Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Jeg hadde en spontanabort i forige uke, tok cytotec 3 dager på rad, og generelt holdt meg inne. For et par dager siden ble jeg forkjølet. Min konklusjon er at kroppen min/immunforsvaret mitt har hatt nok å styre med, og derfor har jeg blitt forkjølet. Må legge til at jeg svært sjelden er forkjølet, og ikke har gjort noe annerledes denne uka enn ellers bortsett fra aborten. Noen andre som har opplevd dette etter sa? evt etter selvbestemtabort? Anonymous poster hash: 62546...9a6
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 Kan dere som har hatt sa svare om dere har opplevd det eller ikke? HI Anonymous poster hash: 62546...9a6
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 Spørsmålet ditt var om andre har opplevd å bli forkjølet etter spontanabort og bruk av cytotec, og du har ikke fått svar... Betyr kanskje at ingen andre har opplevd det, da? Jeg har hatt spontanabort, men ikke opplevd forkjølelse i forbindelse med den. Anonymous poster hash: fa9b8...a59
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 ok. Ja, forkjølelse eller andre ting fordi immunforsvaret har vært svekket. HI Anonymous poster hash: 62546...9a6
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 Opplevde ikke andre ting i forbindelse med spontanaborten heller. Anonymous poster hash: fa9b8...a59
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Jeg fikk SA pga alvorlig infeksjon (Nyrebekkenbetennelse og Clostridium) Anonymous poster hash: 3d3b6...c57
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 Jeg har hatt 5 spontanaborter og ikke opplevd det. Anonymous poster hash: d73db...49a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 Hatt en ma med cytotec, ingen forkjølelse. Hvorfor spiller det noen rolle egentlig? Anonymous poster hash: aa6c2...156
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 Hatt syv som jeg vet om, aldri følt meg noe anderledes eller blitt syk etterpå. En gang som jeg hadde veldig vondt, men da var jeg langt på vei. Anonymous poster hash: afb6c...69e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 HI Har det egentlig noe som helst å si? 🤔 du vet jo ikke.kan være hipp som happ. Enten blitt smittet av dama på butikken,eller så kanskje immunforsvaret ikke var på topp nå Anonymous poster hash: 62d38...d6b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 Nei, spiller egentlig ingen rolle, lurte bare på hva som var anlig, men da ser det ut som om det ikke er vanlig å få nedsatt immunforsvar etter sa. Bare tilfeldig at jeg ble forkjølet akkurat nå. hi Anonymous poster hash: 62546...9a6
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Hvorfor cytotec ved spontanabort? Anonymous poster hash: 95ba9...e52
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Jeg mener på at jeg fikk uvi etter sa..kjipe greier opp i alt det andre.. Anonymous poster hash: 05916...39b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Sjansen for at du fikk en forkjølelse pga årstiden er nok større enn at du fikk den pga en sa Anonymous poster hash: e96bf...710
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #16 Skrevet 9. februar 2017 Hvorfor cytotec ved spontanabort? Anonymous poster hash: 95ba9...e52 Aner ikke hvorfor, fikk det bare, var vel for å få ut restene, har i mitt stille sinn tenkt at det kommer vel ut av seg selv, men tok de tablettene som jeg fikk beskjed om å ta. Mistet onsdag, var til ul fredag, tok tablettene fre, lør, søn, og var til ny ul man. Hadde gått ned fra 14 mm til 9 mm i løpet av helga. Anonymous poster hash: 62546...9a6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #17 Skrevet 9. februar 2017 Tror ikke det er noen sammenheng mellom abort og forkjølelse nei.... hadde jeg blitt forkjølet rett etter min SA ville jeg ikke lagt det på det tror jeg altså Og uansett... hvorfor er du så opphengt i en vanlig forkjølelse? Spiller det egentlig noen rolle hvorfor du ble forkjølet...? Anonymous poster hash: f34f3...ddb
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #18 Skrevet 9. februar 2017 Tror ikke det er noen sammenheng mellom abort og forkjølelse nei.... hadde jeg blitt forkjølet rett etter min SA ville jeg ikke lagt det på det tror jeg altså Og uansett... hvorfor er du så opphengt i en vanlig forkjølelse? Spiller det egentlig noen rolle hvorfor du ble forkjølet...? Anonymous poster hash: f34f3...ddb Nei, spiller ikke noen rolle, nå har jeg jo blitt det, ikke noe å gjøre noe med, er bare litt irriterende, hadde kanskje holdt meg hjemme normalt sett med forkjølelse og antydning til feber i kroppen, men får meg ikke til å holde meg hjemme fra jobb nå etter å ha vært borte fra jobb i 1 uke pga sa. Var/er 50 % sykemeldt også. Men saken er den alt jeg "aldri" blir forkjølet, er sikkert 3-4 år siden sist, har alltid godt med klær på og passer på å aldri fryse. Har et generelt bra immunforsvar. hi Anonymous poster hash: 62546...9a6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #19 Skrevet 9. februar 2017 Abort og forkjølelse er 2 forskjellige ting. Anonymous poster hash: 8dfe6...750
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #20 Skrevet 9. februar 2017 Abort og forkjølelse er 2 forskjellige ting. Anonymous poster hash: 8dfe6...750 Skjønner ikke hvorfor du må kommentere det. Spørsmålet var om det var vanlig at immunforsvaret ble svekket, da jeg i helga følte meg helt knust og utkjørt, regnet med det hadde noe med aborten og cytotec tablettene å gjøre. Opplevde også noe jeg tror var feber 1 times tid etter å ha tatt disse tablettene både lørdag og søndag, og hodepine i etterkant, men det kan jo ha noe å gjøre med forstadiet til forkjølelse, ikke vet jeg. Leste etterpå at feber og hodepine kan være bivirkninger på tablettene. hi Anonymous poster hash: 62546...9a6
Iiiiik Skrevet 9. februar 2017 #21 Skrevet 9. februar 2017 Tror slett ikke det er vanlig at immunforsvaret blir svekket av en spontanabort, kan ikke se noen grunn til at det skulle kunne være en konsekvens av spontanabort. Selv har jeg hatt to SA og en MA, ingen infeksjonssykdommer i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #22 Skrevet 9. februar 2017 Ved påkjenninger/stress kan vel immunforsvaret bli svekket. Og man er lettere mottakelig for sykdom. Men noen direkte link mellom sa og forkjølelse er det nok ikke. Men at sa og alt rundt det framskyndet underliggende sykdom er kok ikke helt utelukket. Anonymous poster hash: 95ba9...e52
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #23 Skrevet 9. februar 2017 Nei, spiller ikke noen rolle, nå har jeg jo blitt det, ikke noe å gjøre noe med, er bare litt irriterende, hadde kanskje holdt meg hjemme normalt sett med forkjølelse og antydning til feber i kroppen, men får meg ikke til å holde meg hjemme fra jobb nå etter å ha vært borte fra jobb i 1 uke pga sa. Var/er 50 % sykemeldt også. Men saken er den alt jeg "aldri" blir forkjølet, er sikkert 3-4 år siden sist, har alltid godt med klær på og passer på å aldri fryse. Har et generelt bra immunforsvar. hi Anonymous poster hash: 62546...9a6 Det er nok pga årstiden, men stress og sterke følelser hjelper ikke akkurat Anonymous poster hash: 62d38...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå