Gå til innhold

Gift med mann, tiltrukket av dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift i 8 år og har 1 barn sammen. Vært sammen i 12 år.

Jeg har de siste  4 årene kjent på at jeg har mistet følelsene for han. Han er en snill, god og omsorgsfull mann, og jeg er heldig som har han. Allikevel føler jeg at noe mangler. Jeg har de siste 3 mndene utviklet en slags infatuasjon for en dame jeg kjenner. Hun er gift og har flere barn, og det er ingenting som tilsier at hun liker damer. Men jeg føler at vi har en veldig kjemi....vanskelig å forklare.

Utroskap er ingenting for meg. Og et eventuelt brudd mellom meg og min mann vil ikke føre til noe med denne dama. Men jeg kjenner bare at jeg ønsker å være alene, med mitt barn. Jeg har så behov for å bare være meg og finne ut hvem jeg er. Jeg vet at det blir ekstremt tøft, og mye mulig enda tøffere enn jeg forestiller meg. Men, jeg føler et svik mot han bare ved å bli i mitt ekteskap når jeg føler det slik jeg føler det.

Det at jeg kjenner alt for denne dama, gjør meg også mer usikker på mitt ekteskap. Jeg føler vi er mer venner enn ektefeller. Vi har hatt sex kanskje 1-2 ganger i året de siste 5-6 årene. 

Jeg vet at man bør prøve i det lengste, men jeg føler meg ganske ferdig......

Noen tanker som kan hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 81727...07d
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Gå fra mannen din og gjør det du ønsker?

Jeg var gift i 5 år, møtte drømme dama og 10 år senere er jeg lykkelig gift med henne!

Ja, tøft å gå fra mannen min. Vi hadde tre barn sammen... men jeg hadde ikke mere å gi han.

Anonymous poster hash: 2677a...c0b

Skrevet

Da bør du nok skifte til hen.

Anonymous poster hash: 42731...1e2

Skrevet

Dytter

Skrevet

Om du er forelsket eller tiltrukket av en dame eller mann er ikke det som er viktigst. Det er selvfølgelig viktig på sikt om du nå har funnet ut at du egentlig foretrekker damer, eller også er tiltrukket av damer. Men jeg tenker at det første du må gjøre er å ta et oppgjør med det forholdet du er i.

Faktum er at du er i et forhold hvor dere ikke fungerer som kjærestepar lenger, og ikke har gjort det på mange år.

Hva endret seg for 5-6 år siden da dere sluttet å ha sex med hverandre?

Hva skjedde for fire år siden som har gjort at fra da følte at du ikke lenger har følelser for ham?

Har dere i disse årene gjort noe for å rydde opp i forholdet?

Du har truffet en person som nå har fått deg til å stille store spørsmål både om deg selv og om det forholdet du er i. Det høres ut som om du trenger noen å prate med om dette. Kanskje en psykolog kan hjelpe deg? Til å rydde i egne tanker og følelser slik at du ikke tar avgjørelser hverken ene eller andre veien uten å være mer sikker på at du gjør det som er viktig for deg.

Anonymous poster hash: ec319...ec5
Skrevet

Moren min var nesten gift i 40 år da hun fant ut at hun var lesbisk (dette til tross for at hun og faren min produserte både meg og en skokk med søsken). Hun skilte seg og flyttet inn med kjæresten (som forøvrig også var en skilt kvinne med flere voksne barn). Faren min har heldigvis funnet ei hyggelig dame som han giftet seg med, men man kan begynne å lure på hvordan han holdt ut å være godt med henne året før de skilte seg og moren min ville eksperimentere med hun andre dama.

Do as you please...

Anonymous poster hash: 7bd8c...846

Skrevet

Moren min var nesten gift i 40 år da hun fant ut at hun var lesbisk (dette til tross for at hun og faren min produserte både meg og en skokk med søsken). Hun skilte seg og flyttet inn med kjæresten (som forøvrig også var en skilt kvinne med flere voksne barn). Faren min har heldigvis funnet ei hyggelig dame som han giftet seg med, men man kan begynne å lure på hvordan han holdt ut å være godt med henne året før de skilte seg og moren min ville eksperimentere med hun andre dama.

Do as you please...

Anonymous poster hash: 7bd8c...846

Min mann sier at det er helt ok at jeg har sex med kvinner. Det gjør han ingenting. Tror ikke han ser det som en reell trussel egentlig.. Det er ikke sikkert din far heller gjorde det 😊

Anonymous poster hash: 4b7ca...fb1

Skrevet

Om du er forelsket eller tiltrukket av en dame eller mann er ikke det som er viktigst. Det er selvfølgelig viktig på sikt om du nå har funnet ut at du egentlig foretrekker damer, eller også er tiltrukket av damer. Men jeg tenker at det første du må gjøre er å ta et oppgjør med det forholdet du er i.

Faktum er at du er i et forhold hvor dere ikke fungerer som kjærestepar lenger, og ikke har gjort det på mange år.

Hva endret seg for 5-6 år siden da dere sluttet å ha sex med hverandre?

Hva skjedde for fire år siden som har gjort at fra da følte at du ikke lenger har følelser for ham?

Har dere i disse årene gjort noe for å rydde opp i forholdet?

Du har truffet en person som nå har fått deg til å stille store spørsmål både om deg selv og om det forholdet du er i. Det høres ut som om du trenger noen å prate med om dette. Kanskje en psykolog kan hjelpe deg? Til å rydde i egne tanker og følelser slik at du ikke tar avgjørelser hverken ene eller andre veien uten å være mer sikker på at du gjør det som er viktig for deg.

Takk for en godt svar. Vi har hatt mange utfordringer i løpet av vår tid sammen, ting som har krevd mye av oss. Jeg har selv opplevd overgrep som barn, og det er først de siste par årene jeg har tatt tak i det traumet. Jeg hat bare et uendelig behov for å være alene og kun konsentrere meg om vårt felles barn og livet generelt. Jeg klarer ikke tanken på nærhet, jeg føler ikke det behovet fra han.

Jeg kjenner også på en skyldfølelse ovenfor han som må leve i et sexløst ekteskap. Men jeg kan ikke tvinge meg selv. Jeg synes han fortjener bedre, men er usikker på om han føler det samme. 

Min "fasinasjon" for denne dama er egentlig uvesentlig, og jeg og min mann hadde problemer lenge før jeg ble kjent med henne. Og jeg vil uansett ikke agere på den betattheten jeg føler. 

Det vanskeligste er kanskje at han er en flott fyr, snill og omsorgsfull, og kvinner forlater jo ikke sånne menn?

Har venninner som er sammen med menn som det aldri kunne falt meg inn å være i et forhold med, menn som manipulerer og er selvsentrerte. Mens jeg sitter med en fantastisk fyr som aldri kunne finne på å såre meg..... Og så føler jeg det slik........

HI

Skrevet

<3

Skrevet

Takk for en godt svar. Vi har hatt mange utfordringer i løpet av vår tid sammen, ting som har krevd mye av oss. Jeg har selv opplevd overgrep som barn, og det er først de siste par årene jeg har tatt tak i det traumet. Jeg hat bare et uendelig behov for å være alene og kun konsentrere meg om vårt felles barn og livet generelt. Jeg klarer ikke tanken på nærhet, jeg føler ikke det behovet fra han.

Jeg kjenner også på en skyldfølelse ovenfor han som må leve i et sexløst ekteskap. Men jeg kan ikke tvinge meg selv. Jeg synes han fortjener bedre, men er usikker på om han føler det samme. 

Min "fasinasjon" for denne dama er egentlig uvesentlig, og jeg og min mann hadde problemer lenge før jeg ble kjent med henne. Og jeg vil uansett ikke agere på den betattheten jeg føler. 

Det vanskeligste er kanskje at han er en flott fyr, snill og omsorgsfull, og kvinner forlater jo ikke sånne menn?

Har venninner som er sammen med menn som det aldri kunne falt meg inn å være i et forhold med, menn som manipulerer og er selvsentrerte. Mens jeg sitter med en fantastisk fyr som aldri kunne finne på å såre meg..... Og så føler jeg det slik........

HI

Det er jo ingen fasit på hvilke menn man forlater. Om man ikke har noen som helst følelser igjen for en partner så kan det være grunn nok.

Jeg får en følelse av svarene dine at du egentlig ikke helt vet hva du føler for mannen og om du egentlig vil gå fra ham eller ikke. Det siste har du skrevet rett ut, det første er jeg usikker på.

Det du har opplevd av traumer kan være nok til at du distanserer deg fra mannen, ikke bare seksuelt, men også følelsesmessig. Er mannen din klar over hva du ble utsatt for som barn?

Det er bra at du har begynt å ta tak i traumene, håper du får god hjelp for det.

Kanskje du skal ta noen timer alene til familievernkontoret i tillegg, for å diskutere forholdet til mannen din? Og så kanskje få mannen med dit også etterhvert. Du sier at du ikke vet hva mannen din mener om å leve med så lite sex, og det viser at dere ikke snakker nok sammen, tror jeg.

Kan være det virker som om jeg bagatelliserer den tiltrekningen du har for den andre damen, men jeg gjør egentlig ikke det. Om det skulle vise seg at du foretrekker damer, eller er bifil, så er det jo kjempeviktig for deg at du finner ut av det.

Jeg har bare en følelse av at det for deg er viktig å bli klar over hva som er riktig for deg, og også finne mer ut av det forholdet du er i. Det virker jo som om mannen din er veldig glad i deg, og at du også har vært veldig glad i ham. Om det er mulig å finne tilbake til de følelsene dere har hatt for hverandre, det vet jeg ikke. Men jeg ville ikke gått fra en så god mann, som du omtaler ham som, hvis jeg ikke var helt sikker på at det var det riktige. Og dermed er vi tilbake på at du må finne ut av deg selv, kanskje bearbeide traumene dine videre, og ikke minst få en nærere kommunikasjon i forholdet igjen. Men dette må du finne ut av. Jeg vet ikke hva som er riktigst for deg. Men jeg tror det er viktig at du snakker både med fagpersoner om det behovet du føler for å være alene, og kanskje også med mannen om det samme, men da gjerne sammen med terapeut på f.eks. familievernkontoret? Går du for lenge veldig på akkord med deg selv og dine egne følelser blir jo det også feil. Behovet du føler for å være alene kan være et veldig reelt behov, men det kan også være et behov for å "rømme" unna alt som trigger vanskelige følelser i deg. Og det er ikke alltid lett å skjelne det ene fra det andre, tror jeg.

Ta det jeg skriver som tanker, jeg har ingen enkle svar, tror jeg. Men jeg tenker på det med å ha sex. Hvis det er slik at du egentlig foretrekker damer så vil det jo bli veldig feil for deg å ha sex med mannen din. Og uansett skal du ikke tvinge deg til å ha sex om du ikke greier sex eller har lyst til å ha det med mannen. Men hvis du og mannen skulle fortsette videre så tror jeg det kan være lurt å be en sexolog om hjelp for tips til hvordan komme nær hverandre igjen på en måte som kan føles trygg og god og få frem lysten i deg igjen. Sexologene har mange gode fremgangsmåter der, hvor mange par i kortere eller lengre tid (mange ganske lenge) bare øver seg på å være nær hverandre, være kjærlig uten sex, være fysisk nær uten sex osv. Inntil de begge ev. blir klare for å ha sex igjen. Det blir som å lære seg nærhet og sex på nytt. Mener ikke at dette er noe du må, men tenker det kan være en idé å vurdere, for slik jeg forstår deg har du vært glad i sex tidligere, men at det stoppet opp etterhvert som dine traumer har kommet mer opp i dagen igjen? Tenkte bare at en sexolog kan være en trygg måte å nærme seg sex igjen for deg, og ikke minst gjøre det gledesfylt for deg. Men uansett er ikke det seksuelle det første du bør ta tak i. Det følelsesmessige og forholdet er nok det første.

Snakk med psykologen du ev. går hos, og ta kanskje noen timer på fvk alene også for å diskutere forholdet før du også får med mannen på fvk.

Uansett om du blir hos eller går fra mannen, om du liker menn eller kvinner eller begge deler, så tenker jeg at du finner svarene og gjør det rette for deg hvis du først finner mer ut av deg selv og dine egne følelser. Og siden du og mannen virker å ha hatt et godt forhold så ville jeg brukt litt tid på å finne mer ut av det forholdet også, slik at du i hvert fall er sikker på at du gjør det riktige, enten du blir eller går.

Ble litt mye frem og tilbake dette, men det finnes ingen enkle svar. Tenker egentlig mest at det kanskje kan hjelpe deg til å sortere tanker og følelser, eller hvordan du kan gjøre det. Det er bare du som kan finne ut av det.

Uansett - lykke til videre <3

Skrevet

Kanskje en trekant kan gjøre ting bedre for både mannen og deg. Forslaget kan gjøre at dama forsvinner ut av livet ditt.

Anonymous poster hash: 2d62b...96f
Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...