Gå til innhold

Hjelp: Smerter i 2 uker etter fjerning av visdomstann (operasjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca. 2 uker siden opererte jeg ut en visdomstann som lå nede i kjeven hos en oral kirurg i Oslo. Jeg ble henvist dit av tannlegen min. Selve operasjonen gikk helt greit, jeg fikk 3 sting og kirurgen sa at jeg ville føle smerter i noen dager.

Jeg har nå hatt store smerter i snart 2 uker og det virker ikke som om jeg blir bedre. Har vært hos tannlegen min 2 ganger etter opersjonen og han mente alt så fint ut. Første gang fikk jeg en strimmel i hullet der visdomstanna lå og smertene forsvant. Jeg gikk så tilbake for å fjerne strimmelen og stingene hos tannlegen. Det hadde nå gått 10 dager siden selve operasjonen. Trodde smertene skulle slutte etter det, men jeg har fortsatt ekstremt vondt i kjeven og i tennene ved siden av der visdomstanna lå. Jeg tar nok med smertestillende, men de funker bare i 2 timer så er smertene tilbake. Vet ikke hvor lenge jeg orker det her. Noen som har hatt lignende erfaring??? Er dette normalt? :(

Hilsen bekymret jente 

Anonymous poster hash: 778e6...4e2

Skrevet

Du har dry socket. Google det. Det går over, men veldig plagsomt.

Anonymous poster hash: dc1d5...a80

Skrevet

Du har dry socket. Google det. Det går over, men veldig plagsomt.

Anonymous poster hash: dc1d5...a80

Jeg leste litt på det og det sto at saltvann ville hjelpe. Jeg har nå skylt munnen med saltvann i 2 dager og jeg har blitt mye bedre. Føler at jeg endelig er på bedringens vei! Tusen takk for at du svarte :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...