Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Hvis vi legger inn en eller to overnattinger Anonymous poster hash: bcfa0...1fc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Nei 😃 Mine foreldre tok meg med på bilturer i Europa da jeg var barn, og det er fortsatt de beste feriene jeg har vært med på. Vi tok 3 overnattinger på campingplasser med telt underveis, og det var utrolig spennende. Masse barn å leke med, kjekt samhold og masse opplevelser. Det er absolutt å anbefale 😃😃 Anonymous poster hash: 1400d...15f
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 En kollega gjorde det med 3 barn i fjor og hadde en fin tur, men blitt stående en del i køer. Må planlegge godt med pauser og overnattinger og må ha barn som tåler å kjøre langt, ikke bilsyke ol.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 Det kommer an på hva barna dine synes om bilkjøring Hva med interrailbilletter? Anonymous poster hash: 48c19...ea6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Hvis vi legger inn en eller to overnattinger Anonymous poster hash: bcfa0...1fc Tror nok du bør beregne minst 3 overnattinger for å få en fin tur. Har barn på samme alder, og det er tungt å være på bilferie om de først blir leie. Vi har kjørt til spania tre ganger, og overnatter da 3 og 4 netter. Har tilbragt en mnd i spania da. PS: Har kjørt fra Trøndelag, så første stopp har vært på grensa til Sverige. Deretter Tyskland, så Sør Frankrike. To av gangene har vi lagt inn ett fjerde stopp, og det har vært best! Sverige, Tyskland, Frankrike og ett stopp i Spania. En overnatting på vei til Italia blir kjempetøft for de to yngste.. Anonymous poster hash: 02799...99b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Absolutt ikke. Jeg gjorde det mange ganger da jeg var barn. Hadde så gode minner fra det at jeg har gjort det med mine egne barn. Det gikk så bra at vi kommer til å gjøre det igjen. Opplever og ser så mye mer på den måten, og Italia er et kjempefint land å feriere i. Anonymous poster hash: e1570...9b5
skinnfilla Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 Vi kjørte til Spania 2 ganger. Vi var 2 barn på 6 og 10 da, men det var en flott ferie! Masse pauser og overnattinger.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #8 Skrevet 14. februar 2017 Takk for svar. Men jeg kikket litt på interrail nå, det hørtes jo veldig veldig spennende ut! Noen som har prøvd det med barn? (kanskje jeg skal lage et eget innlegg til det) Anonymous poster hash: bcfa0...1fc
Kira Skrevet 14. februar 2017 #9 Skrevet 14. februar 2017 Jeg er oppvokst med bilturer nedover mot Italia og Frankrike. Og har bare gode minner den dag i dag Det kan være lurt å beregne litt flere stopp. På vei til Italia har vi alltid overnatting i Danmark, Tyskland og Østerrike. Booker den første i DK, men resten tar vi på sparket.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #10 Skrevet 14. februar 2017 Tja jeg er fra ett land lenger ned i Europa enn Italia. Vi kjørte vert år frem og tilbake i sommerferien. Fra jeg var 2. Stoppet aldri for overnatting og aldri noe problem! Eneste vi stoppet på var Kiel båten fra Gøteborg der ble det overnatting ingen ting ellers. En matpause ila dagen. Anonymous poster hash: f154f...43e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 Vi gjorde det i fjor. Vi kjørte oslo- Malmø - Danmark-Hamburg- Berlin-Tubingen- Sveits - Milano - Venezia. Vi kjørte rett igjenom Danmark og Sveits , stoppet bare for å spise og strekke på beina. I Tyskland var vi på Tropical Island utenfor Berlin ( kan virkelig anbefales) og etter Tubingen tok vi en tur innom plohn fornøyelsespark og vi var innom et stort slott som vi så fra motorveien. Turen gjennom Alpenen i Sveits var magisk.. På vei hjem fra Italia var vi 3 dager på et hotell ikke langt fra Verona så vi var i Verona en ettermiddag . Når vi kjørte hjem fra Italia kjørte vi fra Italia til danmark, stoppet kun for å spise og det er ikke å anbefale. Barna var 5 og 9 år og det er en av de fineste feriene vi har vært på. Vi kommer til å gjøre det igjen!😀
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 Jeg er også vokst opp med det, men NB: det man husker av idyll fra man f eks var 9 år, er noe helt annet enn det som var morsomt da man var 3. Jeg tror det vil være stivt for den minste å måtte sitte 12-16 timer stille i døgnet. Anonymous poster hash: 770e1...7ea
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 Takk for svar. Men jeg kikket litt på interrail nå, det hørtes jo veldig veldig spennende ut! Noen som har prøvd det med barn? (kanskje jeg skal lage et eget innlegg til det) Anonymous poster hash: bcfa0...1fc Kjenner noen som reiste på interrail med små barn. Usikker på hvor lenge de var vekkreist, men det var visst en stor suksess Anonymous poster hash: cb97d...1c4
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 Vi kjørte fra Oslo til Paris med tvillinger på 2.5 og eldste på 5. Fin tur. Anonymous poster hash: 153e2...e9f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #15 Skrevet 15. februar 2017 Vi har flere ganger kjørt 140 mil for å komme oss på ferie. Da har vi tatt fergen til Danmark, kjørt på land tidlig om morgenen og kjørt til vi er fremme. Det er slitsomt, men på den måten "ofrer" vi en dag heller enn å delvis ødelegge flere dager. Nøkkelen til suksess er å planlegge godt, nettbrett fylt med filmer ungene vil se, tegnesaker, mat og drikke i bilen og "effektive" pauser. Selv små barn klarer fint å sitte 3-4 timer i bilen uten pause, så stopper vi heller litt lenger på digre rasteplasser med Mc Donalds, lekeplasser osv. Man må også være fleksibel - ender man opp i en kø eller et sted det har vært en ulykke kan det gå noen timer, og da ryker kanskje planen. Anonymous poster hash: 2b4f0...3dd
Iiiiik Skrevet 15. februar 2017 #16 Skrevet 15. februar 2017 Vi har kjørt fra Osloområdet til Italia en gang, og det var veldig vellykket. Da gjorde vi imidlertid også selve kjøringen til en del av ferien - vi kjørte ikke lengst mulig hver dag. Vi hadde også flere overnattinger på samme sted, slik at vi fikk en hel dag to steder på vei sørover, og to steder på vei nordover.
prekæs Skrevet 15. februar 2017 #17 Skrevet 15. februar 2017 (endret) Ikke i det hele tatt, men ville vurdet Kielfergen. Det koster, men sett opp regnestykke, så ser du brått at det ikke blir så dyrt likevel. Ferge fra Rødby er svindyrt, bompenger over fra Malmø er ca 400, du bruker en tank bensin og må ha en ekstra overnatting. Med start i Kiel ca 11, blåser du igjennom Tyskland på en dag. Litt avhengig av hvor du skal i Italia, er det bare sjarmøretappen igjen dagen etter. Endret 15. februar 2017 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #18 Skrevet 15. februar 2017 Åh Gud, nei! Gremmes over timesvis etter timesvis i bil som barn mens vi fartet rundt i Europa fordi mor og far bare måtte se den og den fossen eller det og det slottet. Unger vil ikke sitte mange timer i bil og bare se ut av vinduet, og å sitte med ipad og film for å få tiden til å gå er IKKE ferie. Og hvertfall ikke med en 3 åring Anonymous poster hash: 23a22...0f1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #19 Skrevet 15. februar 2017 Åh Gud, nei! Gremmes over timesvis etter timesvis i bil som barn mens vi fartet rundt i Europa fordi mor og far bare måtte se den og den fossen eller det og det slottet. Unger vil ikke sitte mange timer i bil og bare se ut av vinduet, og å sitte med ipad og film for å få tiden til å gå er IKKE ferie. Og hvertfall ikke med en 3 åring Anonymous poster hash: 23a22...0f1 Dessverre ganske enig. Mange unger blir også bilsyke av å se på iPad/film i bilen. Anonymous poster hash: 770e1...7ea
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #20 Skrevet 15. februar 2017 Vi kjørte til sørfrankrike med en 4.5åring og en 1.5åring i sommer. Det gikk strålende. Vi hadde planlagt flere overnattinger på veien, men på kvelden sovnet brått ungene så tungt at vi fant ut at vi kunne likegodt kjøre hele natta. Så slapp ungene å tilbringe all sin våkne tid i bil. Vi tok ferja til københavn, og startet der utsovne og mette klokka 9.50, og var fremme der vi skulle bo 9.00 dagen etter. 4åringen så mye film i sin våkne tid, mens ettåringen jo satt andre veien og hadde ikke samme muligheten. Så det var mye synging og snakking om alt vi så langs veien. Og så stoppet vi jo for spising og løping med jevne mellomrom. Turen gikk over en hver forventning. På veien tilbake brukte vi lenger tid, og hadde bl.a. to overnattinger i samme by, bare for å få opplevd noe litt annet. Vi hadde forøvrig vært på besøk hos venner før vi tok ferja fra oslo, så vi hadde kjørt i 15 timer for å komme oss til oslo før vi tok den båten. Så ble en del kilometer på relativt kort tid. (Så sjekk forsikringa på bilen. Vi måtte øke vår kjørelengde). Anonymous poster hash: eca17...64e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #21 Skrevet 15. februar 2017 Vi kjørte til sørfrankrike med en 4.5åring og en 1.5åring i sommer. Det gikk strålende. Vi hadde planlagt flere overnattinger på veien, men på kvelden sovnet brått ungene så tungt at vi fant ut at vi kunne likegodt kjøre hele natta. Så slapp ungene å tilbringe all sin våkne tid i bil. Vi tok ferja til københavn, og startet der utsovne og mette klokka 9.50, og var fremme der vi skulle bo 9.00 dagen etter. 4åringen så mye film i sin våkne tid, mens ettåringen jo satt andre veien og hadde ikke samme muligheten. Så det var mye synging og snakking om alt vi så langs veien. Og så stoppet vi jo for spising og løping med jevne mellomrom. Turen gikk over en hver forventning. På veien tilbake brukte vi lenger tid, og hadde bl.a. to overnattinger i samme by, bare for å få opplevd noe litt annet. Vi hadde forøvrig vært på besøk hos venner før vi tok ferja fra oslo, så vi hadde kjørt i 15 timer for å komme oss til oslo før vi tok den båten. Så ble en del kilometer på relativt kort tid. (Så sjekk forsikringa på bilen. Vi måtte øke vår kjørelengde). Anonymous poster hash: eca17...64e Vi var forøvrig i sørfrankrike i nesten en måned. Så hadde lang tid uten noe særlig mer bilkjøring enn turentil butikken. Anonymous poster hash: eca17...64e
Yellow Brick Road Skrevet 15. februar 2017 #22 Skrevet 15. februar 2017 Nei, det er ikke galskap så lenge dere tar hensyn til barna og har rom for å ta ting på sparket underveis. Ville ha valgt minst tre overnattinger, hatt klart aktiviteter og andre ting underveis og rom for at man kanskje bruker lenger / eller kortere tid enn vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå