Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Ja, da skal jeg gifte meg Forberedelse, forberedelser, forberedelser :D :DBlir tapas, fri bar.... tipper spotify...(?)Ingen barn i familien... yngste er 19 år Anonymous poster hash: edcc0...19a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Hold fokuset på at gjestene skal ha en fin dag. Anonymous poster hash: 10499...ed4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Ville absolutt hatt en dj, ikke Spotify! Anonymous poster hash: f9c4b...fe6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Hehe tapas og Spotify. Anonymous poster hash: 39d98...a0c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Gi beskjed til gjestene at de kan spise under talene (har opplevd at gjester ikke har fått spist fordi det var så mange taler). Hold talene korte. Unngå lange "pauser" der gjestene må sysselsette seg selv, som fotograferingstid mellom vielse og middag. Veldig kjedelig å gå fem timer bryllupspyntet i en fremmed by mens man venter (har opplevd). Anonymous poster hash: aa2f4...24c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Masse drikke! Og masse champagne før middag! Anonymous poster hash: b4e0d...a19
tante grusom master of law Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 Prøv å begrens antall taler. Det er rett og slett kjedelig å sitte å høre på disse talene. Det er ytterst få som har noe vettugt å si. I et bryllup jeg var på ble den siste talen homdt kl 2 på natten. Hadde da sittet til bords i veldig mange timer. Helt forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Velg en toastmaster som er strukturert, informer han og dine gjester om at max taletid er5 - 10 min. Anonymous poster hash: 91f3d...1fb
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 Begrens taletiden istedenfor å kutte ut antall, noen blir snurte hvis de ikke får holde tale. Variert musikk, litt for alle og ikke for høy. Sett venner sammen, Ikke splitt par. Sett sammen bord i forskjellig størrelse etter middagen, noen sliter med å fylle opp seks plasser,mens andre er 12 i gjengen. Hvis det blir ventetid mellom kirke og middag kjør på med alkohol. Anonymous poster hash: 280e9...b69
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #10 Skrevet 12. februar 2017 Ha en maks taletid på 5 minutt. Har vært i ett bryllup hvor en ikke holdt taletiden og jeg kunne tydelig se at gjestene var lei og kjedet seg. Anbefaler også å leie fotograf. Det koster litt, men absolutt en investering for å fange øyeblikkene den ene store dagen i livet. Hvis gjestene tar bildene, blir ikke bildene like bra og så et det jo fint om gjestene koser seg mest mulig og kan nyte øyeblikkene 😊 Anonymous poster hash: f4372...e81
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #11 Skrevet 12. februar 2017 Ha en maks taletid på 5 minutt. Har vært i ett bryllup hvor en ikke holdt taletiden og jeg kunne tydelig se at gjestene var lei og kjedet seg. Anbefaler også å leie fotograf. Det koster litt, men absolutt en investering for å fange øyeblikkene den ene store dagen i livet. Hvis gjestene tar bildene, blir ikke bildene like bra og så et det jo fint om gjestene koser seg mest mulig og kan nyte øyeblikkene 😊 Anonymous poster hash: f4372...e81 Maks taletid 5 min per person 😊 Anonymous poster hash: f4372...e81
Sisera Skrevet 12. februar 2017 #12 Skrevet 12. februar 2017 Ville prioritert levende musikk eller i det minste en dj. Musikk er noe av det aller viktigste for hvordan festen blir og om gjestene "holder" utover kvelden. Støtter 5-10 minutters taletid. Husk å servere noe mat igjen ved midnatt om du ønsker en fest til sene nattetimer. Drikkevarene må være av god kvalitet og det må være noe for enhver smak og ikke minst rikelig! Musserende og frukt når gjestene kommer.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #13 Skrevet 12. februar 2017 Korte taler, heller en få taler. Forsøk å ha kort tid mellom vielsen og middagen (m.a.o. ikke eviglang fotografering). Sett venner sammen og ikke splitt par, det viktigste er ikke at folk blir kjent med nye mennesker, men at de koser seg under middagen. Ikke sitt til bords for lenge. Spotify går helt fint, så lenge spillelisten er av topp kvalitet. Server gjerne snitter og champagne mellom vielsen og middagen, hvis det drøyer litt. Sørg for at gjestene vet hva som skjer når. Anonymous poster hash: 51367...221
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #14 Skrevet 12. februar 2017 Ha en person der som du leier for å ha alt under kontroll hele dagen. Som passer på at alt blir gjort som planlagt og til planlagt tid. Eller at de som har ansvaret for de forskjellige delene har gått igjennom alt med deg/dere DETALJERT på forhånd. Ikke la folk gå lenge uten mat! Vi hadde vielse/fotografering/selskap på samme sted, altså var folk der fra kl 14 på dagen. Vi hadde lunsj, middag, kaker og nattmat. Spotify er fint, men sørg for å ha en godt gjennomtenkt spilleliste! 😊 Ikke ta på dere for mye siste dagene - det er ofte MYE som skal gjøres, så deleger det dere kan, evt lei inn noen som hjelper dere. lykke til! Anonymous poster hash: ff62e...a27
Kathrine. Skrevet 12. februar 2017 #15 Skrevet 12. februar 2017 Vil bare si at Tapas eller koldtbord er en god ide. Da kan folk bevege seg litt. Er dørgende kjedelig å sitte til bords i 2 timer pluss. Fri bar og god musikk er viktig for at folk skal kose seg.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #16 Skrevet 13. februar 2017 Jeg sier motsatt, ikke fri bar om du ikke vil ha grøftefulle gjester i bryllupet, ikke noe som har mindre klasse enn det. Du kan heller ha bonger. Bli kjent-leker ( google mingle-bingo) og korte taler. Ikke for mye opplegg slik at ikke folk kan snakke sammen. De beste bryllupene jeg har vært i har også hatt få gjester, mye koseligere og intimt Anonymous poster hash: 153f4...cd9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #17 Skrevet 13. februar 2017 - Stødig toastmaster og taler på Max 5 min. - Stødige vertsfolk og servitører. Sørg for nok personer og at alle får faste gjøremål. - Live musikke er et must! Hevet festen 10 hakk til oss. - kos deg og nyt dagen😊 Jeg ga klar beskjed om jeg ikke ville ha beskjed hvis noe gikk skeis. Anonymous poster hash: 89407...57e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #18 Skrevet 13. februar 2017 Forby sanger!!! Anonymous poster hash: bd93c...265
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #19 Skrevet 13. februar 2017 -hyggelig toastmaster, gjerne en med glimt i øyet, men ikke en "klovn" -begrens tid på taler, oppfordre gjerne de som taler om en morsom vri, f.eks en kort filmsnutt, PowerPoint med morsomme bilder, fremføre som rap eller lignende. Men begrens tiden! -ikke ha for lang døtid mellom kirke og fest/middag -server champagne og jordbær når folk ankommer lokalet -tapas er fint, bare sørg for det er nok mat -lei inn servitører/kjøkkenhjelp -nattmat -er dere sikre på fri bar? Ender raskt i flatfyll, noe som ikke er hyggelig! Server vin m/påfyll til maten og Baileys/Cognac til kaffen, ellers la folk kjøpe drinker selv -ikke ha allsang! Ingen synes det er gøy, utenom tante Gerd på 72 år -la gjestene få sitte sammen med folk de kjenner, da blir stemningen best Anonymous poster hash: fc805...e2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå