Gå til innhold

Trenger rydderåd. Orker ingenting lengre på grunn av rot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du tv? Reklamerydd! Hver gang det er pause i programmet rydder du som en gal 😊

Det tipser gjør jeg akkurat nå 😃

Anonymous poster hash: 44078...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor alene med 2 barn jeg har 100%, ene barnet med diagnose. Som etterlater seg en tornado. Hver morgen er det 2 barn som skal opp, lage frokost til de, matpakke til de, få de ut av døra. Så går det med tid til middag, og kveldsmat, vaskemaskin og oppvaskmaskin daglig. Bare rydde. Hva da med å støvsuge og vaske. Så er jeg mye hos leger, jeg går til behandling. Ene behandlingen, så har jeg reisevei på 2 timer en vei. Så hva med alle dagene jeg er så syk, at jeg ikke klarer å gjøre noe. Jeg vet at selv om jeg hadde gjort noe hjemme 1 time om dagen, så hadde det ikke vært strøkent. Jeg må og ut og handle ca annenhver dag, har ikke bil, så jeg må ta buss.

Anonymous poster hash: 341df...a5d

Om du endrer holdning så vil det nok bli enklere. Jeg rydder etterhvert når jeg feks lager mat, noe som ikke er noe ekstra stress men gjør det enklere etterpå. Rydder også andre ting feks mens maten er i ovnen.

Anonymous poster hash: 7aeb4...2ea

Skrevet

Rydd med en gang du er ferdig med noe. Kast jevnt over ting som ikke brukes, og bare tar plass. Ha orden i skapene, så det er lettere å sette ting på plassen sin .

Anonymous poster hash: c20b4...8f1

Skrevet

Rydd med engang. Feks badet om morgemen det ligger klær og håndklær strøs rundt på badet, tomme dorUller og de. , hårprodukter ol rundt med vasken. Og ikke minst et par pleier på gulvet.

Da tar jeg stampen og hiver alt av klær oppi, setter det som står rundt vasken i skapet og kaster bleier og de tomme dorulene i en pose.

Dette tar kanskje 2 minutter....

Skrevet

Jeg trenger og desperat hjelp til dette. Problemet mitt, er at jeg er enslig mor til 2 barn, fulltid. Så har jeg så mange sykdommer. Så det å ta alt, med en gang, den funker ikke. For 2 uker siden hadde jeg omgangssyke, nå har jeg en kraftig forkjølelse. Og de dagene jeg ikke har sånn sykdom, så er det uansett sånn at jeg kan gjøre noe i 15 min, så må jeg hvile, så gjøre noe, så hvile.

Og jeg får det jo aldri skikkelig rydda, nå ser det helt bomba ut grunnet sykdom, så vil jeg bli bedre, og rydde gradvis mer og mer, men innen det har blitt strøkent, så skjer det noe igjen, så blir det bomba igjen. Og får jeg det strøkent, så ser det ille ut bare et døgn etterpå. Og da er jeg gjerne utslitt, og orker minimalt i noen dager.

Så jeg vil gjerne ha smarte tips, om det så er å kvitte seg med det meste man har.

Hvis du er såpass syk at det å ta seg av huset knekker deg synes jeg du burde søke hjemmehjelp.

For å holde det ryddig i det daglige er det lurt å tenke på hvordan huset/leiligheten er organisert. Når du snakker om å ikke treffe søppelbøtta, er det da snakk om at ting faktisk blir hevet utenfor, eller mener du at søppelet blir lagt der dere er når det produseres, og ikke blir flyttet til søppelbøtta? Hvis dere faktisk ikke treffer må dere bare gjennomføre at alt som havner utenfor skal plukkes opp med en gang, både av voksne og barn. Hvis det er snakk om ting som blir lagt her og der, så tenk gjennom hvor det blir liggende oftest. Kan strategisk plasserte søppelbøtter bøte på problemet? Livet mitt ble mye enklere eter at jeg begynte å ha en søppelbøtte i hjørnet ved siden av sofaen.

Klær, betyr treffer ikke at det ligger på utsiden av kurven, eller at det ligger slengt der dere skiftet? Igjen, kurver der dere oftest skifter kan løse problemet. Ellers er jeg fan av mange, relativt små, skittentøyskurver. Hver kurv er så stor at den akuratt rommer en maskin med tøy, og hver kurv er tydelig merket med "kulørt 60 grader" ,"ull" osv. Da er det bare å fylle rett i maskinen når kurven er full,uten å sortere først.

Anonymous poster hash: 2822f...1ad

Skrevet

Til trådstarter: kanskje dere kan fordele litt rom? Du tar kjøkkenet, mannen tar gangen og stua, barna tar sine egne rom? Du og partneren din må i alle fall ha en viss enighet i hvordan dere vil ha det slik at dere er på samme side og ikke bare en person gjør alt. 

Ellers er jeg enig i alle som sier at ting må ha faste plasser. Ting må kontinuerlig parkeres der de hører til, da blir det dessuten mye lettere å finne ting igjen. Lag gode funksjonelle systemer. 

Anonymous poster hash: 86bcf...e9e
Skrevet

Jeg bor alene med 2 barn jeg har 100%, ene barnet med diagnose. Som etterlater seg en tornado. Hver morgen er det 2 barn som skal opp, lage frokost til de, matpakke til de, få de ut av døra. Så går det med tid til middag, og kveldsmat, vaskemaskin og oppvaskmaskin daglig. Bare rydde. Hva da med å støvsuge og vaske. Så er jeg mye hos leger, jeg går til behandling. Ene behandlingen, så har jeg reisevei på 2 timer en vei. Så hva med alle dagene jeg er så syk, at jeg ikke klarer å gjøre noe. Jeg vet at selv om jeg hadde gjort noe hjemme 1 time om dagen, så hadde det ikke vært strøkent. Jeg må og ut og handle ca annenhver dag, har ikke bil, så jeg må ta buss.

Jøss. Går du til legen for patologisk negativitet, altså??!

Anonymous poster hash: b8500...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...