Gå til innhold

Hjelp! Lager lapskaus.ja, meeeed posesaus! 😅 godt å blande fløtesaus og brunsaus? Toro..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp hjelp. Ikke slå hånden av meg. Har skikkelig migrene.tar det letttvint.

Anonymous poster hash: ed3e3...35b

Skrevet

Har du brun saus i lapskausen? Aldri hørt om..

Anonymous poster hash: 59911...339

Skrevet

Ja,det går :)

Anonymous poster hash: edfbf...461

Skrevet

? Saus i lapskaus. Er det brun lapskaus du prøver å lage. Pose gr.skaker også?

Hvorfor ikke heller lage noe du kan lage?

Anonymous poster hash: c0ce4...e87
Skrevet

Herregud 😮

Anonymous poster hash: a0f43...0a6

Skrevet

? Saus i lapskaus. Er det brun lapskaus du prøver å lage. Pose gr.skaker også?

Hvorfor ikke heller lage noe du kan lage?

Anonymous poster hash: c0ce4...e87

Hehehe jeg kan jo lage det.men jeg bruker alltid brun saus. Lurte på om det går bra med fløtesaus også.smaker det ikke noe særlig.gidder jeg ikke lage det liksom

Skrevet

Ja,det går :)

Anonymous poster hash: edfbf...461

Takk skal du ha 😊🌸

Skrevet

Høres ikke godt ut 😂 Eller ble det det? Hadde nok valgt å kjøpe pizza istedet for å servere dette 😉

Skrevet

Jeg syns de to blandet er veldig godt! Aldri brukt i lapskaus da men brukte blande de to når jeg skulle ha kjøttkakesaus. :)

Anonymous poster hash: 6ed6e...d0e

Skrevet

Saus i lapskaus? Jeg bruker alltid buljong.

Anonymous poster hash: 25e24...3a5

Skrevet

Det høres ut som om du ikke er særlig kresen i matveien, HI, så det går sikkert bra.

Anonymous poster hash: bc75b...758
Skrevet

Jeg lager alltid brunsaus og har i lapskaus!

Anonymous poster hash: 74e49...989

Skrevet

Hvorfor skal du ha saus i lapskaus??

Anonymous poster hash: 03d9e...0ee

Skrevet

Æsj, det høres grotesk ut. Hva skjer med å bruke saus (og attpåtil posesaus) i lapskaus. "Oppkast i munnen"

Skrevet

Var det godt hi?

Anonymous poster hash: b45c9...0bb
Skrevet

Nå er ikke jeg noe geni på middagslagingen, men bruker av og til å ha svenske kjøttbullar(ferdigkjøpte.)

Pleier da å blande kjøttkakesaus og fløtesaus (fra Toro).

Smaker upåklagelig.

Lapskaus har jeg aldri laga, selv om jeg nærmer meg 50 (😱)

Men skjønner ikke hvorfor hi får pes her for å lage lapskaus med brun saus. Er ikke brun saus en viktig ingrediens i brun lapskaus? Mamma pleide å lage det....

Her lager mannen lys lapskaus, og det er visst en annen variant der most potet utgjør sausen.

Håper maten smakte, og god bedring hi!

Skrevet

Var det godt hi?

Anonymous poster hash: b45c9...0bb

Nydelig! 😆😊

Skrevet

Høres ikke godt ut 😂 Eller ble det det? Hadde nok valgt å kjøpe pizza istedet for å servere dette 😉

Hehe altså. Man tar saus og kraft og hiver oppi en ferdig lapskausgrønnsaker frossen pose.høres jævelig ut.men det er jo nam! Også har jeg oppi høyrygg og røkt kjøttpølse pga barna 😅

Skrevet

Nå skjønner jeg ingenting?! Bruker dere ikke brun saus i lapskaus? Aldri smakt noe annet jeg.. 🤔

Anonymous poster hash: 38eae...503

Skrevet

Nå er ikke jeg noe geni på middagslagingen, men bruker av og til å ha svenske kjøttbullar(ferdigkjøpte.)

Pleier da å blande kjøttkakesaus og fløtesaus (fra Toro).

Smaker upåklagelig.

Lapskaus har jeg aldri laga, selv om jeg nærmer meg 50 (😱)

Men skjønner ikke hvorfor hi får pes her for å lage lapskaus med brun saus. Er ikke brun saus en viktig ingrediens i brun lapskaus? Mamma pleide å lage det....

Her lager mannen lys lapskaus, og det er visst en annen variant der most potet utgjør sausen.

Håper maten smakte, og god bedring hi!

Takk skal du ha 😃 bare man nevner toro eller spør om hjelp blir man kastet til ulvene! 😅også skrev jeg MAN flere ganger også.Flere her inne som ikke liker det heller😅 maten ble god! Og med vondt hode klarte jeg ikke ta en beslutning,jeg trengte hjelp.og det fikk jeg😃 Hodet er bedre nå takk😊🌸

Skrevet

Saus i lapskaus? Jeg bruker alltid buljong.

Anonymous poster hash: 25e24...3a5

Jeg bruker saus og kraft😊

Skrevet

Man har da ikke saus i lapskaus.

"Sausen" er jo poteter som har gått i oppløsning,vann, kraft fra kjøttet og grønnsakene, litt buljong og krydder.

Ikke posesaus...jeg er ikke kresen, men æsj.

Skrevet

Du kan lage "brun lapskaus" mye mer lettvint, og bedre, uten posesaus. Vann, noen terninger med kjøttkraft, ha i kjøttdeig/pølse/hva du ønsker, en pose lapskausblanding, kok litt, krydre og jevn det hele med posepotetmos. Skikkelig brun lapskaus lagd fra bunnen men kjøtt som koker seg mørt over lang tid er selvfølgelig bedre, men hurtigvarianter duger til sitt bruk. 

Skrevet

Lapskaus skal da inneholde brun saus! Slik er den lapskausen jeg er oppvokst med og fått servert alle steder. Min mor brukte riktig nok ikke posesaus, men laget selv. Vil uansett tro det ikke er noen krise å bruke posesaus som base, så lenge du smaker til med pepper, brunost osv. Virker som at flere her tenker på det vi her kaller brennsnut, som er grønnsaker og kjøtt kokt i tynn kraft.  

Anonymous poster hash: b905b...d18
Skrevet

Det er kjempelettvint og godt :)

Koker først 3 poser lapskausblanding, så blander jeg i 2 toroposer og ca en pose potetmos. Har i det jeg har av resten. Feks karbonader, røkte kjøttpølser, kotelettkjøtt eller det jeg ellers finner som kan passe. Potetrester osv

Veldig lettvint når en skal fikse noe lettvint kjapt til mange

Anonymous poster hash: 2bb90...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...