Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Jeg er litt usikker på om dette er innenfor eller ikke.. Hun er 4 mnd og 2 uker. Ligger på magen og løfter hodet fint, ligger med albuene/armene hvis dere skjønner, legger henne offte selv om at hun blir fort sliten og bare hyler! Andre barn på samme alder som jeg kjenne holder hodet fint stabilt ved 3-4 mnd. Jeg må forsatt holde henda mine bak hodet hennes ved oppreist stilling når jeg skal bære henne. Hun er ikke veldig vinglete men hodet vipper bakover en gang i blant. Helsesøster sier hun er noe forsinket der.. ble så lei meg!! Men hvis du drar henne i armene og i sittestilling som helsesøster gjorde i dag også da er hodet med. :/ Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Dytt Anonymous poster hash: 45915...7cb
FlinkePike Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Datteren vår løftet heller ikke ikke kroppen med hode når hun ble dratt ved armene ved den alderen. Lå litt i engstelse i bakhodet vårt. Og brått så gjorde hun det. Så krabbet hun ikke. Lå litt i engstelse i bakhodet vårt. Og brått så gikk hun i stedet. Også snakket hun ikke nok på toårskontrollen. Lå litt i engstelse i bakhodet vårt. Og to mnd senere skravlet hun brått som en foss. Poenget mitt er at det stadig vil være bekymringer, og før du vet ord av det har du glemt dem. Ikke alle barn følger utviklingen fra uke til uke. Noen er tidlig ute, noen er litt tregere, men de aller fleste er helt friske 😊
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Datteren vår løftet heller ikke ikke kroppen med hode når hun ble dratt ved armene ved den alderen. Lå litt i engstelse i bakhodet vårt. Og brått så gjorde hun det. Så krabbet hun ikke. Lå litt i engstelse i bakhodet vårt. Og brått så gikk hun i stedet. Også snakket hun ikke nok på toårskontrollen. Lå litt i engstelse i bakhodet vårt. Og to mnd senere skravlet hun brått som en foss. Poenget mitt er at det stadig vil være bekymringer, og før du vet ord av det har du glemt dem. Ikke alle barn følger utviklingen fra uke til uke. Noen er tidlig ute, noen er litt tregere, men de aller fleste er helt friske 😊 Ja det er veldig sant det du sier! Men tenkte bare å høre inne her når andre barn begynte å ha hodet stabilt når man bærer f.eks i oppreist stilling.. Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Noen flere erfaringer? Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Dytt Anonymous poster hash: 45915...7cb
Kjerringa med agurken Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 Min første var veldig treg. Han ble født for fort og fikk problemer med nakken. Har du vært hos kiropraktor og sjekket om det kan være noen låsninger i nakken? Husker ikke eksakt når han begynte å holde hodet oppe, men han ble flat i bakhodet på grunn av ryggleie hele (hylte noe ekstremt i mageleie). Nr 2 her var helt den motsatte med nakke og hode. Allerede på andre dagen på sykehuset begynte han å løfte hodet sitt litt. Vi har øvd på mageleie o.l minst 4 ganger per dag, løftet med armer (slik helsesøster gjør) og øvd med nakken hver gang vi har hatt mulighet og tid (ikke når han var sliten/trøtt eller vi så at hodet ikke var fullstendig med). Det er viktig å holde bak ryggen og nakken, og det er også viktig å stoppe/legge ned om du ser at barnet ikke "er med". Husk å rose barnet opp i skyene med lys stemme hver gang han/hun klarer å få med hodet eller klarer å ligge på magen. De vil da forbinde opplevelsen med noe positivt Andre ting du kan prøve er å la han/henne sitte på armen din (med støtte bak nakke/rygg) og se seg selv i speilet. Det gjør at tålmodigheten kan strekkes litt lenger og hodet får stabilisere seg mer. Anbefaler også å legge babyen oppå brystet/magen din og snakke/synge i vei. De vil babyen bli interessert og løfte hodet sitt litt etter litt. Er ikke noe hyggelig når babyen ikke følger de "fastsatte" målene på helsestasjonen. Det er riktignok et stort normalspekter, og det vil helt sikkert ordne seg med tid og øvelse. Ville som sagt dobbeltsjekket om det var noe galt his kiropraktor for å være på den sikre siden.
Pobie Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 Hvis helsesøster ikke er bekymret, er det ikke noe å være lei seg eller bekymret for. Garanterer at hun holder hodet stabilt når hun er 2 år gammel, og da spiller det ingen rolle om hun begynte ved 3 mnd eller 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 Hvis helsesøster ikke er bekymret, er det ikke noe å være lei seg eller bekymret for. Garanterer at hun holder hodet stabilt når hun er 2 år gammel, og da spiller det ingen rolle om hun begynte ved 3 mnd eller 6 mnd. Hehe for håpe det skjer lenge før 2 års alder. !! Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 Min første var veldig treg. Han ble født for fort og fikk problemer med nakken. Har du vært hos kiropraktor og sjekket om det kan være noen låsninger i nakken? Husker ikke eksakt når han begynte å holde hodet oppe, men han ble flat i bakhodet på grunn av ryggleie hele (hylte noe ekstremt i mageleie). Nr 2 her var helt den motsatte med nakke og hode. Allerede på andre dagen på sykehuset begynte han å løfte hodet sitt litt. Vi har øvd på mageleie o.l minst 4 ganger per dag, løftet med armer (slik helsesøster gjør) og øvd med nakken hver gang vi har hatt mulighet og tid (ikke når han var sliten/trøtt eller vi så at hodet ikke var fullstendig med). Det er viktig å holde bak ryggen og nakken, og det er også viktig å stoppe/legge ned om du ser at barnet ikke "er med". Husk å rose barnet opp i skyene med lys stemme hver gang han/hun klarer å få med hodet eller klarer å ligge på magen. De vil da forbinde opplevelsen med noe positivt Andre ting du kan prøve er å la han/henne sitte på armen din (med støtte bak nakke/rygg) og se seg selv i speilet. Det gjør at tålmodigheten kan strekkes litt lenger og hodet får stabilisere seg mer. Anbefaler også å legge babyen oppå brystet/magen din og snakke/synge i vei. De vil babyen bli interessert og løfte hodet sitt litt etter litt. Er ikke noe hyggelig når babyen ikke følger de "fastsatte" målene på helsestasjonen. Det er riktignok et stort normalspekter, og det vil helt sikkert ordne seg med tid og øvelse. Ville som sagt dobbeltsjekket om det var noe galt his kiropraktor for å være på den sikre siden. Hei! Jeg har vært hos kiropraktor, hun har vært litt stiv i nakken i følge kiropraktor. Men synes ikke det har hjulpet noe særlig. Det er så klart ikke noe hyggelig når alle andre barn klarer det på denne alderen hun er i. Får håpe hun klarer det til 5 måneders kontrollen Anonymous poster hash: 45915...7cb
Kjerringa med agurken Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Hei! Jeg har vært hos kiropraktor, hun har vært litt stiv i nakken i følge kiropraktor. Men synes ikke det har hjulpet noe særlig. Det er så klart ikke noe hyggelig når alle andre barn klarer det på denne alderen hun er i. Får håpe hun klarer det til 5 måneders kontrollen Anonymous poster hash: 45915...7cb Om hun ikke vil holde hodet så er det bare å vente&øve. Bra at du har sjekket henne hos kiropraktoren (ikke alle som gjør det)!Ordner seg helt sikkert før hun er 6 mnd Endret 8. februar 2017 av Froggi83
februarprins2013 Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 min var 3,5 mnd,men husk at alle barn er forskjellige
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Om hun ikke vil holde hodet så er det bare å vente&øve. Bra at du har sjekket henne hos kiropraktoren (ikke alle som gjør det)! Ordner seg helt sikkert før hun er 6 mnd Håper det ❤️❤️❤️ Anonymous poster hash: 45915...7cb
Pobie Skrevet 9. februar 2017 #14 Skrevet 9. februar 2017 Hehe for håpe det skjer lenge før 2 års alder. !! Anonymous poster hash: 45915...7cb Det gjør det helt sikkert. Poenget mitt var at alle babyer og barn utvikler seg forskjellig, og om en baby er tidlig eller sent ute spiller ingen rolle. Det er ingen som kan se om man var en baby som var tidlig ute når man har blitt voksen, og om man var tidlig eller sent ute er ikke noe som påvirker en senere i livet.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #15 Skrevet 9. februar 2017 Det gjør det helt sikkert. Poenget mitt var at alle babyer og barn utvikler seg forskjellig, og om en baby er tidlig eller sent ute spiller ingen rolle. Det er ingen som kan se om man var en baby som var tidlig ute når man har blitt voksen, og om man var tidlig eller sent ute er ikke noe som påvirker en senere i livet. Okey!! Du har vel rett. Ble bare litt stresset når HS sa at mitt barn var forsinket på det området. Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #16 Skrevet 10. februar 2017 Jeg er litt usikker på om dette er innenfor eller ikke.. Hun er 4 mnd og 2 uker. Ligger på magen og løfter hodet fint, ligger med albuene/armene hvis dere skjønner, legger henne offte selv om at hun blir fort sliten og bare hyler! Andre barn på samme alder som jeg kjenne holder hodet fint stabilt ved 3-4 mnd. Jeg må forsatt holde henda mine bak hodet hennes ved oppreist stilling når jeg skal bære henne. Hun er ikke veldig vinglete men hodet vipper bakover en gang i blant. Helsesøster sier hun er noe forsinket der.. ble så lei meg!! Men hvis du drar henne i armene og i sittestilling som helsesøster gjorde i dag også da er hodet med. :/ Anonymous poster hash: 45915...7cb Du trenger ikke bli lei deg 😊spør helsestasjon hvilken manuellterapaut du skal ringe til.gratis. da får du vite øvelser og om det er noen låsninger. Ring i morgen ! 😃skader ikke. Kan bare hjelpe 😊 Anonymous poster hash: 5916e...d5d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #17 Skrevet 10. februar 2017 Det er ikke forventet å holde hodet stabilt før 6mnd. Det er veldig stor variasjon på styrke og tonus i muskulatur de første årene. Bare fortsett slik du gjør, ved at hun får ligge på magen når hun er våken. Anonymous poster hash: 0adac...68c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #18 Skrevet 10. februar 2017 Det er ikke forventet å holde hodet stabilt før 6mnd. Det er veldig stor variasjon på styrke og tonus i muskulatur de første årene. Bare fortsett slik du gjør, ved at hun får ligge på magen når hun er våken. Anonymous poster hash: 0adac...68c Si du det jaa?! Det visste jeg ikke, HS sa til meg at fra 3-4 var det forventet at hun skule holdet hodet stivt og rett uten å vingle. Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #19 Skrevet 10. februar 2017 Si du det jaa?! Det visste jeg ikke, HS sa til meg at fra 3-4 var det forventet at hun skule holdet hodet stivt og rett uten å vingle. Anonymous poster hash: 45915...7cb Man kan forvente det hos majoriteten rundt 3-4 mnd alder, men det er ikke en bekymring før man ikke ser det ved 6 mnd. Poenget er at ikke alle har lik utvikling. Anonymous poster hash: 0adac...68c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #20 Skrevet 10. februar 2017 Man kan forvente det hos majoriteten rundt 3-4 mnd alder, men det er ikke en bekymring før man ikke ser det ved 6 mnd. Poenget er at ikke alle har lik utvikling. Anonymous poster hash: 0adac...68c Okei!! Får bare håpe det kommer før 6 mnd Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #21 Skrevet 14. februar 2017 Om ikke et barn holder hodet ved 6 mnd hva gjør man videre da og hva mistenker man eventuelt? Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #22 Skrevet 14. februar 2017 Om ikke et barn holder hodet ved 6 mnd hva gjør man videre da og hva mistenker man eventuelt? Anonymous poster hash: 45915...7cb Du får jo nesten vente og se om det blir et problem. Hvorfor gidder du å bruke så mye energi på tullebekymringer?? Anonymous poster hash: a0914...a1d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #23 Skrevet 14. februar 2017 Du får jo nesten vente og se om det blir et problem. Hvorfor gidder du å bruke så mye energi på tullebekymringer?? Anonymous poster hash: a0914...a1d Jeg syns ikke det er tullebykrimger. ( hvorfor synes du det? Det er jo ganske bekymringsfullt om ikke baby klarer å holdet hodet selv før f.eks 6-7 mnd. Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #24 Skrevet 14. februar 2017 Jeg syns ikke det er tullebykrimger. ( hvorfor synes du det? Det er jo ganske bekymringsfullt om ikke baby klarer å holdet hodet selv før f.eks 6-7 mnd. Anonymous poster hash: 45915...7cb Men ungen din er jo 4 mnd! Anonymous poster hash: a0914...a1d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #25 Skrevet 14. februar 2017 Men ungen din er jo 4 mnd! Anonymous poster hash: a0914...a1d Jojo!! Har bare hengt meg opp i det HS sa. Anonymous poster hash: 45915...7cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå