Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Litt trist dette, men jeg og eksen min planlagte å flytte inn et sted denne måneden så stakk han fra meg forrige måned og etterlot meg kontrakten. Han vil ikke ta noe ansvar (får heller ikke kontakt med han).. Kontraktet står kun på mitt navn, jeg tok kontakt med utleieren og forklarte situasjonen at han hadde stukket av med depositumpengene og jeg har ikke råd til å flytte inn der da eksen skulle dele på leien osv, han visste at eksen min skulle flytte inn med meg.. Nå sier jeg at jeg kunne hjelpe han med å finne noen til å ta over leiligheten. Jeg har ikke betalt depositumet men han krever nå at jeg skal betale depositum + 2 måneders husleie. Han har sagt at han tar dette videre til namsfogden om jeg ikke betaler snarest.... Jeg sa at jeg kunne gi en måneds husleie + hjelpe å finne noen til å ta over ... Jeg ser at leiligheten er reklamert på marknadet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ordne dette med han, noen sier at kontrakten ikke er gyldig før jeg har fått nøkler + depositum? Anonymous poster hash: ec423...d4e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Jeg vil også si at han ønsker depositumet på hans egen konto - jeg har lest at dette er ikke lovlig? Anonymous poster hash: ec423...d4e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 En kontrakt er gyldig fra den er skrevet under. Depositum skal inn på en egen depositumskonto som dere sammen oppretter i banken. Er det 2 mnd oppsigelse siden han vil ha 2 mnd leie? Tror kanskje du skal be noen om hjelp, prøv å ringe leieboerforeningen f.eks https://www.leieboerforeningen.no/Rettigheter.aspx Anonymous poster hash: 1c8f7...5cb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Du har skrevet under på en skriftelig avtale som er bindende så selvsagt kan de kreve deg for pengene da! Anonymous poster hash: 14ef8...6a9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Du må jo betale leie frem til du/han finner en ny som kan overta. Du har signert kontrakten så du er ansvarlig for alle kostnader frem til du har sagt opp kontrakten. Anonymous poster hash: 902ec...129
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Jeg skulle ha flyttet inn om noen dager.... :/ kan jeg da kreve penger av eksen min da han er ansvarlig for dette, vi hadde jo en muntlig avtale da men han nekter å hjelpe meg vel tenker jeg ut av denne situasjonen.. Han stakk av med pengene som skulle gå til depositumet.. Anonymous poster hash: ec423...d4e
hol(L)y COW Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Du må nok betale leie i oppsigelsesperioden eller til du finner noen nye. Men om du ikke bor der er det ingen logisk grunn til at du skal betale depositum! IKKE betal til privat konto iallefall!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Nei det står i ditt navn så når han ikke vil betale frivellig så står du alene i gjørmen Anonymous poster hash: 14ef8...6a9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 Vet du. Bo der ut oppsigelsestiden. Ikke betal depositum. Han kan ikke kaste deg ut heller. Anonymous poster hash: de1cd...22d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 Kontrakten er gyldig med en gang du har skrevet under. Idiotisk av deg å ta på deg kontrakten alene når dere skulle være to om den. Det gjør du nok ikke igjen. Anonymous poster hash: 9a18c...ac2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 Vet du. Bo der ut oppsigelsestiden. Ikke betal depositum. Han kan ikke kaste deg ut heller. Anonymous poster hash: de1cd...22d Hun får nok ikke nøklene før depositunet er på konto og leien betalt. Gjør hun ikke dette kan eier ta det videre. Slik han allerede har sagt han vil. Anonymous poster hash: 9a18c...ac2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #12 Skrevet 6. februar 2017 Samtidig er det vel ikke så stor sannsynlighet for at han faktisk gidder å ta det videre. Anonymous poster hash: 14ef8...6a9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #13 Skrevet 6. februar 2017 Her bør du rett og slett bare betale oppsigelsestiden og bli ferdig med det. Depositumet burde ikke være nødvendig når du ikke skal flytte inn i det heletatt. Er ikke en utleier sin skyld at dere har brutt, så da det bør ikke gå ut over utleier heller. Er selv utleier og å miste flere månedsleier vil gjøre de neste mnd tunge. Anonymous poster hash: d4539...a01
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #14 Skrevet 6. februar 2017 Snakket med husleiertvist utvalgte, de mente at det er en lang prosesse men at vi kommer til enighet er mye bedre. Jeg har sagt jeg kan betale en måneds husleie for februar, depositumet skal ikke betales om jeg ikke bor i huset da det skal dekke skader osv. Og dessuten har han ikke depositumkonto, så ser jeg han annonserer for rommet på nettet nå så det er jo stor mulighet for at noen flytter inn der før. Anonymous poster hash: ec423...d4e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #15 Skrevet 6. februar 2017 Har også sendt mail til eksen og bedt ham hjelpe meg med å betale det han lovet å betale. Siden vi hadde muntlig avtale. Han skylder meg også penger for annet så jeg ba han betale meg det tilbake ellers så kan jeg også ta dette videre. Anonymous poster hash: ec423...d4e
nasse nøffen Skrevet 6. februar 2017 #16 Skrevet 6. februar 2017 Jeg leier ut to leiligheter. Depositumet skal på en egen konto, som dere begge har tilgang til, men ingen kan ta ut ifra. Hvis du ikke får nøkkel, betaler du ikke depositum. Husleie må du betale. Utleier sitter med eget lån og er avhengig av disse pengene. Når folk flytter inn og ut fra oss passer vi på at de overlapper hverandre. Dersom en ikke betalte 2 mnd, ville det vært ille for vår del. At annonsen ligger ute betyr at han prøver få inn noen. Problemet er bare det at som regel har også de som skal flytte inn oppsigelsetid der de bor. Har du underskrevet, må du betale oppsigelsetiden. Men sørg for å lever oppsigelse nå raskt da, ellers kan han kreve enda mer av deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå