Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Jeg syns foreldrene mine forskjellesbehandler oss barna. Vi er 4 søsken mellom 20-34 år. Min søster som er eldre enn oss alle andre barna har 4 barn å skal ha alt hun peker på. Mannen hennes jobber ikke, heller gjør ikke hun. Mannen jobbet før i 15 år men sluttet jobben siden de har flyttet til en annen kommune. Etter flytting har han ikke funnet noe jobb enda. De begge "naver". Mannen for penger 23000 kr i mnd, hun får noe med 10000 kr i mnd pluss barnetrygd. Har husleie på 13000 kr.. de har en gammel bil de ikke har lån på, de bruker den svært sjelden siden de har aldri penger til bensin. Vi andre søsken har jobb, jeg er i mamma permisjon nå. Helt siden hun og mannen byttet kommune (de eide hus før og solgte i i under takst) Uansett....... hun har fire barn som sagt fra alder 14-6.. det som plager meg intenst mye er at hun ringer alle oss i familien hver uke å skal låne penger. Det har vært sånn i snart 4 år? Jeg blir så irritert på foreldrene mine som bare "låner"penger til henne hele tiden.. (mannen spør aldri etter penger) fordi han føler selvfølgelig som en taper hos oss om han gjør det. Brødrene mine og foreldrene mine låner penger til henne hele tiden. Jeg forstår ikke hvorfor ikke de kan finne seg jobb når de har 4 barn å fore? Når mnd er slutt så har de ikke penger eller mat, hun får som regel barna til å ringe til besteforeldrene (mine foreldre) med FaceTime for å vise kjøleskapet til de at det er tomt for mat. Hvem gjør sånt? Selvfølgelig vil foreldrene mine få vondt av å se barnebarna vise kjøleskapet er tomt å de ikke har noe spesielt å spise? Men mannen har jo penger å røyke? Når kontoen er med penger igjen så later hun som alt er perfekt tar med barna på burger king, i steden for å kjøpe matvarer som man kan lage mye mat av så handler hun søppel mat. Hun forer barna sine med pølser,hamburger,pizza - junk food hele veien. Kjøper godteri hele tiden, søt saker generelt. Jeg har prøvd å lære henne flere middagsretter som er sunt for henne og barna men hun er å barna er blitt kresen siden hun alltid lager samme maten. alt er æsj for de!!! Jeg vet ikke jeg kunne ha skrevet flere bøker om familien til min søster. Hun tar som en selvfølge at hun skal alltid få nye klær(gaver) av foreldrene mine, hun tar som selvfølge at pappa skal betale tlf regninga hennes og canal digital for at de skal ha noe å se på TV. Når jeg hadde bursdag nå nylig så fikk jeg ingenting fra foreldrene mine, de skal kjøpe en kjøkkenmaskin til henne. Jeg er takknemlig for at jeg ikke må strekke hånda til noen for penger og mat til min familie. Men jeg blir lei meg,trist,forbanna på at jeg har en søster som er så dum som hun er. Aldri følt jeg kan stole på henne, om du forteller en hemmelighet så vet hele verden innen 10 min. Hun ringer foreldrene mine minst 8 ganger i timen. Meg ringer hun også vær dag, har ikke tid eller ork å høre på henne prate tull. Om du prøver å godsnakke med henne om alt så ender det bare med at hun angriper deg i de mest følsomme punktune. Om jeg f.eks har fortalt henne hemmeligheter om meg eller min familie så angriper hun deg på det. Barna hennes er likedan, de er ikke oppdratt på noe som helst måte. Viser deg fingern, sier morapuler, fuck deg, jævla neger, holdt kjeft. ++++++ Jeg skal komme til poenget: jeg syns det er så råttent gjort av foreldrene mine å drive og dulle med eldste barnet gi henne alt hun peker på mens vi andre barna får ikke en dritt. Hvertfall ikke jeg. Jeg har aldri sagt noe til de at jeg ikke fikk noe i bursdags gave, men føler at nå er tiden for å si min mening om at hvordan jeg syns det er så urettferdig at de gir henne alt form for hjelp til henne fysisk å på alle andre måter, mens vi andre blir forskjellsbehandlet i likhet med vår søster. Eller burde jeg bare holde kjeft? Til opplysning mine foreldre har så si oppdratt barns hennes før de byttet kommune. De bodde veldig nær hverandre. Alle var fine gode barn da, etter de flyttet å Bor lengre unne bestemor og bestefar så barns ugjenkjennelig. Og foreldrene mine er heller ikke rike. Pappa er i pensjon nå å har en lønn på 17000 kr. Mamma jobber heller ikke.. Hoff jeg blir gal min søster!!! Måtte få det ut Anonymous poster hash: 7f707...2a5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Hun høres ut som om hun har en lidelse eller en personlighetsforstyrrelse. Du kan godt si hva du føler til din mor og far, men de vet jo fra før at de blir utnyttet? De gjør jo dette fordi de syns synd på barnebarna. Anonymous poster hash: 53a99...629
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Hun høres ut som om hun har en lidelse eller en personlighetsforstyrrelse. Du kan godt si hva du føler til din mor og far, men de vet jo fra før at de blir utnyttet? De gjør jo dette fordi de syns synd på barnebarna. Anonymous poster hash: 53a99...629 Ja, jeg har tenkt det med lidelse av ett eller annet lenge. Men finner ikke en enda. Altså det er trist å si det om min søster men det er noe løse skruer inni der jah... Jeg syns faktisk veldig synd på mine foreldre som blir utnyttet, men det virker som at de ikke tørr å si nei til henne! Anonymous poster hash: 7f707...2a5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Ja, jeg har tenkt det med lidelse av ett eller annet lenge. Men finner ikke en enda. Altså det er trist å si det om min søster men det er noe løse skruer inni der jah... Jeg syns faktisk veldig synd på mine foreldre som blir utnyttet, men det virker som at de ikke tørr å si nei til henne! Anonymous poster hash: 7f707...2a5 Hun driver jo en avansert form for emotional blackmail hvis hun får ungene til å FaceTime dem og vise kjøleskapet... Anonymous poster hash: 53a99...629
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Jeg synes du og de andre søsknene (såsant de er enige med deg) skal snakke med foreldrene dine, gjerne sammen med den eldste søsteren deres tilstede også. Jeg ville tatt opp at jeg ser at hun og mannen ikke har hatt orden på økonomien på flere år, og at du nå ser at dette går urimelig mye utover både foreldrene deres og hennes barn. Ta det opp som om det er et problem dere er bekymret for, og foreslå at det er mye familien kan gjøre selv for å få orden i økonomien sin. Økonomisk rådgiver i kommunen. Mannen kan ta hvilken som helst jobb istedenfor å vente på "den rette", samme kan hun gjøre. Jeg ville også tatt opp at det er helt uakseptabelt at hun bruker ungene sine som pressmiddel overfor besteforeldre for å vise frem tomt kjøleskap! Det ødelegger barna hennes. Fortell henne også gjerne at når hun velger å sløse bort pengene sine rett etter lønning så er det ikke rart de går tom før neste utbetaling. Jeg ville tatt det som et familiemøte nettopp for å ansvarliggjøre henne, men også for å gi foreldrene dine støtte, Hi. Jeg ville ikke tatt opp det at du og andre i familien ikke får bursdagsgaver, for da vil din søster bare bruke det mot deg (type "dere har jo alt dere trenger, dere er så heldige som har jobb og god økonomi, dere aner ikke hvor heldige dere er, unner dere virkelig ikke at barna våre får det litt lettere, skal ikke foreldrene vår få bruke penger på det de vil, skal du styre hva foreldrene bruker penger på osv. osv.). Ta det opp som det problemet det er - din søster og mannen har ikke styring på økonomien sin, og de utnytter foreldrene deres økonomisk. Anonymous poster hash: 6da31...dda
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 synes du virker sjalu jeg, og du bestemmer jo ikke hva foreldrene dine gjør, dere har god råd,mens ikke de Anonymous poster hash: b2280...7fb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 synes du virker sjalu jeg, og du bestemmer jo ikke hva foreldrene dine gjør, dere har god råd,mens ikke de Anonymous poster hash: b2280...7fb Åh kutt ut, BW. Slutt å lag kvalme. Anonymous poster hash: f2d48...27a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 HI, dette skal du selvfølgelig ta opp. Det er ikke normalt, eller rettferdig. Sånne mennesker gjør meg rasende, faktisk. Jeg ville samlet de andre søskende, og ta det opp sammen med foreldrene deres, og være beinhard. "Dette stopper nå!". Hun virker rett og slett ikke frisk Anonymous poster hash: f2d48...27a
soleia Skrevet 10. februar 2017 #9 Skrevet 10. februar 2017 Mogleg eg er skada av dib, men dette synes eg nesten høyres ut som ein barnevernsak, der dei bør inn å rådgje. Traumatisk at ungane må ringe besteforeldre for å tigge om mat fordi familien har dårleg økonomistyring. Søster di høyres ikkje frisk ut.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #10 Skrevet 10. februar 2017 synes du virker sjalu jeg, og du bestemmer jo ikke hva foreldrene dine gjør, dere har god råd,mens ikke de Anonymous poster hash: b2280...7fb Jeg er faktisk litt enig i dette. Ikke sjalu-biten, men resten. Foreldre er ikke forplikter til å behandle sine barn likt. Snarere ville jeg tenkt at de ser på deg som sterk og selvstendig, HI, mens søsteren din i deres øyne åpenbart ikke klarer seg selv (i deres øyne). Og som noen påpeker her, de er nok ikke villig til å la dette gå ut over barnebarna. Anonymous poster hash: cd682...ec3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #11 Skrevet 10. februar 2017 Det er vel ofte sånn i store søskenflokker at et barn trenger mer hjelp og støtte fra sine foreldre enn andre? Søsteren din høres slett ikke frisk ut, her er det nødt til å være noen psykiske diagnoser for friske voksne mennesker oppfører seg ikke sånn. Jeg skjønner at det er frustrerende, men hva med å være glad for at du er frisk og selvstendig istedenfor å være bitter over at søsteren din spiser foreldrene deres med hud og hår. Jeg er eldst av tre søsken selv, og yngste søsteren min er nå 29 år og bor fremdeles hjemme. Psykisk syk er hun utvilsomt, ute av stand til å jobbe fullt, hun får mer, dyrere gaver, støtte osv fra mamma enn meg. Men hun trenger det jo, det er mest av alt synd på henne som ikke er i stand til å stå på egne ben. Det går ut over meg på den måten at mamma aldri har overskudd til å være barnevakt på barnebarn, hun bruker all sin energi og alle sine midler på søsteren min og mamma knekker litt mer for hver dag av det. Denne vinteren har hun være deprimert selv, og det ender med at de stenger seg mer og mer ute fra samfunnet. Jeg ser frustrasjonen din, min mamma er også helt utslitt av å ta seg av sin voksne datter. Mamma skulle være ferdig med den fasen nå, hun skulle kunne bruke pengene sine på seg selv, tiden sin som hun vil, reise osv, isteden må til tilpasses min søster som er full av angst og ikke klarer noen ting på egenhånd. Det er egentlig synd på både mamma og søsteren min, akkurat som det er synd på både søsteren og foreldrene dine. Det er en ond sirkel de ikke kommer ut av. Om søsteren din var psykisk utviklingshemmet, hadde downs syndrom e.l. hadde du nok hatt mye større forståelse for at dine foreldres energi måtte gå til å ta vare på det ene syke barnet de hadde fått mens dere som er friske måtte klare dere mest selv. Det er vel ikke så mye annerledes når det ene barnet er psykisk syk? Anonymous poster hash: a85ef...bfb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #12 Skrevet 10. februar 2017 Jeg syns forslaget om å kalle til familiemøte er veldig bra. At du og dine andre søsken ikke få noe er en ting, men din søster spiser jo opp foreldrene dine levende. Jeg hadde blitt mest forbannet over det. Når dine foreldre har så lite inntekt selv kan de umulig ha råd til å punge ut til en familie på 6 i tillegg til seg selv. For alt du vet kan foreldrene din tatt opp (nytt) lån på eget hus, og ikke tør å snakke om det. Hjelp først og fremst foreldrene dine, de blir utnyttet grovt og har ingen forsvarsteknikker mot din søster. Anonymous poster hash: 7b445...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå