Gå til innhold

Lillelam- hvilken størrelse til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

52 eller 62?

Tenkte å bruke til hentesett..

Anonymous poster hash: 235ba...1a5

Fortsetter under...

Skrevet

Skal du ha hentesett ville jeg tatt 56. 62 blir for stort!

Anonymous poster hash: ce1f6...08f

Skrevet

De er små i str, jeg måtte ha 62 til mi da hun knapt brukte 56 i andre klær, så det kommer jo an på hvor stor man tror den lille blir. Ville nok kjøpt 62 for sikkerhetsskyld.

Anonymous poster hash: 69423...432
Skrevet

Er vanskelig å vite hvor stor ungen er når den blir født 🙈

Satse på 56 kanskje da..

Skrevet

Er vanskelig å vite hvor stor ungen er når den blir født 🙈

Satse på 56 kanskje da..

Mine barn har vært fra 4- 4,5 kg og de har brukt 56 den første tiden. Har vært 52-53 cm lange. Så har du litt å gå ut fra :) hadde bestilt 62 om du vil ha det en liten stund. 56 er jo en str som de vokser ut av etter en liten stund. Kan jo bare lage en ekstra brett på armene og beina. Men spørs jo hvor fint det blir på en liten kropp....

Anonymous poster hash: ce1f6...08f

Skrevet

Lillelam er små i størrelsen. Hvis dere har store barn i familien ville jeg valgt 62 hvis den skulle holde litt. Er det små eller "normale" barn bør du ha 56. Jeg kjøpte Lillelam hentesett i 56 og da hadde babyen min gooood plass (3,3. kg&50 cm). Måtte kjøpe inn mye 50&54 tøy da 56 ble for stort.

Annonse

Skrevet

Jenta min bruke fortsatt str 62 og hun har ak kurator blitt 7 mnd. Ville definitivt gått for 56 ja.

Anonymous poster hash: 700c9...314

Skrevet

Jenta min bruke fortsatt str 62 og hun har ak kurator blitt 7 mnd. Ville definitivt gått for 56 ja.

Da er nok jenta di ganske liten eller så har du fått tak i noe unormalt stort Lillelam tøy (feilproduksjon?).

Poden her er rundt 6.3-6.5 kg/4 mnd og bruker nå 62&68 i vanlig tøy. Lillelam dressene (med glidelås og spettete mønstre ved armer, ben og liv) er i str 68 (har to i denne størrelsen og det er ingen forskjell på dem annet enn fargen). De begynner faktisk å bli såpass knappe at vi vurderer å finne frem 74 neste måned. Den vi hadde i 56 var også knapp da poden begynte med vanlig 56 tøy, og dressen i 62 gikk også fort unna. Har enda til gode å se Lillelam tøy som faktisk rekker å bli slitt :)

Skrevet

Ikke kjøp 56. Den har du ca 2 uker altså . Liten

Anonymous poster hash: 3f7ec...bc0

Skrevet

Hi her.

Ønsker å bruke til hentesett

Har 2 barn fra før. De var begge under 2 kg da jeg fikk de med hjem. Så vanskelig 🙈

Skrevet

Vi hadde 44. Så om du får unge under 2 kg ville jeg nok gått for det. Hun var 2 kg da vi dro hjem. 44 passet i 1 mnd.

Anonymous poster hash: b2cd5...c63

Skrevet

Som hentesett ville jeg kjøpt 56. Men nå var alle mine barn store ved fødsel og jeg regnet med de ville være det da det er vanlig i familien. Har du små barn i familien ville jeg kjøpt 50. Ikke gøy med altfor stort hentesett.

Skrevet

Mine har brukt en Lillelam dress i str 44 den første tiden, selvom de var født til termin, 3,2 kg og 49 cm. Stor i str

Annonse

Skrevet

Huff, mye autocorrect her ja🙈😣 men dere forstår sikkert likevel 😃 Babyen min var ikke spesielt liten eller stor da hun ble født, 2990g. Ville nok gått for 44 hvis du får babyer under 3 kg. Som sagt så passer hun i str 62 enda og nå er hun 7 måneder. Som nyfødt brukte hun str 44 i en måned hvertfall.

Skrevet

Nå har du fått svar, alt fra 44 til 62. Ble du noe klokere? 😂

Anonymous poster hash: 039bf...487

Skrevet

Hi her.

Ønsker å bruke til hentesett

Har 2 barn fra før. De var begge under 2 kg da jeg fikk de med hjem. Så vanskelig 🙈

Da velger du 44 eller 50 (kanskje best med sistnevnte for lengst brukstid).

Lykke til med fødselen :)

Skrevet

Da velger du 44 eller 50 (kanskje best med sistnevnte for lengst brukstid).

Lykke til med fødselen :)

Tusen takk 😍

Skrevet

Nå har du fått svar, alt fra 44 til 62. Ble du noe klokere? 😂

Anonymous poster hash: 039bf...487

Hehe nei

Skrevet

Lille Lam er liten i str

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...