Gå til innhold

Hva er deres MUST HAVE tupperware?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Skal bestille litt tupperware og bare lurer på hva dere har i skapet som dere ikke kan leve uten?

Jeg skal helst bestille oppbevaringsbokser til feks. kjøttpålegg :-) men alle forslag er velkommen :-)

Skrevet

Potetskreller og slikkepott er det jeg bruker mest. Har sikkert hatt de i 10 år, og de ser nærmest nye ut.

Skrevet

Bokser gidder jeg ikke, det lager Ikea like bra. Jeg hadde rundt 2001 en super tolags Tupperware matboks med plass til kald brusboks i ene enden, den var kjempebra men det var før alle andre merker også lagde gode matbokser med gode adskilte rom. Det eneste jeg har nå er derimot helt uunnværlig: en sånn rundt halvstor boks med innsats som kan løftes opp og henges på kanten, til å ha oliven i (jeg kjøper store bokser oliven) eller sylteagurker eller rødbeter eller andre ting som ligger i lake. Da får man tak i innholdet enkelt uten å fiske rundt i laken, og det holder seg kjempegodt. Den har også en liten gripedings, faktisk.

Skrevet

Det er ingenting fra Tupperware som jeg synes er must have. Men jeg er glad i boksåpneren. Når det gjelder påleggsbokser, så synes jeg ikke de er verdt prisen (som med mye annet tupperware), synes de billige boksene er like bra.

Anonymous poster hash: d3e3f...2ad
Skrevet

Bokser gidder jeg ikke, det lager Ikea like bra. Jeg hadde rundt 2001 en super tolags Tupperware matboks med plass til kald brusboks i ene enden, den var kjempebra men det var før alle andre merker også lagde gode matbokser med gode adskilte rom. Det eneste jeg har nå er derimot helt uunnværlig: en sånn rundt halvstor boks med innsats som kan løftes opp og henges på kanten, til å ha oliven i (jeg kjøper store bokser oliven) eller sylteagurker eller rødbeter eller andre ting som ligger i lake. Da får man tak i innholdet enkelt uten å fiske rundt i laken, og det holder seg kjempegodt. Den har også en liten gripedings, faktisk.

Den høres smart ut, du har ikke link eller navn på den? Jeg bruker mye krepsehaler og reke i lake, den høres perfekt ut til det

Skrevet

Har den lille løkhakkeren som man drar i en snor for å hakke løk. Har også samme dings i større format som man kan hakke eller vispe. Superkjekk å vispe krem i på hytta der det ikke er strøm.

Liker også kaketina, plass til høy bløtkake.

Anonymous poster hash: 79198...6f5

Skrevet

Riskokeren til mikrobølgeovn. Heilt genial. Og ein boks som eg trur er meint til damping av fisk, men som eg brukar til å halde pølser og pannekaker varme før servering.

Skrevet

Drikkeflaskene i forskjellige størrelser😊 l

Skrevet

Denne. 

http://www.tupperware.no/produkter/548/SmoothChopper

Bruker den spesielt til løk, som er en drøm å kutte opp med denne. Men den er også fin til å piske krem og kutte alt som kuttes skal. 

Anonymous poster hash: 1c629...04c

Kan man hakke nøtter i den tror du, er den sterk nok til det?

Skrevet

Hvetemel boksen. Har hatt den nesten siden jeg flyttet hjemmefra som 18 åring, mamma har hatt en sånn så lenge jeg kan huske, og den måtte jeg også bare ha. Slikkepotten er også et must.

Anonymous poster hash: d8ea2...e3c
Skrevet

Nøtter går veldig fint. Har brukt den til "alt" i tre år nå, og den tar knekken på alt jeg prøver. 

Skrevet

Har den lille løkhakkeren som man drar i en snor for å hakke løk. Har også samme dings i større format som man kan hakke eller vispe. Superkjekk å vispe krem i på hytta der det ikke er strøm.

Liker også kaketina, plass til høy bløtkake.

Anonymous poster hash: 79198...6f5

Elsker den hakkeren

Anonymous poster hash: dcb30...af2

Skrevet

Nøtter går veldig fint. Har brukt den til "alt" i tre år nå, og den tar knekken på alt jeg prøver. 

Tusen takk for svar :) Har en svakhet for kjekt å ha duppedingser :D

Skrevet

Slikkepott, melboks og en boks jeg kan legge f.eks pannekaker i slik de er varme når jeg serverer dem!

Skrevet

Potetskreller, slikkepott og rundlettbokser i diverse størrelser.

Skrevet

Jeg har en stor bakebolle med lokk som spretter av når gjærdeigen er ferdig hevet (eller når det er masse luft inni regner jeg med), den brukes ukentlig. Har dessuten en boks med en liten rist nederst, i den holdes salaten veldig sprø og fin i kjøleskapet. 

Skrevet

Jeg har en stor bakebolle med lokk som spretter av når gjærdeigen er ferdig hevet (eller når det er masse luft inni regner jeg med), den brukes ukentlig. Har dessuten en boks med en liten rist nederst, i den holdes salaten veldig sprø og fin i kjøleskapet.

Den bakebollen er super. Har den jeg også.

Skrevet

Den høres smart ut, du har ikke link eller navn på den? Jeg bruker mye krepsehaler og reke i lake, den høres perfekt ut til det

Dessverre - den er minst femten år gammel, så det har jeg ikke.

Skrevet

Slikkepott, melboks og en boks jeg kan legge f.eks pannekaker i slik de er varme når jeg serverer dem!

Hva heter pannekake boksen?

Anonymous poster hash: 7a296...6b7

Skrevet

Riskokeren.

Anonymous poster hash: c4d8d...f77

Skrevet

Riskoker for Micro, slikkepott, potetskreller, gulrotskreller, osteklokke, løkkutter, matboksene og flasker til ungene, omelettlager for micro, gode kniver, bakebolle med lokk.

Anonymous poster hash: 2e1a7...405

Skrevet

Det går fint👍 Den er genial til dressinger, majones, knuse kjeks ol , nøtter,hvitløk, og masse annet😊

Den til å piske fløte,eggedosis, pannekakerøre,vaffelrøre osv er også genial👍

Så er jeg veldig glad i ultrapro , har 3,4 l

Skrevet

Dessverre - den er minst femten år gammel, så det har jeg ikke.

Heis opp heter den😀

Skrevet

Extra chef(storebror til løkhakker)

Slikkepott, skreller, ultrapro, matboks med flere rom, drikkeflasker, bakeboller, bokser til tørrvarer og pålegg... ja osv 😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...