Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Jeg har rastløse ben eller restless legs som de fleste kanskje kaller det. Har slitt med det i flere uker, men det blir verre og verre. Slet med dette i forrige graviditet også, men da mest mot slutten. Nå er det så ille at jeg sliter med å sovne, våkner ofte når jeg først sovner, klarer ikke ligge eller sitte i ro og det er rett og slett på grensen til vondt. Hva hjelper? Anonymous poster hash: 4b245...d96
Herognå Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Sliter m det samme selv! Smører med krem fra forever (ikke reklame, men jeg gjør jo det), finnes sikkert noe lignende som tigerbalsam eller noe. Og tar calsium/magnesium tabletter. Synes dette hjelper. Kan hjelpe å være kald på beina også. Er jeg varm, blir det verre.
Hazel82 Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 Jeg hadde det samme, hos meg hjalp det å ta magnesium 😊
Herognå Skrevet 4. februar 2017 #4 Skrevet 4. februar 2017 Det er grunnen til at jeg ikke får sove nå😅
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #5 Skrevet 4. februar 2017 Sliter m det samme selv! Smører med krem fra forever (ikke reklame, men jeg gjør jo det), finnes sikkert noe lignende som tigerbalsam eller noe. Og tar calsium/magnesium tabletter. Synes dette hjelper. Kan hjelpe å være kald på beina også. Er jeg varm, blir det verre. Takk, kremer hjelper ikke dessverre. Forever-produkter kan jeg bare glemme fordi jeg går på kortison og kun kan bruke aderma uten å få enda verre eksem. Magnesium har jeg ikke prøvd. Det hjelper ikke med kulde eller varme her dessverre. Må også holde meg varm for det meste på grunn av gjentatte urinveisinfeksjoner. Takk for tips! Prøver magnesium Anonymous poster hash: 4b245...d96
TPK Skrevet 4. februar 2017 #6 Skrevet 4. februar 2017 Magnesium, og å tøye leggmusklene før du legger deg.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #7 Skrevet 4. februar 2017 Magnesium, og å tøye leggmusklene før du legger deg. Takk! Skal tøye med en gang, får ikke sove nå uansett. Anonymous poster hash: 4b245...d96
Herognå Skrevet 4. februar 2017 #8 Skrevet 4. februar 2017 Jeg har også veldig mye uvi. Kronisk når jeg er gravid faktisk. Er varm på bena på dagtid. Bruker vanlig sokker og ullsokker. Men har det bare kaldt i rommet når jeg sover, og beina på utsiden av dyna. Det høres helt merkelig ut, men det "lindrer" litt. Kanskje det kan hjelpe med støttestrømper? Mener jeg brukte det forrige svangerskap.
Herognå Skrevet 4. februar 2017 #9 Skrevet 4. februar 2017 Får som sagt ikke sove selv pga det. Har det fra ankelen og helt opp til knærne nesten. Helt merkelig.
Pobie Skrevet 4. februar 2017 #10 Skrevet 4. februar 2017 Når man er gravid skyldes det som regel jernmangel.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #11 Skrevet 4. februar 2017 Når man er gravid skyldes det som regel jernmangel. Ok, men det har jeg ikke. Det har blitt sjekket. Anonymous poster hash: 4b245...d96
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #12 Skrevet 4. februar 2017 Magnesium. Men tas best opp via hud så anbefaler olje, spray eller lotion med mg i. Feks ancient minerals. Anonymous poster hash: 66396...668
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #13 Skrevet 5. februar 2017 Jeg var helt sinnsykt plaget med det under min graviditet. Klarte hverken å sitte eller ligge i perioder. For meg funket det godt å bruke den hardeste innstillingen på dusjen med lunket/kaldt vann en ordentlig omgang på begge bena før leggetid. Ellers ble jeg anbefalt av legen å spise bananer og drikke appelsinjuice noe jeg også syntes hjalp litt Anonymous poster hash: c56f5...bfc
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #14 Skrevet 5. februar 2017 Jeg har det kronisk, eneste som lindrer er sterke smertestillende (tok ikke det som gravid) eller magnesiumtilskudd. På helsekosten kan du kjøpe en magnesiumspray som du påfører beina og masserer inn, den er gull! Anonymous poster hash: 8cfd0...0f9
Herognå Skrevet 5. februar 2017 #15 Skrevet 5. februar 2017 Når man er gravid skyldes det som regel jernmangel. Dette visste jeg ikke! Har du noe link/kilde til det? Jeg har jernmangel.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #16 Skrevet 5. februar 2017 Magnesium, magnesium, magnesium. Trodde alle viste det nå. Anonymous poster hash: cff29...ad2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #17 Skrevet 5. februar 2017 Takker masse for tips og råd. Dere er gull verdt! Anonymous poster hash: 4b245...d96
Jippipippi Skrevet 5. februar 2017 #18 Skrevet 5. februar 2017 Ikke ta Afipran i hvert fall. Det fikk jeg rastløse bein av. Satt i badekaret i mange timer på kveldstid. Lindret litt der og da, ble bra når jeg sluttet på tablettene.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #19 Skrevet 6. februar 2017 Støttestrømper hjalp meg 😃ca 400 kr på boots apotek 😃de hjelper deg ned str Anonymous poster hash: 2369c...6ad
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #20 Skrevet 6. februar 2017 Magnesium hjalp meg, slik andre nevner her. I tillegg smurte jeg leggene mine med voltarolkrem når det ble håpløst. Fungerte bra det også. Anonymous poster hash: dd318...30d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #21 Skrevet 6. februar 2017 Nå minnet du meg på at jeg også hadde det! Fy så grusomt det var!!!! har ingen gode råd, men har mye medlidenhet!!!! Anonymous poster hash: b6b54...cb8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #22 Skrevet 6. februar 2017 Har to svangerskapet bak meg. Begge gangene var jeg plaget med rastløse ben. Det ENESTE som hjalp meg var orgasme 1-2 før leggetid hvis jeg droppa det,var jeg garantert å få det iløpet av natta. Og det er slitsomt å "fixe" orgasme når du ligger der og egentlig bare vil sove 😁 Det enkle er ofte det beste og gjør det selv Anonymous poster hash: 61510...4a2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #23 Skrevet 6. februar 2017 JERN!!!! Anonymous poster hash: 9d1c9...222
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #24 Skrevet 6. februar 2017 Ikke ta Afipran i hvert fall. Det fikk jeg rastløse bein av. Satt i badekaret i mange timer på kveldstid. Lindret litt der og da, ble bra når jeg sluttet på tablettene. Så vittig at du skriver det, legene bare kikker rart på meg når jeg sier at jeg ikke tåler afipran fordi det forverrer mine rastløse bein. De tror ikke på meg... Jeg bruker kvalmestillende ofte pga kronisk kvalme så jeg har erfaringen til å uttale meg Anonymous poster hash: 8cfd0...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå