Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Jeg får absolutt ingenting ut av å gå på foreldremøte. Jeg sitter å vrir meg i kjedsomhet, frustrasjon, irritasjon. Jeg lider under lange, hjernedøde samtale om svada. Jeg bruker trolig uendelige mengder energi på å holde meg rolig og ikke gjøre grimaser. Jeg føler jeg får alt jeg trenger fra møtereferaet jeg mottar på mail. Min eneste motivasjoner for å gå er at mitt barn liker at jeg gjør det for ham, og for at jeg ikke skal bli uglesett av de andre foreldrene, noen av dem av den meget dømmende sorten. Må jeg gå? Bør jeg gå? Anonymous poster hash: de816...5a3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Jeg får absolutt ingenting ut av å gå på foreldremøte. Jeg sitter å vrir meg i kjedsomhet, frustrasjon, irritasjon. Jeg lider under lange, hjernedøde samtale om svada. Jeg bruker trolig uendelige mengder energi på å holde meg rolig og ikke gjøre grimaser. Jeg føler jeg får alt jeg trenger fra møtereferaet jeg mottar på mail. Min eneste motivasjoner for å gå er at mitt barn liker at jeg gjør det for ham, og for at jeg ikke skal bli uglesett av de andre foreldrene, noen av dem av den meget dømmende sorten. Må jeg gå? Bør jeg gå? Anonymous poster hash: de816...5a3 Ja og ja. Tenk om ingen foreldre møtte. Det er vel ting som dere diskuterer på disse møtene? Anonymous poster hash: 1cde1...9c4
Mamma til 2 søte Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Du bruker uendelige mengder med energi på å unngå og lage grimaser? Du må ha det fryktelig vanskelig... Hver eneste dag! Nei, foreldremøter må man ikke på. De er for foreldre som bryr seg om hverdagen til barna sine osv.
meg-og-mine Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Du må ikke, men du bør 🤓 Jeg føler jeg får lite ut av foreldremøter også. Møter opp på så si alle, såpass klarer jeg å ofre av tiden min for å fremstille at jeg bryr meg om skoledagen til mine barn, å det gjør jeg også. Det er bare så alt for mye tøv fra foreldre som drøyer disse møtene. Feks "Kari fikk kun 2 invitasjoner i år til bursdag, hvorfor er det sånn?" ------- ta det i en felles Facebook gruppe. Lærere eller skolen har ikke ansvar for slikt , men visse tror det. Så DERFOR blir foreldremøter 1,5t til 2t istedenfor 40min lærer tid.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Du bruker uendelige mengder med energi på å unngå og lage grimaser? Du må ha det fryktelig vanskelig... Hver eneste dag! Nei, foreldremøter må man ikke på. De er for foreldre som bryr seg om hverdagen til barna sine osv. Slapp av, det er jo ikke på grunn av deg Anonymous poster hash: de816...5a3
Superdolly Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er motsatt av deg: Jeg liker foreldremøter. Jeg synes jeg får nyttig info om mine barns hverdag, om planer og om klassemiljøet. Men det skal sies at på skolen mine går, er møtene strengt og effektivt ledet. Sakliste sendes ut på forhånd og de tillater ikke lange avsporinger og diskusjoner om ingenting. Foreldremøter er ikke obligatorisk, og det er frivillig å møte opp. Jeg tror ikke jeg har vært på et eneste møte hvor alle foreldrene har møtt. Ingen blir dømt av den grunn.
Mamma til 2 søte Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 Slapp av, det er jo ikke på grunn av deg Anonymous poster hash: de816...5a3 Jeg er sjelden på møte selv, så det skjønner jeg 😂
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Jeg mener man må gå på foreldremøter! Om du mener det er så totalt uinteressant og langdrygt er dette noe du kan ta opp under eventuelt, og foreslå en mer effektiv gjennomgang av sakslisten. Kanskje det er mange som mener det samme som deg, og at dere får en slutt på møte(u)kulturen? Ellers er foreldremøter en viktig arena for å treffe og snakke med andre foreldre i tillegg til å bli kjent med lærerne, selv om de ofte domineres av møteplagere Anonymous poster hash: d48e3...199
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Foreldremøter er i utgangspunktet en fin ting, men blir fullstendig ødelagt av foreldre som bare elsker å høre sin egen stemme uttale seg om ting som er fullstendig irrelevant for andre. Lærer: Vi kommer til å fokusere mye på lesing fremover, fint om dere prioriterer å lese mye med barna. Mor til Per: Men Per hater å lese! (Etterfulgt av en tirade om hvor mye Per faktisk hater å lese). Mor til Pia: Pia elsker å lese om... (lang oppramsing av bøker Pia elsker å lese) Etterfulgt av masse bla bla om enkeltelever som liker/ikke liker å lese. Lærer: Det er kaldt ute nå, fint om dere sørger for at barna har votter, luer og varme klær på skolen. Mor til Trude: Trude har mista vottene sine, hun! Mor til Stian: Stian er altså bare sååå klønete med disse vottene sine altså!(etterfulgt av morsomme fortellinger fra virkeligheten om hvor klumsete Stian er når det gjelder votter). Alle mødrene unisont, i munnen på hverandre: heftige votterelaterte samtaler. Lærer: Vi kommer til å gjøre en del lytteøvelser i engelsk etter vinterferien. Far til Åsa: Lytteøvelser? Hvorfor det? Er det ikke viktigere at de lærer seg å PRATE engelsk? Lærer: Altså, det ene utelukker ikke nødvendigvis det... Far til Geir (avbryter, fordi han er mann, og fordi han kan): Kan du gjøre greie for hvordan denne prioriteringen er pedagogisk forankret? Har dette vært oppe i FAU? Far til Linn: Et dette lokalpolitisk forankret? Jeg stiller spørsmål ved nytteverdien. Er det gjort en kost/nytte-analyse fra departementshold? Åsmund, kjenner ikke du en lokalpolitiker som vet noe om dette? Etterfulgt av en lang samtale fedrene i mellom som primært handler om hvem som kjenner hvem i politikken, styre og stell, og som har NULL praktisk nytteverdi. Det er til å bli sprø av. Lærere må ha guders tålmodighet. Anonymous poster hash: 2c928...37f
Iiiiik Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Foreldremøter er i utgangspunktet en fin ting, men blir fullstendig ødelagt av foreldre som bare elsker å høre sin egen stemme uttale seg om ting som er fullstendig irrelevant for andre. Lærer: Vi kommer til å fokusere mye på lesing fremover, fint om dere prioriterer å lese mye med barna. Mor til Per: Men Per hater å lese! (Etterfulgt av en tirade om hvor mye Per faktisk hater å lese). Mor til Pia: Pia elsker å lese om... (lang oppramsing av bøker Pia elsker å lese) Etterfulgt av masse bla bla om enkeltelever som liker/ikke liker å lese. Lærer: Det er kaldt ute nå, fint om dere sørger for at barna har votter, luer og varme klær på skolen. Mor til Trude: Trude har mista vottene sine, hun! Mor til Stian: Stian er altså bare sååå klønete med disse vottene sine altså!(etterfulgt av morsomme fortellinger fra virkeligheten om hvor klumsete Stian er når det gjelder votter). Alle mødrene unisont, i munnen på hverandre: heftige votterelaterte samtaler. Lærer: Vi kommer til å gjøre en del lytteøvelser i engelsk etter vinterferien. Far til Åsa: Lytteøvelser? Hvorfor det? Er det ikke viktigere at de lærer seg å PRATE engelsk? Lærer: Altså, det ene utelukker ikke nødvendigvis det... Far til Geir (avbryter, fordi han er mann, og fordi han kan): Kan du gjøre greie for hvordan denne prioriteringen er pedagogisk forankret? Har dette vært oppe i FAU? Far til Linn: Et dette lokalpolitisk forankret? Jeg stiller spørsmål ved nytteverdien. Er det gjort en kost/nytte-analyse fra departementshold? Åsmund, kjenner ikke du en lokalpolitiker som vet noe om dette? Etterfulgt av en lang samtale fedrene i mellom som primært handler om hvem som kjenner hvem i politikken, styre og stell, og som har NULL praktisk nytteverdi. Det er til å bli sprø av. Lærere må ha guders tålmodighet. Anonymous poster hash: 2c928...37f Eller dine barn må ha lærere med dårlig evne til møteledelse og lav grad av autoritet. Min eldste gikk tidligere på en skole der foreldremøtene var som du beskriver. Vi flyttet tidlig i hennes barneskole"karriere" og bor nå et sted der foreldremøtene er godt styrte, temaene (i hovedsak) relevante, og der ingen får lov til å stjele alle andres tid.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Eller dine barn må ha lærere med dårlig evne til møteledelse og lav grad av autoritet. Ja, det i kombinasjon med pratesjuke foreldre som elsker å prate om seg selv, egne barn og generelt irrelevante ting. Heldigvis er lærerne veldig dyktige på de viktige tingene. Anonymous poster hash: 2c928...37f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #12 Skrevet 18. februar 2017 Ja og ja. Tenk om ingen foreldre møtte. Anonymous poster hash: 1cde1...9c4 Da ville i alle fall de ansatte bli letta!! Anonymous poster hash: c6d7f...455
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2017 #13 Skrevet 18. februar 2017 De er for foreldre som bryr seg om hverdagen til barna sine osv. Men de bryr seg ikke nok om barna til faktisk å bli hjemme den kvelden og være familie. Nei du, de skaffer barnevakt til stakkaren som ikke har sett dem hele dagen og som ble henta på SFO klokka fem. I 3 stive timer sitter de og hører på foreldrene til Pia som liker bøker og Stian som mister votter, og når de kommer hjem har barnevakten lagt lille Aurora, som møtet gjaldt, pluss lillesøsteren hennes. Bare babyen har fått foreldrekontakt den dagen, for han må ammes og har vært med på møtet, til stor sjenanse for Pias og Stians mammaer, og alle de politisk interesserte fedrene, fordi babyens hissige volum ikke lot seg parkere av møteplagernes anekdoter. En flott måte å "følge opp barna" på: tappe seg selv for krefter og inspirasjon en helt vanlig torsdag i februar. Arvingene vil takke oss. Anonymous poster hash: c6d7f...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå