Gå til innhold

Jeg hater mandelstein/ tonsil stones

Anbefalte innlegg

Jeg har det i skrivende øyeblikk,og det er jo så forbanna ekkel smak i munnen hele jækla tida. Jeg har ikke mandlene lenger, men de henger seg fast i mandelrestene. Men da er det alt for vanskelig å se noe som helst nedi halsen, så jeg får absolutt ikke pelt dem ut. Altså må de være der til de detter ut av seg selv eller forsvinner inn i hullet igjen og stanken og følelsen av noe i halsen blir borte. Jeg har vært hos øre,-nese,-halslege som ikke syns problemet var noe stort. Men for meg er det hemmende. Jeg kan ikke spise noen melkeprodukter eller ordentlig fete produkter, for da dukker det opp med én gang. Og som sagt, da stinker pusten min død og fordervelse. Urk!!!

Anonymous poster hash: 37c71...e65

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144311556-jeg-hater-mandelstein-tonsil-stones/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fremdeles slik selv etter fjerning? Irriterende og kvalmt, for slike hadde jeg selv innen mandlene ble tatt. Kan du insistere ovenfor legen, og si at noe burde foretas?

Klem fra meg 

Anonymous poster hash: bdb9d...bb5

Plastikk-kniv (sånn en-gangs), LED-lommelykt, presse ut de som en presser en kvise, ikke rett oppå, men litt fra siden eller litt ovenfra. Så popper den ut av hullet sitt. Nam nam... *svelg*

Anonymous poster hash: 94312...bed

Annonse

Mine kommer tilbake HVER gang når jeg glemmer meg og begynner å spise mat med melk i og sukker. Flott påminnelse :/ lærer fortsatt at kroppen min ikke vil ha melk ...:/ er bedre i magen i tillegg til mandlene uten melk...

Anonymous poster hash: e046c...ba1

Annonse

Hadde det konstant før jeg fikk de fjernet. Var itillegg mye syk med halsbetennelser osv. Jaa,etter operasjonen var det skikkelig vondt! Men etter dette har jeg vært frisk som en fisk,så absolutt verdt det!

Anonymous poster hash: 45faf...1e5

Har dere fått fjernet mandlene pga stenene, eller av andre årsaker? Jeg begynte å få slike stener for et år siden, og skulle gjerne fått fjernet dem. Gjør det vondt?🙈

Anonymous poster hash: 3b036...38f

Jeg fikk fjerna små mandler pga plager med lukt og stadig sår hals. Fana medisinske i Bergen bruker de laser.

Har dere fått fjernet mandlene pga stenene, eller av andre årsaker? Jeg begynte å få slike stener for et år siden, og skulle gjerne fått fjernet dem. Gjør det vondt?🙈

Gjør veldig vondt ja. Ikke noe å lyve om det. Men jeg hadde gjort det igjen i morra om jeg måtte. Beste avgjørelsen jeg har tatt ever!

Anonymous poster hash: 23f71...369

Jeg elsker mandelsteiner. Jeg samler på de i et glass i kjøleskapet, så smører jeg de på smørebrødet når jeg har nok. Nam nam! :spise:

🤢🤢🤢

Er det fremdeles slik selv etter fjerning? Irriterende og kvalmt, for slike hadde jeg selv innen mandlene ble tatt. Kan du insistere ovenfor legen, og si at noe burde foretas?

Klem fra meg 

Anonymous poster hash: bdb9d...bb5

Jeg fjernet mandlene da jeg var barn, men ifølge ØNH-legen var det ikke gjort en særlig god jobb. Derav problem med disse stinkende stenene selv om jeg ikke har selve mandlene lenger. 

Mine forsvant da jeg kuttet ut melk og kornprodukter og sukker.

Anonymous poster hash: 2090f...0d8

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å kutte ut kornprodukter og sukker i tillegg til melk :(

Plastikk-kniv (sånn en-gangs), LED-lommelykt, presse ut de som en presser en kvise, ikke rett oppå, men litt fra siden eller litt ovenfra. Så popper den ut av hullet sitt. Nam nam... *svelg*

Siden jeg ikke har selve mandlene som er synlige når jeg gaper, så ser jeg absolutt ikke noe baki der. Jeg aner ikke hvor mandlene skulle vært eller hvor problemet er. Jeg ser absolutt ikke noe. 

Sleit ekstremt med dette som barn. Da jeg bikket 20 år fikk jeg nok. Dreiv og pelte de ut med tannpirkere. Og hullene ble bare større og større.

Fjernet dem på sykehus ved å skjære dem bort. Noe av det beste jeg har gjort!! 😊😊

Anonymous poster hash: ca11f...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...