Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Nyutdannet i fjor. Fikk et vikariat ut året. De har sagt de ønsker meg videre men har jo ikke kontrakten før hele prosessen er over med intervjuer og ansettelser. Så nå skal jeg søke på fellesutlysningen som har søknadsfrist om et par uker. kommunen driver med ansettelser fram til sommeren.. Jeg har termin i oktober men skal ha ks så barnet kommer i september. så HVIS jeg blir ansatt kan jeg jo bare jobbe en måned før jeg må ut i permisjon. Regner med det ikke er så attraktivt hos en eventuell arbeidsgiver.. hvis nåværende arbeidsplass ønsker meg, har de gjerne ikke intervju, og ser framover uansett om jeg er gravid og kanskje de ansetter meg likevel? men hva om jeg blir innkalt til intervju på en av de andre skolene i kommunen? Bør jeg si fra om graviditet? blir lit dumt å trappe opp høygravid i august liksom?? alternativet er å gå tilbake til gamlejobben som jeg hadde permisjon fra pga vikariatet, bare for å være der en måned før permisjon. MEN lønnen der er elendig og jeg trives ikke i det hele tatt, stor sjanse for at jeg heller blir sykemeldt da. hadde bestemt meg for å aldri gå tilbake uansett. erfaringer? hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 2032a...239
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Du må gi beskjed minst 3 mnd før permisjonen starter så å troppe opp i August er ikke noe alternativ Anonymous poster hash: be8e9...d17
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Jeg er i samme situasjon, foruten at jeg har fast jobb i en kommune og søker ny jobb i annen kommune. Jeg kommer ikke til å informere ny arbeidsgiver om graviditeten, da jeg ikke er trygg på at svangerskapet går bra. På den andre siden skal det ikke påvirke tilsettelsesprosessen at du er gravid. Anonymous poster hash: c82c5...d07
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Jeg er i samme situasjon, foruten at jeg har fast jobb i en kommune og søker ny jobb i annen kommune. Jeg kommer ikke til å informere ny arbeidsgiver om graviditeten, da jeg ikke er trygg på at svangerskapet går bra. På den andre siden skal det ikke påvirke tilsettelsesprosessen at du er gravid. Anonymous poster hash: c82c5...d07 Jeg har også fast jobb i annen kommune.. Så om jeg kommer på intervju i vår, til den skolen jeg er på nå, skal jeg si jeg er gravid og likevel er det mulig de ansetter meg fast selv om de må ha vikar for meg etter 1 mnd.? Hi Anonymous poster hash: 2032a...239
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Ja, det gjør du. Av hensyn til relasjonen, klassen du får og ditt omdømme. Anonymous poster hash: 005d0...f9c
aanonym Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Du må gi beskjed minst 3 mnd før permisjonen starter så å troppe opp i August er ikke noe alternativ Anonymous poster hash: be8e9...d17 Det er bare om hun planlegger å vøre borte i over ett år. Ellers er fristen fire uker. AML § 12-7
Yellow Brick Road Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 Du må gi beskjed minst 3 mnd før permisjonen starter så å troppe opp i August er ikke noe alternativ Anonymous poster hash: be8e9...d17 Jo, det er det forsåvidt, alt etter når i september keisersnittet er planlagt. Men det er kanskje ikke den beste måten å knytte gode relasjoner til arbeidsgiver, kolleger, elever og foreldre på.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Det er bare om hun planlegger å vøre borte i over ett år. Ellers er fristen fire uker. AML § 12-7 Du må lese hele paragrafen. Det står at det skal varsles snarest mulig OG deretter kommer tidsfristene. HI vet allerede KS, og det blir svært vanskelig å argumentere at du ikke visste om graviditeten før 4 uker start altså. Man kan uansett ikke si nei til permisjon pga oversittelse av frist men hvis man vil kan man skape ekstra kluss og er virkelig ikke en god start på samarbeid videre. Anonymous poster hash: b8e61...ff7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 Hadde altså ikke tenkt å "trappe opp høygravid i august".. men om intervjuver er i vår og jeg får vite at jeg har fått jobben i mai? Kan jeg la være å si det på intervju, og heller si det når jeg takker ja til jobben? Eller blir jeg dårlig likt av sånt?😳 Der jeg er nå har de sagt implisitt at jeg får jobb videre uansett. "Vi vil ha deg som kontaktlærer neste år". Regner med det ikke er vanlig med intervju da? Siden jeg er intern søker? Altså helt ny på dette jeg. Og veldig irriterende at jeg ble gravid nå og ikke etter fast jobb som planlagt Anonymous poster hash: 2032a...239
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #10 Skrevet 12. februar 2017 Jeg hadde sagt det etter at kontrakt var signert. Sagt noe sånt som at jeg ikke visste at jeg var gravid da jeg søkte, dersom det blir et tema. Det er kanskje ikke så hyggelig gjort, men noen ganger må man sette seg selv først. Du skal jo ha barn. Tar meg selv i å håpe at du ikke er kontaktlæreren til min førsteklassing. Hun er nyutdannet😱 Anonymous poster hash: 16432...fc4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #11 Skrevet 12. februar 2017 Jeg har også fast jobb i annen kommune.. Så om jeg kommer på intervju i vår, til den skolen jeg er på nå, skal jeg si jeg er gravid og likevel er det mulig de ansetter meg fast selv om de må ha vikar for meg etter 1 mnd.? Hi Anonymous poster hash: 2032a...239 Ja, det skal de, og det er de pålagt. Det er ikke lov å la graviditet påvirke om du får jobben eller ikke :-) Hos meg kommer jeg til å jobbe 3 dager før jeg går ut i permisjon, om alt går bra :-) Anonymous poster hash: c82c5...d07
aanonym Skrevet 12. februar 2017 #12 Skrevet 12. februar 2017 Du må lese hele paragrafen. Det står at det skal varsles snarest mulig OG deretter kommer tidsfristene. HI vet allerede KS, og det blir svært vanskelig å argumentere at du ikke visste om graviditeten før 4 uker start altså. Man kan uansett ikke si nei til permisjon pga oversittelse av frist men hvis man vil kan man skape ekstra kluss og er virkelig ikke en god start på samarbeid videre. Anonymous poster hash: b8e61...ff7 "Snarest mulig" kan jo i teorien være ved positiv graviditestest. HI skal vel på intervju i god tid før august. Ser ingen grunn til å informere allerede på intervju at hun er gravid.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #13 Skrevet 12. februar 2017 Ville sagt det som det var. Dette er vel kommunen du ser for deg å jobbe i fremover og i lengden tror jeg du tjener på det. Store sjanser for at du er sykemeldt i august uansett Anonymous poster hash: 15ec8...cb7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #14 Skrevet 12. februar 2017 Jeg er ikke kontaktlærer i første klasse nei og forstår godt du håper det. Min datter fikk lærer nr. 3 to mnd ut i 2. klasse fordi nye læreren i 2. bare jobbet et pr mnd. før hun ble sykmeldt. Tror ikke jeg blir sykmeldt i slutten av svangerskapet. Var i svært god form frem til dagen jeg fødte sist så satser på det blir sånn denne gang og Takk for svar dere keg ble faktisk litt klokere;) Anonymous poster hash: 2032a...239
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #15 Skrevet 12. februar 2017 Jeg er ikke kontaktlærer i første klasse nei og forstår godt du håper det. Min datter fikk lærer nr. 3 to mnd ut i 2. klasse fordi nye læreren i 2. bare jobbet et pr mnd. før hun ble sykmeldt. Tror ikke jeg blir sykmeldt i slutten av svangerskapet. Var i svært god form frem til dagen jeg fødte sist så satser på det blir sånn denne gang og Takk for svar dere keg ble faktisk litt klokere;) Anonymous poster hash: 2032a...239 Uansett, lykke til. Håper det ordner seg for deg og elevene😊 Anonymous poster hash: 16432...fc4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #16 Skrevet 12. februar 2017 Uansett, lykke til. Håper det ordner seg for deg og elevene😊 Anonymous poster hash: 16432...fc4 Takk takk 😊 Anonymous poster hash: 2032a...239
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #17 Skrevet 12. februar 2017 Datoen for planlagt keisersnitt er ikke termindatoen din. Du kan jobbe til tre uker før termindato om du vil, men det er selvsagt lov å gå ut i permisjon tre uker før keisersnittet. Men da forkorter du vel av permisjonen din? Anonymous poster hash: ceda0...b4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå