Gå til innhold

Er det mye vind i alicante-området?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet jobb skal vi kjøpe hus i alicante-området.

Har ikke vært der før.

Vi kan ha max kjøretid på 25 min til flyplass.

Dermed blir det vel Santa Pola eller Gran Alacant som blir aktuelt ut fra hva vi har sett på nettet.

Noen som vet om det er mye vind i disse områdene?

Tar gjerne imot tips på andre steder i alicante som er innenfor 25 min avstanden..

Anonymous poster hash: 48b15...703

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke spesielt mye vind i dette området. Men hva med Elche? San Vicente del Raspeig? Eller må det være i selve turistsonen?

Anonymous poster hash: c0174...349

Skrevet

Nei, det er ikke spesielt mye vind i dette området. Men hva med Elche? San Vicente del Raspeig? Eller må det være i selve turistsonen? Anonymous poster hash: c0174...349

Tusen takk for svar.

Nei er ikke et must at det må være turistområde.

Blir pendlerjobb, men med få fridager.

Dermed er det viktig at det er en fin plass for familien når de er der.

Kjekt for de å bade, butikker, fine områder å rusle rundt å se på litt liv (ikke skogsturer).

Elche har jeg sett på kartet, men San Vicente del Raspeig må jeg inn å se på google maps.

Setter stor pris på tilbakemelding og tips.

Google maps og bilder kan ikke sammenlignes med erfaring - så tusen takk <3

Skrevet

Ofte så er det jo slik at nordmenn søker mot det norske og i nærheten av strendene. Hvis du snakker spansk så vil jeg anbefale å flytte til den spansktalende delen, men hvis det bare er for en periode og noen ikke skal jobbe, så er det kanskje enklere å treffe "liksinnede" i det norske miljøet rundt Gran Alacant? Mange i pensjonistalderen der;) I området rundt Rojales ligger en av de norske skolene, norskt miljø og ca 30 min til flyplassen. Alt avhenger egentlig om hvilke behov og ønsker dere har for oppholdet.

Skrevet

Bare hyggelig å være til hjelp forresten:)

Skrevet

Du er utrolig snill.

Ingen av oss snakker spansk, enda..

Men har bestemt oss for at vi må sette igang med å lære dette, da dette er viktig.

Jeg har lest litt på nettet.

En undersøkelse som ble gjort for en stund siden viste at spanjolene synes at det er problematisk med vår innvandring.

Den var listet som nr 2 etter arbeidsledighet (som vi vet er et stort problem).

Jeg kjenner jo at jeg blir litt flau når jeg leser om nordmenn som har bodd der i 30 år og som aldri har gjort en anstrengelse å forsøke å lære seg spansk.

Har til og med hørt uttalelser om at det er rart spanjolene ikke har lært seg norsk når vi har vært i landet deres så lenge.. Uff, rister litt på hodet..

Det er viktig at vi finner en plass som ikke blir en spøkelsesby i deler av året.

Samtidig ønsker vi ikke å være de eneste utlendingene som bor i et område.

Rojales hørtes flott ut med norsk skole. Der er det kanskje flere barnefamilier? 

Takker igjen for kjempegod hjelp.

Klem til deg

Skrevet

Mange fine plasser 40 min unna flyplassen. La zenia, torrreveja . Men sikkert litt langt .. men blåser gjør det ikke. Beste klimaet i Europa med flest soldager. Beste plassen jeg vet. Billig å leve og masse shopping og bading

Anonymous poster hash: 9ccb1...a90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...