Gå til innhold

Noen her som har brukt shake/måltidserstatter for å kickstarte vektnedgang? Hvilken type er bra, og ok prismessig?

Anbefalte innlegg

Vet det er veldig delte meninger rundt shake altså, men har gode erfaringer rundt det fra tidligere, da jeg gikk ned mye og har klart å holde vekta i flere år. Nå finnes ikke samme jeg gikk på lenger og jeg kunne tenkt meg å forsøke å ta av de siste 5-10kg. Muligens bytte ut noen måltider og beholde middag..

Anonymous poster hash: 527c0...f24

Fortsetter under...

Har bare prøvd nutrilett, og det funket godt for meg hvert fall. Helt OK på smak og jeg kjenner meg ikke sulten eller fysen. Vet ikke hvordan prisen er ift noe annet, men var overkommelig.

Anonymous poster hash: 0b30b...8d5

Proteinfabrikken har en jordbærshake (tror den heter "for chicks") som er veldig god.

Har brukt den i perioder med mye trening, men den kan nok fint brukes som måltidserstatter uten trening også😉

Anonymous poster hash: 08b03...649

Så lenge du holder deg innenfor normal sunn mat skal det ikke være noe problem med det. Jeg har variert fra bare shakes, shakes ellers og bare middag, shakes til frokost o.l. Men jeg har også redusert porsjonene mine, og jeg har valgt sunnere mat nå enn før jeg startet.

Annonse

Jeg brukte easylife. Tre shaker og middag etter "tallerkenmodellen". Men de har nettopp endret smaker så nå smaker de høgg. Desverre.

Anonymous poster hash: a7a02...581

Kan fint bruke barene og, de innholder vel ca samme mengde kalorier. Bare pass på å få i deg nok, jeg dreit meg ut og fikk i meg for lite og vekta stoppet og gikk oppover :(

Dropp shake og dropp karbohydrater. Trenger ikke leve på streng lavkarbo med masse fett.

Men dropp brød, pasta, ris, hvete og sukker i noen uker.

Spis kjøtt, frukt, grønnsaker, nøtter, salat, egg osv. MASSE god mat!

Spis vanlig middag, mer erstatt poteter og pasta med grønnsaker eller salat.

Spis Taco, men dropp lefse og skjell.

Lag ostebunn til din pizza.

Kos deg med maten.

Men spis én porsjon. Når du er mett (ikke stapp-mett) så stopper du.

Drikk masse vann.

Jeg gikk ned 5 kg på en mnd på denne måneden. Gikk ned 8 totalt på 3 mnd.

Og har holdt meg der i ett år. Spiser og koser meg 😉

Humøret er bedre, huden er finere, blodsukkeret mer stabilt.

Dette er ikke ett slankeprogram, men en kostholdsendring.

Dette skal jeg gjøre resten av livet. Og jeg sliter ikke med det i det hele tatt 😉

Anonymous poster hash: 8131e...75b

Hvorfor får denne tråden stå når andre slanketråder og diettråder slettes?

Anonymous poster hash: 7ab41...d47

Visste ikke at diett tråder ikke var lov.. beklager.

Hi

Dropp shake og dropp karbohydrater. Trenger ikke leve på streng lavkarbo med masse fett.

Men dropp brød, pasta, ris, hvete og sukker i noen uker.

Spis kjøtt, frukt, grønnsaker, nøtter, salat, egg osv. MASSE god mat!

Spis vanlig middag, mer erstatt poteter og pasta med grønnsaker eller salat.

Spis Taco, men dropp lefse og skjell.

Lag ostebunn til din pizza.

Kos deg med maten.

Men spis én porsjon. Når du er mett (ikke stapp-mett) så stopper du.

Drikk masse vann.

Jeg gikk ned 5 kg på en mnd på denne måneden. Gikk ned 8 totalt på 3 mnd.

Og har holdt meg der i ett år. Spiser og koser meg 😉

Humøret er bedre, huden er finere, blodsukkeret mer stabilt.

Dette er ikke ett slankeprogram, men en kostholdsendring.

Dette skal jeg gjøre resten av livet. Og jeg sliter ikke med det i det hele tatt 😉

Anonymous poster hash: 8131e...75b

Vet at lavkarbo fungerer, men syns det er et ork med matlaging.. pluss dyrere. Skal jo liksom fungere m knekkebrød diett også. Vel.. spist 1-2 knekkebrød istedet for skive noen år jeg, men går fortsatt ikke ned 😉. Drikker mye vann, ikke saft, brus, juice osv.

Problemet mitt er nok dårlig forbrenning. Slitt med overvekt i årevis og tok av 35kg med shake/easylife for 7 år siden. De siste 10-15kg er umulige 😉

Hi

Annonse

Vet at lavkarbo fungerer, men syns det er et ork med matlaging.. pluss dyrere. Skal jo liksom fungere m knekkebrød diett også. Vel.. spist 1-2 knekkebrød istedet for skive noen år jeg, men går fortsatt ikke ned . Drikker mye vann, ikke saft, brus, juice osv.

Problemet mitt er nok dårlig forbrenning. Slitt med overvekt i årevis og tok av 35kg med shake/easylife for 7 år siden. De siste 10-15kg er umulige

Hi

Hvis du kommer fra et vanlig kosthold som inkluderer litt ferdigmat, brus, snop og chips, så kan jeg ikke se at lavkarbo er noe dyrere. Jeg bruker ikke mere penger på mat ved lavkarbo

Anonymous poster hash: 29515...67e

Hvis du kommer fra et vanlig kosthold som inkluderer litt ferdigmat, brus, snop og chips, så kan jeg ikke se at lavkarbo er noe dyrere. Jeg bruker ikke mere penger på mat ved lavkarbo

Brus, snop og chips hører bare helgene til, og jeg har unger i hus som skal ha vanlig mat, som betyr at jeg må lage begge deler.

Hi

Brus, snop og chips hører bare helgene til, og jeg har unger i hus som skal ha vanlig mat, som betyr at jeg må lage begge deler.

Hi

Men du må jo ikke lage to middager. Det er jo bare å spise mer salat eller grønnsaker i stedet for ris, pasta og poteter. Det er ikke nødvendig å gjøre det så vanskelig

Men du må jo ikke lage to middager. Det er jo bare å spise mer salat eller grønnsaker i stedet for ris, pasta og poteter. Det er ikke nødvendig å gjøre det så vanskelig

Nei DET skjønte jeg også 😉, men det blir jo å lage noe ekstra som jeg kan spise, jeg har jo ikke salat og grønnsaker hver eneste dag, hender jo man har pizza, diverse pølser, kjøttkaker, lasagne, gryterett, vafler, grøt el.l. Ufør alenemor med særdeles dårlig råd nå, og rent kjøtt/fiskemat er det ikke rom for hver dag, selv om det går i first price osv 😊

Hi

Skjerp dere damer, hvilke forbilder er vi for barna våre? Dagens ungdommer tror at de må putte i seg kosttilskudd med en gang de starter å trene, nesten så de ikke tror de kan overleve på vanlig mat. Ikke rart, når de allerede fra barnsben av ser at mor bytter ut måltider med shaker av forskjellige slag. Kroppen trenger alle næringsstoffer, og det får man gjennom et normalt kosthold. Vektreduksjon foregår med mindre inntak av kalorier og mer mosjon, enkelt og greit. Jeg blir faktisk skremt over hvor lite kunnskap det er om dette i befolkningen.

Anonymous poster hash: 693f9...7e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...