevet

Er ikke spesielt vanskelig, men det er driiiiit kjedelig😩

Anonymous poster hash: 74fe3...7a6

Skrevet

Er ikke spesielt vanskelig, men det er driiiiit kjedelig😩

Anonymous poster hash: 74fe3...7a6

Jeg er veldig interessert i økonomi, bare ikke så flink i det enda :)

Skrevet

Det er helt overkommerlig, du må bare være strukturert, ha selv-disiplin og jobbe målrettet. Hold fokus på hva du blir målt på og bruk energien din der. Ha stålkontroll på innleveringer og frister. Kjøp boken Superstudent. Dette greier du - lykke til!

Anonymous poster hash: 06b67...4ed

Skrevet

Jeg syntes ikke det var kjedelig, syntes det var gøy. Dersom du har måttet ta opp fag for å komme inn, kan det nok være at du synes noe er litt vanskelig? Men vær flink og jobb masse med fagene så går det helt sikkert bra. Hilsen studenten som ikke hadde gått på skole på 5 år og allikevel fikk b snitt.

Anonymous poster hash: bec59...89f

Skrevet

Syns det var helt overkommelig. Matematikk og statistikk syns jeg var vanskelig.

Tar master i økonomi og ledelse nå, og føler det er mye vanskeligere.

Anonymous poster hash: fb5b5...b95

Skrevet

Hvor flinke føler dere at dere var i matte og økonomi FØR dere startet på studiet da?

Skrevet

Tat øk.adm på fulltid ved siden av 100% jobb. Det går greit,ligger på B/C i karakterer. De bedriftsøkonomiske fagene er veldig greie. De vanskelige er matte og statistikk synes jeg. Matten fordi det er mye pensum på kort tid,ikke det at matten er vanskelig i seg selv. Det er stort sett vgs-pensum,og jeg har greie karakterer selv om jeg hadde mtte sist på vgs for 22 år siden,og da kun på første året. De fagene jeg sliter big time med er skrivefagene,organisasjonsteori,markedsføring etc. Gørr kjedelig spør du meg.

Skrevet

Hvor flinke føler dere at dere var i matte og økonomi FØR dere startet på studiet da?

Jeg fikk stryk i matte i 3.kl på vdg, så jeg fryktet matte veldig før jeg begynte på øk/ad. Men jeg meldte meg på et forkurs, jobbet jevnt og fikk en dyktig lærer. Matte ble endelig gøy og jeg endte med A i både matte og statistikk! Dette fikser du om du er motivert og jobber jevnt! Lykke til!

Anonymous poster hash: 4e08d...ff5

Skrevet

Ble litt nysgjerrig nå: er dette en bachelor som tas på høyskole? Eller er det privat? Tenker på noe lignende selv, men syns det er mye forskjellig som er økonomi og adm.

Anonymous poster hash: 648e0...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...