Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #26 Skrevet 7. februar 2017 Ro dere ned- HUN er jo tydelig klar over at dette ikke er greit og tar derfor tak i det. Mannen din trenger forståelse for denne diagnosen og hva som må til. Ikke gi deg før han får det. Hjelper ikke å skille seg selvom det ofte er svaret på dib, far får jo da ture på alene når han har gutten på samvær. Mye bedre å løse dette sammen. Når det er sagt så syns jeg at selvom det er uakseptabelt så prøv å gi mannen din tilbakemelding med sjiraffspråket. Noe ala: jeg forstår at du blir sint og frustrert, men når du gjør (konkret eksempel) så blir ikke saken bedre, jeg og sønn blir mer frustrert lei oss ol. Jeg ønsker at du heller (konkret eksempel på hva dere har lært dere skal gjøre). Da er sjansen mindre for at han låser seg selv også. Mest sannsynlig ser han det når han har roet seg og da er det bedre med en tilbakemelding som tilbyr innsikt. Anonymous poster hash: 4b7ce...60d Hvor mange sjanser mener du mannen skal få til å fortsette å mishandle sønnen? Hi har snakket med mannen flere ganger tidligere. De har gått kurs, de har hatt flere samtaler med fagpersoner hvor mannen bedyrer at nååå forstår han. Men nei, han er ikke en gang i nærheten av å forstå, og fortsetter å mishandle sønnen. Det er forsøkt å gi mannen forståelse for diagnose og situasjon og hvordan håndtere sønnen, men han har tydeligvis ikke forstått noe. Hvor mye mer skal han da få lov til å mishandle sønnen før mor setter ned foten? Ja, far trenger helt sikkert hjelp til å takle alle følelsene rundt sønnens diagnose, han trenger mer kunnskap om diagnosen, og han trenger masse veiledning i hvordan håndtere sin sønn hvis han ønsker å være en god pappa. Spørsmålet er om han er villig til å gjøre det som skal til? Og i mellomtiden har moren kun ett eneste ansvar, og det er å beskytte sin sønn! Om sønnen forteller om disse episodene, da blir de garantert meldt til barnevernet. Da bør Hi ha vært i forkant og kontaktet dem først og bedt om hjelp. Anonymous poster hash: bd578...907
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #27 Skrevet 7. februar 2017 Jeg får veldig vondt inni meg jeg også. Og jeg er så lei meg for at jeg ikke var sterkere. Men når mannen blir sint blir han så fæl og jeg blir svakere. Grep inn flere ganger. Og til slutt tenkte jeg at jeg skulle la han prøve selv. Se om han til slutt innså at hannes metode ikke var rett. Jeg har snakket med min mann. Han er lei seg og la seg flat med en gang. Men føler det ikke hjelper. Jeg er så såret over behandlingen han hadde mot vår sønn. Jeg skjønner ikke hvorfor han blir slik. Ham blir som en annen person. Jeg ser hele han forandre seg. Stemmen, kroppsholdningen og måten han er på. Jeg tenker at kanskje ansvarsgruppen er rette plassen og be om hjelp. Der er både fastlege, helsestasjon og bup/ppt. Anonymous poster hash: 44790...81e Du må kontakte ansvarsgruppen i morgen, Hi! Men du bør også kontakte barnevernet, for forteller din sønn noe om hva som skjer hjemme er lærer eller andre pliktige å melde fra. Du og din mann må tydeligvis også i parterapi, for når du blir svak overfor en så ustabil mann, da greier du ikke ta vare på din sønn. Det hjelper ikke at din mann legger seg flat atter en gang. Vis ham denne tråden og så spør du ham om han er villig til å ta imot all den hjelpen han og dere trenger for å ta vare på sønnen deres på best mulig måte. Er han villig til det? Eller bortforklarer han og sier det ikke vil gjenta seg, og nååå har han forstått? Har han f.eks. tenkt til å be sønnen om unnskyldning og fortellle sønnen at hele familien skal få hjelp slik at de kan være snillere med hverandre? Anonymous poster hash: bd578...907
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #28 Skrevet 7. februar 2017 Hva er Asperger? Hva er symptomene? Anonymous poster hash: c4ba4...615 google det - Asperger er en type autisme. Vansker med sosiale relasjoner, lese mimikk, kroppspråk, reagerer ofte sterkt på noe som for oss andre er bagateller, vansker med å kontrollere følelser, høyt stressnivå, mye behov for ro, tankekjør. Anonymous poster hash: e6c2f...95f
meg-og-mine Skrevet 7. februar 2017 #29 Skrevet 7. februar 2017 Dere som unnskylder fars mishandling.....det er ingen second chances i mishandling. En ting hadde vært om far hadde vært sint og sagt små ting i sinne, det gjør vi alle når vi er sliten og føler hva enn man gjør ikke fungerer. MEN, den type oppførsel far utførte er ikke kun en oppgitt pappa, det er en far som presterer å kaste vann på det kjæreste han har og samtidig benekte diagnosen til barne og videre mishandle det psykisk. Barna går forran mann, alltid.!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #30 Skrevet 7. februar 2017 Jeg har selv en datter med autisme, og får helt vondt når jeg leser hva mannen din gjør mot gutten.... Etter min mening, er løsningen her å flytte fra mannen!! Er han interessert i å ha samvær med gutten, MÅ han sette seg inn i hva diagnosen går ut på!!! Anonymous poster hash: 930d2...ee2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #31 Skrevet 8. februar 2017 Hva er Asperger? Hva er symptomene? Anonymous poster hash: c4ba4...615 Asperger syndrom er en funksjonshemming hos personer som i utgangspunktet er normalt begavet, men kan ha følgende funksjonsvansker: Begrenset evne til sosial omgang, særlig med jenvnaldrende. Vansker med å oppfatte sosiale spilleregler, normer og andre forventninger. Spesielle og begrensede interresser. Uvilje mot endring i omgivelser og rutiner. Kommunikasjonsproblemer og forståelsesvansker som for eksempel vansker med å lese og forstå mimikk og kroppsspråk. Ujevn evneprofil som gjør det vanskelig for omgivelsene å avgjøre hva personen klarer. Asperger syndrom er en diagnose innen autismespekteret. Misforståtte personer Personer med Aspergers syndrom skiller seg i alminnelighet ikke utseendemessig fra andre, noe som gjør at det er vanskelig for omgivelsene å forstå deres avvikende atferd. De har vansker med å sortere og prioritere når flere inntrykk og krav opptrer samtidig. De blir ofte misforstått og kan bli oppfattet som uhøflige eller uoppdragne. Til tross for normal intelligens, kan de ha store avvik når det gjelder: Evne til å oppfatte andres perspektiv. Evne til å organisere sin tilværelse, og til å finne alternative løsninger når ting ikke skjer som planlagt. Evne til å få sammenheng og mening i sine opplevelser. Dette fører først og fremst til kontaktproblemer med andre mennesker, men også til store generelle tilpassingsproblemer og problemer med å klare hverdagens, skolens og yrkeslivets krav. De kan virke vanskelige fordi de er sårbare for stress, mas og kritikk. Barn og ungdom med Aspergers syndrom kan utvise sterk uvilje mot endringer i omgivelser og rutiner, virke gammelkloke og forsiktige. De finner det ofte lettere og mer behagelig å være sammen med voksne enn jevnaldrende. Vansker med å ta andres perspektiv kan være et trekk ved Aspergers syndrom. Når mennesker med Aspergers syndrom forstår, det vil si klarer å ta andres perspektiv, vil de bry seg om og kjenne empati. Mange kan ha vansker med å kjenne igjen ansikter. Til tross for at elever med Aspergers syndrom er normalbegavede har mange lærevansker, for eksempel lese- og skrivevasker og matematikkvansker. Fordi mange tenker temmelig konkret, får de som skoleelever faglige problemer først når de har gått noen år på skolen. Perseptuelle problemer kan være et problem for mennesker med Aspergers syndrom. Noen er overfølsomme for lyder. Det er ofte lettere å forstå skriftlige instruksjoner enn muntlige. Anonymous poster hash: 329a9...b14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå