Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Har en på 3 år og 8 mnd ca, har "feberfri dag" idag og det er mye mas. Jeg prøver å sette igang en lek alene, men hun klarer det ikke helt. Veldig avhengig av å leke med andre. Jeg svarer, og forsøker å oppmuntre til lek. Leker litt med henne, men jeg synes hun bør klare å f.eks se i en bok eller noe. Har gitt klistremerker, men hun virker litt rastløs. Vant til å leke med jevnaldrende i barnehagen og er generelt veldig sosial. Er det bare personlighetstypen hennes? Eller bør hun klare å leke litt alene? Jeg har andre ting jeg gjør også, hun er ikke syk (helt frisk idag), bare hjemme for sikkerhets/syns skyld ! Vi koser oss, men jeg stusser litt på hvor forskjellig hun er fra andre barn jeg vet om. Hva er egentlig normalt? Er sånn hver helg også, så det er sagt. Vi skal ut og finne på noe gøy etterpå, men skulle bare gjort noe helt annet først Anonymous poster hash: 77891...03a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Jenten min er 3,5. Hun liker godt å tegne, klippe, teipe og lime. Det kan hun holde på med, men hun skal stadig ha bekreftelse på det hun gjør eller hjelp til noe. Hun setter seg ikke ned med bok, duplo, dukker eller lignende og leker helt alene. Anonymous poster hash: 30cc2...69f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Jenten min er bare såvidt blitt tre år, men hun kan fint leke en stund med dukkehuset eller andre dukketing alene. Men sjelden hun trenger, for lillesøster er bare året yngre og de leker og krangler stort sett hele tiden 😂 Anonymous poster hash: ef018...87e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 Min 3,5 åring leker stort sett alltid alene. I barnehagen også. Hvis jeg vil være med i leken må jeg ta initiativ selv, stort sett. På den andre siden viser han stolt frem det han har tegnet, puslet, konstruert eller så vil han ha bekreftelse på den han gjør ("er det riktig sånn?"), så jeg "deltar" på en måte underveis... Unntak er spill/aktiviteter som krever flere deltakere, som lese bok, memory-spill, matlaging, rollespill, osv Anonymous poster hash: f55c4...788
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Min på 4 år har alltid vært flink til å leke alene fra hun var rundt 2 år. Finner alltid på noe selv og kan holde på en evighet i egen fantasi. Anonymous poster hash: 86699...b57
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Vår jente på 3,5år leker mye alene når storebror ikke er hjemme. Hun kan finne på å sitte timesvis og tegne eller male. Anonymous poster hash: 0ff36...4d8
februarprins2013 Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 min elsker og leke alene, og han begynte når han var ca 18mnd og liker det forsatt 4 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå