Gå til innhold

Ble så lei meg i stad.. ang morsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to eldste er hos pappaen nå, og min datter ringte meg istad å spurte om hvor jeg hadde kjøpt en ting før jul. Sa som sant var, ikke her i byen. Spurte hvorfor det? Jo, fordi pappa hadde spurt om de kunne kjøpe en ting til kona hans... det bare datt ut av meg: jammen det skal jo ikke dere gjøre...

Jeg ble så lei meg...hun forventer å bli behandla som mamma, og oppfører seg som mamma ovenfor dem... og så sitter jeg her da, må vel stå opp med barn her hjemme, fordi samboer sier at vi feirer jo ikke sånn... men når det er farsdag så er han der med en gang å forventer...

Et lite suttre innlegg bare..

Anonymous poster hash: 0aa01...d2c

Fortsetter under...

Skrevet

Så kutt ut farsdag da. Si du gjenninfører den igjen når morsdag blir feiret.

Anonymous poster hash: c0f5c...956

Skrevet

Dette må du forsøke å ta tak i. Fortell mannen din at du faktisk ønsker å bli gjort stas på på morsdagen. Han bør stå opp med barna slik at du får sove lenge, og kanskje ordne med kort eller tegninger, kanskje bake noe, eller lage en kopp te til deg. Jeg mener ikke at han skal kjøpe masse greier eller bruke timesvis, men å sove lenge og få en liten tegning viser faktisk hvor stor pris han setter på deg som mor til barna hans. Og så synes jeg barna dine skal få lov å gjøre stas på sin stemor, siden det er der de er i helgen. Hun er forhåpentligvis en viktig person i livene deres.

Anonymous poster hash: ad340...6a4
Skrevet

Jeg er helt enig i at hun ikke er mamma og skulle de kjøpt noen gave burde det vært til deg. Jeg hadde nok også gitt din samboer klar beskjed idag at hvis han ikke hjelper ungene med å ordne morsdag for deg så er farsdagen også avlyst.

Anonymous poster hash: 0812f...787

Skrevet

De gjør ikke stort ut av det når de er hos meg heller, men føler det blir feil å si at de må gjøre noe..

Forventer ikke masse blomster og pakker asså.. men et lite kort, ferdig kaffe når jeg står opp.. en god klem...

Nei, når han sier at vi ikke feirer slike dager, så feirer vi jaggu ikke farsdagen heller!

Skrevet

Tror helt oppriktig ikke menn bryr seg om farsdagen. Noen gjør sikkert det, men jeg tror ikke det er like viktig for dem som det er for oss. 

Jeg skjønner at du blir lei deg. Men her går det på kommunikasjon. Dette er ikke barna sin skyld, for her har din x tatt mer initiativ enn samboeren din og skal gjøre dagen koselig for sin nåværende. Selvom jeg skjønner at du synes det er kjipt. Jeg hadde følt det samme selv uten tvil. Men samtidig ordner jeg gjerne en bonuspappa gave til han som har vært bonuspappa for datteren min i 4 år, for å vise at vi setter pris på han. Tror han driter litt i det og ikke forventer noe som helst, men jeg gjør det av egen vilje for å vise at jeg er takknemlig. 

MEN back to the point. Du MÅ si til samboeren din at: "Morsdagen er viktig for meg. Jeg ønsker veldig gjerne å bli satt litt pris på den dagen og blir innmari lei meg når jeg ser at barna gir sin "stemor" oppmerksomhet, mens jeg ikke får noenting. Det er den ene dagen i året jeg forventer at du står opp med barn (f.eks- fyll inn det du ønsker at skal skje den dagen.) . Jeg trenger faktisk å se at jeg blir satt pris på innimellom, for jobben som mamma er ganske tøff. Akkurat som du ønsker å bli satt pris på når det er farsdagen." . Eller noe sånt. Noen menn må ha det inn med teskje, og det er innmari kjipt- men noen av de tenker bare ikke så langt. De har en helt annet tankegang enn oss mange av de .. Dessverre. 

Anonymous poster hash: 992e5...5f4

Annonse

Skrevet

Skjønner ikke greia med morsdag jeg,kake kan vi kose oss med hvilken som helst dag. Frokost koser vi oss med flere ganger i året og kort får jeg støtt og stadig fra mine 4 barn. Kos og nuss og klemmer får jeg flere ganger daglig også :D men litt feil at de skal kjøpe gave til stemor kanskje

Anonymous poster hash: be141...135

Skrevet

Så fordi din samboer ikke feirer kan ikke de barna du har med din xmann feire sin stemor? Du snakker om å være smålig.

Skrevet

Du kan jo ikke straffe ungene dine ved å bli sur på de bare fordi din nåværende samboer er en dust!!

Din ex tar initiativ, ungene ønsker å gi noe til bonusmamma'n og så blir du sur på ungene dine??

Anonymous poster hash: e3a87...793

Skrevet

Eksmannen din er en tulling. Hvis han hadde vært noe til mann hadde han hjulpet deres datter å ordne noe til deg.

Skrevet

Du kan jo ikke straffe ungene dine ved å bli sur på de bare fordi din nåværende samboer er en dust!!

Din ex tar initiativ, ungene ønsker å gi noe til bonusmamma'n og så blir du sur på ungene dine??

Anonymous poster hash: e3a87...793

Det er å dra det langt at barna ønsket å gi en gave til stemor, det blir gjort fordi faren ville det. Og nei stemor er ikke mor!

Anonymous poster hash: 0812f...787

Skrevet

Så fordi din samboer ikke feirer kan ikke de barna du har med din xmann feire sin stemor? Du snakker om å være smålig.

Det er morsdag. Ikke stemorsdag( noe man egentlig kun er om mor er død). Hun får få egne unger til å feire henne.

Anonymous poster hash: e4de3...780

Annonse

Skrevet

Vilke tatt en samtale med ex og sagt at du ikke synes noe om at barna skal kjøpe gave til hans samboer. Hun er IKKE mammaen deres

Anonymous poster hash: 7cc81...5e8

Skrevet

Det er morsdag. Ikke stemorsdag( noe man egentlig kun er om mor er død). Hun får få egne unger til å feire henne.

Anonymous poster hash: e4de3...780

Kjære vakre vene, det går da an å vise omtanke for andre selv om det ikke passer helt inne i den firkanta boksen. Den som er synderen her er jo samboeren! 

Anonymous poster hash: 1101d...a88

Skrevet

Vilke tatt en samtale med ex og sagt at du ikke synes noe om at barna skal kjøpe gave til hans samboer. Hun er IKKE mammaen deres

Anonymous poster hash: 7cc81...5e8

Hjelpes! Så lenge hun er en morsfigur, så er vel det bare koselig! Ta nå heller samboeren hennes, det er jo han som forårsaker dårlig stemning..

Anonymous poster hash: 1101d...a88

Skrevet

Syns bare det er litt sårt.. ungene mine er 13 og 12 år, og de kan tenke selv... mim datter sa; pappa sa vi måtte kjøpe noe til xxx..

Han var ikke sånn da vi var sammen, men han har kanskje forandra seg der.

Får se i morra om samboer står opp med vårt felles barn, gjør han ikke det så er det ingenting som skjer på farsdagen heller..

Må bare si at jeg ble ikke sur på min datter, for hun gjør bare som pappa sier...

Hi

Skrevet

Syns bare det er litt sårt.. ungene mine er 13 og 12 år, og de kan tenke selv... mim datter sa; pappa sa vi måtte kjøpe noe til xxx..

Han var ikke sånn da vi var sammen, men han har kanskje forandra seg der.

Får se i morra om samboer står opp med vårt felles barn, gjør han ikke det så er det ingenting som skjer på farsdagen heller..

Må bare si at jeg ble ikke sur på min datter, for hun gjør bare som pappa sier...

Hi

Og pappa sier bare som kona sier. Kjenner det godt...

Anonymous poster hash: c555e...355

Skrevet

Min mann har neppe kjøpt noe til meg. Og sønnen vår er 2, så neppe noe derfra.

Men mannen min står opp frivillig med sønnen vår oftere enn jeg gjør. Han henter/bringer gladelig i barnehage mer enn meg fordi jobben hans tillater det. Og han er den beste pappaen sønnen vår kunne hatt.

Morsdag? Er det virkelig så farlig? Vi koser oss hver helg. Savner ikke denne feiringen av meg selv som MOR

Anonymous poster hash: eaac3...e82

Skrevet

Når ungene våkner i morgen (i dag) dulter du bare i samboeren og sier at det er morsdag i dag, så han får stå opp, og at han kan vekke deg når han har gjort istand noe koselig for deg, og at du venter han gjør noe hyggelig for deg den dagen.

Gjør han det ikke tar du en samtale med ham i morgen kveld og sier omtrent det hun over sa, hun som sa at menn må ha det inn med teskje. Så ser du hvordan han tar det. Om han sier at dere ikke feirer slik, da spør du ham hvorfor han da har gitt uttrykk for at han vil at farsdag skal feires og at han den dagen har vist at han forventer oppmerksomhet. Lytt til svaret hans og ta det derfra.

Holder han fremdeles på at dere ikke feirer slike dager, da informerer du ham om at da blir aldri farsdag markert, og at du forventer at han tar seg av alt på farsdager heretter (hvis han ikke gjør noe på morsdagen).

Men du må fortelle ham at dette betyr noe for deg, og du må nok bruke teskjemetoden som en over her sa.

Ang. dine andre døtre og eksmann. Det er korttenkt at din eks ber døtrene dine ringe deg, det er nok et uttrykk for ekstremt korttenkthet, og også latskap. Men på den andre siden, så ligger det et skjult kompliment der, han mener du har god smak ;)

Han nye kone er ikke døtrene dine sin mor, men jeg synes det er greit at de markerer henne. Jo mer de er hos far, jo større del er jo også hun i deres liv. At far og døtrene dine velger å vise henne at de setter pris på det, det gjør ikke deg mindre viktig. Jeg vil tro at du ikke er mindre glad i det/de nye barnet/-ene du har med samboeren din enn du er i dine døtre? Slik er det med andre mennesker også, man kan bry seg om andre også og bli glad i andre uten at det gjør kjærlighet overfor de "gamle" noe mindre.

Det at du reagerer så sterkt på dette tror jeg har mest med det å gjøre at mens du vet dine døtres stemor blir satt pris på, så vil ikke din samboer vise at han setter pris på deg. Jeg tror det er det som sårer deg mest. Og det er jo ikke bare at han skal sette pris på deg som mor til sitt/sine barn, det er jo like mye for at han skal hjelpe barnet/-a deres til å vise at de er glad i deg og la barna få oppleve gode morsdager. Så det at han gir blaffen i dette går egentlig vel så mye utover barna dine som deg.

Anonymous poster hash: d5cee...499
Skrevet

Dere legger ALTFOR mye i en hel vanlig dag, som noen kaller for "morsdag". For noen dramaqueens dere er! Skjønner godt at mennene deres ikke gidder å gjøre noe. Dere hadde vel klager på det også.

Og dere som klager på at stemor får oppmerksomhet. Vær heller lykkelig for at barna deres har et godt forhold til din ex samboer!

Anonymous poster hash: a0a48...abc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...