Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 De er jo ikke gamle enda, 3 klassinger. Iløpet av hver uke har de øveord. En uke var det "running, going, jumping" og et par til. Disse ordene skal de ha på prøve på fredagene. Ungen er ganske god i engelsk, og har forstått dette med bøyinger av ord. Kom hjem med prøven og hadde fått feil på samtlige. På prøven står de norske ordene også skal barna skrive engelsk oversettelse etter. På prøven stod det "løp, gå, hopp" osv, og barnet hadde da oversatt til "run, go, jump". Fikk feil, og læreren hadde skrevet at det var "running, going" osv som var øveord.... Uken etter skulle de øve på "a og an". På prøven fikk de en rekke ord hvor de skulle skrive a eller an foran. Ungen fikk der feil på "AN elephant" blant annet.... Annen uke hadde hun skrevet flere av øveordene feil, slik som "bluberry". Mange av barna lærte derfor å skrive det slik... Synes jo dette er ganske dårlig... har sagt fra en gang fra før på en hyggelig måte, men fikk ikke noe særlig tilbakemelding og ingenting endret seg. Like mye feil... Anonymous poster hash: b1614...25e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Åh, hjelpes! Dette hadde jeg tatt tak i. De må jo ansette en lærer som faktisk kan engelsk.. Anonymous poster hash: 48bea...db0
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Det ville jeg tatt opp. Om du ikke får respons hos læreren ta det høyere opp. Det er jo ikke noe poeng med vranglære.
Anniedoug Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 Det må du si ifra om. De kan jo ikke lære feil på slike grunnleggende ting
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 Engelsklæreren min på barneskolen var helt håpløst dårlig i engelsk. Det var frustrerende for meg som var ganske god. Hun skrev bla.a. "Eggcellent" som kommentar på gloseprøva. En gang føyk det en faen i meg, så jeg tok rødblyanten min og retta på kommentaren, og leverte den tilbake til henne. Hihi! Det er for dårlig med en engelsklærer som ikke kan engelsk. Dette bør du ta opp. Hvis ikke det nytter å si noe til læreren, gå til rektor! Anonymous poster hash: b2866...3ec
sug lut Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 Faglig dårlige lærere lager man bråk av. Direkte med lærer, med rektor og med evt andre nødvendige instanser.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #7 Skrevet 9. februar 2017 Det er overhodet ikke akseptabelt, hadde tatt det med rektor med en eneste gang. Ta med eksempler.. Jeg jobbet i skolen selv, og har sett mye rar engelskundervisning, men det der du beskriver tar kaka.. Anonymous poster hash: 7306f...75a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #8 Skrevet 9. februar 2017 Pinlig og flaut av læreren. Jeg er engelsklærer selv, og hadde skjemtes dypt dersom dette var min kollega. Si fra! Anonymous poster hash: 3328a...ada
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #9 Skrevet 9. februar 2017 Si ifra til rektor! Anonymous poster hash: 8e047...a66
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #10 Skrevet 9. februar 2017 Veldig rart at vedkommende er så dårlig i språket. Tatt i betraktning at HI sier barnet har en engelsk lærer. Helt utrolig at en morsmålsbruker ikke kan språket. Anonymous poster hash: 1582a...f5b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #11 Skrevet 9. februar 2017 Her er en seriøs klage på sin plass. Send en mail til læreren, med kopi til rektor og ev. assisterende rektor, samt skolesjefen i kommunen. Anonymous poster hash: 46f1a...275
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #12 Skrevet 9. februar 2017 Du har tatt det opp med lærer tidligere, da er det på tide å ta det videre til de over lærer. Hadde tatt det til rektor og skolesjef i kommunen, og gitt kopi til læreren. Ville da vist til at dette er tatt opp tidligere med lærer uten at det er blitt noen bedring. Ville også lagt ved kopi av elevens prøver og retting av disse. (om du bruker begrepet engelsklærer i klagen så skriv det i ett ord) Bra du tar tak i dette, for man kan ikke ha en lærer som får betalt for å drive vranglære! Så flink barnet ditt er Anonymous poster hash: 0f92e...ee7
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #13 Skrevet 9. februar 2017 Hadde sendt en dokumentert mail til lærer og rektor med kopi til skolefaglig ansvarlig i kommunen. Går jo ikke an! Anonymous poster hash: 83236...2c1
tante grusom master of law Skrevet 9. februar 2017 #14 Skrevet 9. februar 2017 Ta med alle prøvene til rektor! Dette går ikke an!
Sisera Skrevet 9. februar 2017 #15 Skrevet 9. februar 2017 Veldig rart at vedkommende er så dårlig i språket. Tatt i betraktning at HI sier barnet har en engelsk lærer. Helt utrolig at en morsmålsbruker ikke kan språket. Anonymous poster hash: 1582a...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå