Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Ikke 15 kg enda, så kan ikke bytte til beltestol. Må bytte i fra bil ofte og det er et kjempestyr pga disse forankringselene. Har tvillinger så det tar jo dobbelt så lang tid. De sitter bakovervendt nå, i en stol som ikke kan snues, og det er kjempetrangt for bena og mye klaging (de er 3.5 år) Å ha 2 ekstra bilstoler blir ikke bedre da det er besteforeldre sin bil og de vil ikke ha disse stående i bilen. De får heller ikke til med montering, så jeg må dit å styre hver gang. Skulle bare ha hatt fremovervent stol som var enkel å montere, og som var lovlig men det finnes vel ikke? De er 13.5 kg så enda en tid før beltestol blir lovlig. Anonymous poster hash: 1cc18...a1b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Britax Multi Tech Den kan også brukes som beltestol senere, men da den er litt tung, så det er egentlig ikke anbefalt å bruke den som det. Anonymous poster hash: d51b5...2d1
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Ikke 15 kg enda, så kan ikke bytte til beltestol. Må bytte i fra bil ofte og det er et kjempestyr pga disse forankringselene. Har tvillinger så det tar jo dobbelt så lang tid. De sitter bakovervendt nå, i en stol som ikke kan snues, og det er kjempetrangt for bena og mye klaging (de er 3.5 år) Å ha 2 ekstra bilstoler blir ikke bedre da det er besteforeldre sin bil og de vil ikke ha disse stående i bilen. De får heller ikke til med montering, så jeg må dit å styre hver gang. Skulle bare ha hatt fremovervent stol som var enkel å montere, og som var lovlig men det finnes vel ikke? De er 13.5 kg så enda en tid før beltestol blir lovlig. Anonymous poster hash: 1cc18...a1b Du sier at det er trangt for de i de bakovervendte nå, men da må du ha Deter som er ganske små? Jenta mi er 3,5 år, 113 cm og 18,7 kg. Hun sitter bakovervendt og har god plass enda. Jeg har måttet kjøpe en ny stol som festes med belter siden hun er over 18 kg og ikke kan sitte i et sete med isofix, så nå satser jeg på at hun kan sitte bakovervendt kanskje i ett år til. Det er litt tungvindt å montere, men jeg bruker heller litt ekstra tid for at hun skal sitte tryggest mulig. Anonymous poster hash: f87e5...ce5
Fullrulle86 Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Vi har Maxicosi priori som sete nr. 2. Enkelt å flytte og kan stå i midten i baksetet😊 https://www.mimmis.no/maxi-cosi-priori-sps-2017-slate-black?gclid=Cj0KEQiA_eXEBRDP8fnIlJDXxsIBEiQAAGfyoQdmbigYpqL4SK28IagTKufnSXR2fcfN1ACuqotAAv4aAmO58P8HAQ
Fullrulle86 Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Vi har Maxicosi priori som sete nr. 2. Enkelt å flytte og kan stå i midten i baksetet😊 Festes enkelt med bilens belter! https://www.mimmis.no/maxi-cosi-priori-sps-2017-slate-black?gclid=Cj0KEQiA_eXEBRDP8fnIlJDXxsIBEiQAAGfyoQdmbigYpqL4SK28IagTKufnSXR2fcfN1ACuqotAAv4aAmO58P8HAQ
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Britax Multi Tech Den kan også brukes som beltestol senere, men da den er litt tung, så det er egentlig ikke anbefalt å bruke den som det. Anonymous poster hash: d51b5...2d1 Den gjør det ikke bra i tester forovervendt... ville funnet meg en stol som ikke er så stor og tung. Anonymous poster hash: beb02...e4d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 Vi har Maxicosi priori som sete nr. 2. Enkelt å flytte og kan stå i midten i baksetet😊 https://www.mimmis.no/maxi-cosi-priori-sps-2017-slate-black?gclid=Cj0KEQiA_eXEBRDP8fnIlJDXxsIBEiQAAGfyoQdmbigYpqL4SK28IagTKufnSXR2fcfN1ACuqotAAv4aAmO58P8HAQ Signerer denne. Det tar et minutt å montere og sitter godt. Er lett og greit når det gjelder vekt. Anonymous poster hash: a6d12...10d
Mars17 Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 du kan kjøpe ekstra sett med forankringsseler og feste disse i besteforeldrene sin bil. Så slipper du å styre med den biten hver gang..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 http://www.jollyroom.no/bilstoler/beltestoler/beltestoler/recaro-young-sport-black?utm_source=google&utm_campaign=Hyperdrive+(Google)&utm_content=144&gclid=COL7396J_9ECFdfJsgodnk4KZg Vi er godt fornøyd med denne. Når barna blir større tar du bare vekk fempunktsbeltene og bruker den som beltestol 😊 Anonymous poster hash: a6aa5...4b4
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 I dette tilfellet ville jeg nok heller ha satt de i beltestol hos besteforeldrene et halvt år for tidlig. Barnesete forovervendt med 5 punktsseler er ikke anbefalt.
Mamma til 2 søte Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 I dette tilfellet ville jeg nok heller ha satt de i beltestol hos besteforeldrene et halvt år for tidlig. Barnesete forovervendt med 5 punktsseler er ikke anbefalt. Det har jo med vekta på ungene å gjøre. Men ellers enig. Hadde ikke brukt 5punkts fremover, det er jo livsfarlig.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Det har jo med vekta på ungene å gjøre. Men ellers enig. Hadde ikke brukt 5punkts fremover, det er jo livsfarlig.Er det noe nytt? At det har noe med vekta å gjøre, mener jeg? Jeg trodde det hadde noe med at nakken ikke er ferdig utviklet før barna runder 4 år, så i en eventuell kollisjon er ikke nakken sterk nok til å tåle kreftene. Eller? Anonymous poster hash: b95ed...fa7
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Er det noe nytt? At det har noe med vekta å gjøre, mener jeg? Jeg trodde det hadde noe med at nakken ikke er ferdig utviklet før barna runder 4 år, så i en eventuell kollisjon er ikke nakken sterk nok til å tåle kreftene. Eller? Anonymous poster hash: b95ed...fa7 Beltestol har med vekt å gjøre. Er ikke ungen tung nok risikerer du at beltestrammerene ikke blir aktivert ved ulykke. Anonymous poster hash: 692ff...4dd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Er det noe nytt? At det har noe med vekta å gjøre, mener jeg? Jeg trodde det hadde noe med at nakken ikke er ferdig utviklet før barna runder 4 år, så i en eventuell kollisjon er ikke nakken sterk nok til å tåle kreftene. Eller? Anonymous poster hash: b95ed...fa7 Nei. Er ikke noe nytt. Har med fordeling av vekta ved en evt kollisjon å gjøre, kan få svært alvorlige skader i bakken bl.a. Barn over 15 kg skal ikke sitte forovervendt med 5-punktssele! Anonymous poster hash: dc6f6...06a
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Ingen barn skal (bør) sitte fremovervendt mrd 5 punktsseler.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 Nei, nei. Jeg mener ikke at barna skal sitte fremovervendt med fempunktesseler uansett. Men for bare et par år siden var det ikke vekten som avgjorde om man kunne snu barnet eller ikke, det var alder. Jeg husker det godt, for det var en lignende diskusjon her inne der alle hevdet nettopp det. Og nå er det plutselig ikke slik lenger likevel? Jeg finner ingenting på tryggtrafikk.no som sier om det er vekt eller alder som er avgjørende. Hvordan kan det være så vanskelig å finne info om dette? Irriterende. Anonymous poster hash: b95ed...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå