Gå til innhold

må en ha skolesekker til nesten 700 kr?

Anbefalte innlegg

Sønnen min skal begynne på skolen til høsten å trenger dermed så klart en skolesekk.

Men må det være skolesekker til nesten 700 kr for at den skal være bra nok?

Jeg studerer å er alene med sønnen min så det går bare akkurat rundt nå.

Er det innafor å kjøpe brukt skolesekk?

Anonymous poster hash: 8aa14...f9d

Fortsetter under...

1. Skolesekk bør være ny. Den er med på å markere en viktig milepæl i et menneskeliv og det å ha ny sekk er med å å gi barn et godt forhold til skolen fra starten av.

Sekken skal brukes hver skoledag i 3-4 år.

Anonymous poster hash: 5315e...1d5

Sønnen min skal begynne på skolen til høsten å trenger dermed så klart en skolesekk.

Men må det være skolesekker til nesten 700 kr for at den skal være bra nok?

Jeg studerer å er alene med sønnen min så det går bare akkurat rundt nå.

Er det innafor å kjøpe brukt skolesekk?

Ja, det fins mange pene brukte sekker der ute :) Men sjekk med skolen eller kommunen der du bor, om de ikke deler ut Orange skolesekker fra Trygg trafikk til 1.klassinger. Her vi bor, får alle som begynner i 1.klasse det :)

Anonymous poster hash: 8b09e...666

Ja, det fins mange pene brukte sekker der ute :) Men sjekk med skolen eller kommunen der du bor, om de ikke deler ut Orange skolesekker fra Trygg trafikk til 1.klassinger. Her vi bor, får alle som begynner i 1.klasse det :)

Jeg har allerede forhørt meg her jeg bor,å det er ingen ordning her om at barna får gratis skolesekk.

Jeg tenker at om jeg kjøper en brukt skolesekk på finn.no så er den sikkert ikke så brukt så mye uansett for virker som foreldre kjøper veldig ofte ny skolesekk til barna sine.

Annonse

1. Skolesekk bør være ny. Den er med på å markere en viktig milepæl i et menneskeliv og det å ha ny sekk er med å å gi barn et godt forhold til skolen fra starten av.

Ja er litt enig med deg men ble bare skremt av prisene.Hadde virkelig ikke trodd at skolesekk koster nesten 700 kr.

Samtidig er det jo veldig viktig at sekken av ett bra merket ettersom den skal brukes hver gang av småen.

For noe tull. Selvsagt er det greit med en brukt skolesekk.

Norli har tilbud på fjorårets sekker nå.

Anonymous poster hash: 08170...41f

Okey jeg sjekket nettopp nettsiden deres å der var billigste skolesekk 679 kr,men kan være de har tilbudspriser på sekkene fra i fjor i butikkene ja.

Tusen takk for tipset skal sjekke det ut i morgen! :)

Jeg har allerede forhørt meg her jeg bor,å det er ingen ordning her om at barna får gratis skolesekk.

Jeg tenker at om jeg kjøper en brukt skolesekk på finn.no så er den sikkert ikke så brukt så mye uansett for virker som foreldre kjøper veldig ofte ny skolesekk til barna sine.

Det var synd :(

Ja, det stemmer det. Syns også det er mange foreldre som stadig vekk kjøper nye sekker til sine unger. Ellers så kan du jo sjekke på XXL, bokhandel o.l om de har sekker til salgs.

Hadde du bodd i nærheten av oss, så kunne dere bare overta guttungen sin Trygg trafikk sekk. Den er veldig pen brukt :) :)

Okey jeg sjekket nettopp nettsiden deres å der var billigste skolesekk 679 kr,men kan være de har tilbudspriser på sekkene fra i fjor i butikkene ja.

Tusen takk for tipset skal sjekke det ut i morgen! :)

Var innom en norli i Oslo for et par dager siden, de hadde 50% tror jeg det var. På penaler også.

Anonymous poster hash: 08170...41f

Det kommer nok mer salg utover våren. Ha litt is i magen. Jeg fikk kjøpt fjorårets modell av Beckmannsekk til 499 eller noe. Var litt betenkt tilfelle mobbing pga gammel sekk, men ingen har nevnt det, og veldig greit at han har en annen farge og bilde enn resten av guttene.

Du kan fint kjøpe brukt! Men jeg er og der at jeg syns det er stas for deg og barnet med første skolesekk, er noe eget og spesielt. Har du mulighet til å legge av -70-100kr måneden frem til sommeren?

Anonymous poster hash: 5ad1f...e6b

Annonse

Min førsteklassinger har kun ipad og matboks i sekken sin. Han klarer helt fint å bære det i bergans tursekk sin. (Hadde den fra før). Er ikke mange meterne han bærer den. Til og fra bussen.

Jeg kjøper heller en bedre sekk når han begynner med bøker etc. Min hadde kunne lett brukt en brukt sekk .

Anonymous poster hash: 94781...e3b

For noe tull. Selvsagt er det greit med en brukt skolesekk.

Den kan selvfølgelig det, men av alle ting en familie trenger er det noe jeg tror burde prioriteres høyere enn det meste annet.

Denne fra Bergans er veldig god:

https://www.gsport.no/produkt/164427/bergans-of-norway-2go-24l-ryggsekk#010

Koster 449,- men pleier å komme på tilbud nærmere skolestart.

Den har et motiv som ikke blir barnslig iløpet av det første året som mange andre.

Den har også innstiling i høyden på ryggen som gjør at du kan tilpasse den perfekt til ditt barn og la den vokse med dem.

Her ble den brukt ut fjerde klasse, men kunne holdt ut femte også da den knapt så brukt ut.

Den har et motiv som ikke blir barnslig iløpet av det første året som mange andre.

Den har også innstiling i høyden på ryggen som gjør at du kan tilpasse den perfekt til ditt barn og la den vokse med dem.

Her ble den brukt ut fjerde klasse, men kunne holdt ut femte også da den knapt så brukt ut.

Den geniale ryggen jeg snakker om kan du se på linken over her fra Mamma til 2

Jeg kjøpte sekk til 4.klassingen min på Norli på onsdag, her hadde de 30% på fjorårsmodellene nå. 

Jeg ville tatt en runde og sjekket bokhandlene, men også væske og koffertbutikkene, kanskje har de fjorårsmodeller på salg flere steder.

Anonymous poster hash: ae0c9...859

Ikke så ulik den mine barn har brukt. De er supre. Ser ikke slitt ut etter fjerde klasse. De blir ikke så pent behandlet, så kvaliteten må være utrolig god. Som nevnt, de kommer nok på tilbud i sommer. Ingenting å stresse med nå. Både XXL og Coop obs pleier å ha greie priser. Tror jeg betalte 279,- for sekken til yngste på XXL.

Anonymous poster hash: 81ef1...e9d

Min førsteklassinger har kun ipad og matboks i sekken sin. Han klarer helt fint å bære det i bergans tursekk sin. (Hadde den fra før). Er ikke mange meterne han bærer den. Til og fra bussen.

Jeg kjøper heller en bedre sekk når han begynner med bøker etc. Min hadde kunne lett brukt en brukt sekk .

Anonymous poster hash: 94781...e3b

Jøss, min førsteklassing bærer skolebøker hver dag!

Vi endte opp med å kjøpe brukt, delvis fordi nettopp den sekken hadde et design som var perfekt for min gutt, og den var dessverre ikke blant årets design. Fikk sekk og gymbag i samme design for 300. Sekken er strøken og sønnen var kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: c568c...104

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...