Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Vi skal til Gaustatoppen i vinterferien. Har hørt om Krossobanen. Kan man ake ned og er det noe sted å leie kjelker? Hvordan er det med heisen i Gaustatoppen. Er det en bra tur? Må man ta heis ned eller kan man stå ned når man ikke er veldig gode skiløpere? (Vi kan gå på ski, men nesten bare langrensski) Andre hingst vi bør få med oss? Anonymous poster hash: fd943...11c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Vi skal til Gaustatoppen i vinterferien. Har hørt om Krossobanen. Kan man ake ned og er det noe sted å leie kjelker? Hvordan er det med heisen i Gaustatoppen. Er det en bra tur? Må man ta heis ned eller kan man stå ned når man ikke er veldig gode skiløpere? (Vi kan gå på ski, men nesten bare langrensski) Andre hingst vi bør få med oss? Anonymous poster hash: fd943...11c Jeg er fra Rjukan. Usikker på kjelkeutleie, men å ake ned Ryes (Krossobanen) er kjempegøy! Mulig turistkontoret leier ut kjelker, de leier hvert fall ut sykler på sommerstid. Gaustabanen er veldig stas. Jeg ville aldri selv tatt sjansen å stå på ski/brett ned, men jeg er definitivt ikke dyktig. Det har vært ulykker der oppe og det går skred. Likevel er det en løype/trassé man kan (bør) følge som skal være trygg. Jeg hadde aldri i verden stått på langrennski ned. Hvis dere skal gjøre noe annet enn å stå på ski så bør dere ta dere en tur på Vemork og industriarbeidermuseet. Se serien på NRK om Sabotørene først! Hvis dere har med barn anbefaler jeg en dag på Rjukanbadet også. Dere bør sette av litt tid til å vandre rundt i byen. Se på bygningene, biblioteket, Såheim osv. Fantastisk arkitektur. Hvis dere skal gjøre litt ekstra stas på dere bestill et bord på Admini og spis enten lunsj eller middag. Kjenner kokken og der er det blitt så bra! Ikke minst en utrolig vakker og historisk atmosfære. Ellers er jo skianlegget på Gaustablikk et fullverdig anlegg med stolheisen, mange forskjellige bakker og veldig moro. Det er også fine langrennsløyper i området. Ønsker dere en god tur! Kanskje vi sees Anonymous poster hash: e6a92...cf5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Jeg er fra Rjukan. Usikker på kjelkeutleie, men å ake ned Ryes (Krossobanen) er kjempegøy! Mulig turistkontoret leier ut kjelker, de leier hvert fall ut sykler på sommerstid. Gaustabanen er veldig stas. Jeg ville aldri selv tatt sjansen å stå på ski/brett ned, men jeg er definitivt ikke dyktig. Det har vært ulykker der oppe og det går skred. Likevel er det en løype/trassé man kan (bør) følge som skal være trygg. Jeg hadde aldri i verden stått på langrennski ned. Hvis dere skal gjøre noe annet enn å stå på ski så bør dere ta dere en tur på Vemork og industriarbeidermuseet. Se serien på NRK om Sabotørene først! Hvis dere har med barn anbefaler jeg en dag på Rjukanbadet også. Dere bør sette av litt tid til å vandre rundt i byen. Se på bygningene, biblioteket, Såheim osv. Fantastisk arkitektur. Hvis dere skal gjøre litt ekstra stas på dere bestill et bord på Admini og spis enten lunsj eller middag. Kjenner kokken og der er det blitt så bra! Ikke minst en utrolig vakker og historisk atmosfære. Ellers er jo skianlegget på Gaustablikk et fullverdig anlegg med stolheisen, mange forskjellige bakker og veldig moro. Det er også fine langrennsløyper i området. Ønsker dere en god tur! Kanskje vi sees Anonymous poster hash: e6a92...cf5 Tusen takk for svar. Vi har barn (10 og 12) og har tenkt oss i svømmehallen minst en gang. Tror vi skal følge alle rådene dine ☺ Anonymous poster hash: fd943...11c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Er ikke fra Rjukan, men var der i vinterferien i fjor. Da tok vi krossobanen og akte ned - sinnsykt moro! Ca 4 km akebakke. Krossobanen lånte ut kjelker gratis til de som kjørte banen, men vet ikke om det er samme ordning i år. Sikkert bare å ringe og høre. Ellers er Rjukanbadey kjempe fint som nevnt. Anonymous poster hash: e909a...f1a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Er ikke fra Rjukan, men var der i vinterferien i fjor. Da tok vi krossobanen og akte ned - sinnsykt moro! Ca 4 km akebakke. Krossobanen lånte ut kjelker gratis til de som kjørte banen, men vet ikke om det er samme ordning i år. Sikkert bare å ringe og høre. Ellers er Rjukanbadey kjempe fint som nevnt. Anonymous poster hash: e909a...f1a Så bra!Jeg så litt mørkt på å stable 4 kjelker i bilen sammen med skiutstyr og pulken. Anonymous poster hash: fd943...11c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 ❤Rjukan ❤ Anonymous poster hash: a027f...14a
LivetErEnLek Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 Ellers er det ikke langt å kjøre fra Rjukan til vierli. Der er det utleie av kjelker med heis. Utrolig gøy!! Det er også mulig å stå på alpin der,selv om anlegget ikke kan måle seg med gaustblikk.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 Ellers er det ikke langt å kjøre fra Rjukan til vierli. Der er det utleie av kjelker med heis. Utrolig gøy!! Det er også mulig å stå på alpin der,selv om anlegget ikke kan måle seg med gaustblikk.Takk. Aking er jo kjempegøy så det er helt kart verdt å tenke på. Anonymous poster hash: fd943...11c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå