Gå til innhold

Hvordan få boller myke og gode?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som hos bakeren😑😑

Anonymous poster hash: 96a14...04f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en oppskrift der du venter med å tilsette smøret til slutt. Små terninger av smør som elles inn i deigen. Får alltid luftige boller da...

Anonymous poster hash: 97612...7e4

Skrevet

Bruk en oppskrift der du venter med å tilsette smøret til slutt. Små terninger av smør som elles inn i deigen. Får alltid luftige boller da...

Anonymous poster hash: 97612...7e4

Jeg har bare flytende Melange dessverre:(

Skrevet

Knaing og heving. Leeeenge.

Anonymous poster hash: 38360...49f

Skrevet

Det viktigste er at deigen ikke blir tilsatt for mye mel. Den skal være så mye veske i som man kan, mens den fremdeles henger sammen. Kan godt være litt klissete. Tilsett en ts bakepulver til oppskriften

Anonymous poster hash: c9243...343
Skrevet

Triks nr en: Bruk en god oppskrift. 

Triks nr to: Deigen skal være klissete.

Triks nr tre: Elt deigen lenge, mye lenger enn du tror.

Skrevet

Bruk skikkelig smør og dropp margarinen

Ikke ha i for mye mel, det er bedre deigen er litt klissete så du må bruke litt mel ved utbaking enn at den er helt hard.

Jeg har gjerne en teskje bakepulver i deigen i tillegg til gjær. Om magen din tåler det kan du ha i glutenforsterker, men min mage blir veldig "luftig" av det ;) (snakker da om Idun luftigere bakst som du kjøper på butikken)

Elt skikkelig. Du sjekker om den er eltet nok ved å ta en bit av deigen og dra den fra hverandre. Ryker det med en gang må det eltes mer, men kan du dra fra hverandre så det blir en lang "streng" mellom hendene dine uten at den ryker er den eltet nok.

Hev godt, både før og etter du har bakt dem ut.

Anonymous poster hash: 109ca...0d4
Skrevet

Tusen takk! Nå setter jeg min lit til dere damer🙌🏼😑❤️

Skrevet

Et egg eller to i deigen hjelper også.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg har bare flytende Melange dessverre:(

Samme konseptet. Bland alt bortsett fra Melange. Elt leeenge! Bland inn melange.

Skrevet

Jeg har aldri lagd verre boller damer😱😱 Hvis jeg kaster de mot noen blir jeg siktet for legemsbeskadigelse med døden til følge... Herremingud hva skjedde?! Fulgte en oppskrift slavisk jeg fant på nett, pluss litt bakepulver og masse elting og heving.

Når jeg tok ut brettet var det så tungt at det kunne misforstås med en hval som lå oppå der..

Ja ja...😅😭

Skrevet

Oppskriften til Trine på trinesmatblogg, den hvor smøret eltes i  til slutt. Aldri laget bedre boller...:)

Anonymous poster hash: cc376...081
Skrevet

Jeg har aldri lagd verre boller damer Hvis jeg kaster de mot noen blir jeg siktet for legemsbeskadigelse med døden til følge... Herremingud hva skjedde?! Fulgte en oppskrift slavisk jeg fant på nett, pluss litt bakepulver og masse elting og heving.

Når jeg tok ut brettet var det så tungt at det kunne misforstås med en hval som lå oppå der..

Ja ja...

Baking er mer enn bare oppskrifter, man må føle seg fram til hva som er bra. 

Anonymous poster hash: 73e10...4e3

Skrevet

Gode tips og råd fra de andre. I tillegg til det, la dem stå til heving gjerne i 2 timer før steking i forvarmet ovn :)

Anonymous poster hash: 7d8b2...1c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...