Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 Min datter har fra PPT fått 5 timer spes.ped timer i uken pga dårlig språk, språkforståelse og sosialt samspill med andre barn. Dette vedtaket var gjeldende fra august 2016. En spesial pedagog fra kommunen har vært i barnehagen 5 timer i uken fra august. Og hun sa at de skulle lage en IOP etterhvert som hun og barnet ble kjent. Greit nok, men har ikke hørt noe mer. Dere med barn som har spesialpedagogisk hjelp i barnehagen, når fikk dere en IOP? Fikk dere evaluering etterhvert? Anonymous poster hash: 2f59a...c3f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #2 Skrevet 2. februar 2017 Da ville jeg etterlyst. Det skal leveres halvårsrapport på IOP. Den skulle vært skrevet nå. IOP skal også skrives under av foreldre, så mulig den ikke er skrevet? I såfall sløvt! Anonymous poster hash: 82608...bcb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 Hei! Her er det ped.leder som lager iop, men spes.pedagog er med på å utforme den. Vi har satt opp evaluering 1 gang i halvåret. Men i tillegg til dette har jeg bedt om oppfølgingsmøte ca 1 gang i mnd og innkaller spes.ped etter behov. Er hun utredet og er ppt inni bilde? Anonymous poster hash: 84efd...52d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 Hei! Her er det ped.leder som lager iop, men spes.pedagog er med på å utforme den. Vi har satt opp evaluering 1 gang i halvåret. Men i tillegg til dette har jeg bedt om oppfølgingsmøte ca 1 gang i mnd og innkaller spes.ped etter behov. Er hun utredet og er ppt inni bilde? Anonymous poster hash: 84efd...52d Så nå at ppt er inne i bildet. Innkall dem alle til møte og si at du skal ha evaluering. Anonymous poster hash: 84efd...52d
.Lillemy. Skrevet 2. februar 2017 #5 Skrevet 2. februar 2017 Takk for svar. Tror nok jeg må ta en prat med barnehagen. PPT er inni bildet, men sist møte med de var før sommeren 2016. Det var da min datter ble utredet hos både PPT og BUP. Hun har ingen diagnose foreløpig fordi hun var vanskelig og utrede så BUP ville vente til nærmere skolestart. Diagnosen er foreløpig uspesifisert utviklingsforstyrrelse av tale og språk og forsinket utvikling. Er det vanlig med møte med PPT underveis?
.Lillemy. Skrevet 2. februar 2017 #6 Skrevet 2. februar 2017 Var ikke meningen og være anonym. Jeg er altså HI
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #7 Skrevet 2. februar 2017 I vår kommune skal IOP være klar mist i september. Ring saksansvarlig i PPT og hør. Her er det vanlig med minst et møte med spes.ped i halvåret. Saksansvarlig fra ppt deltar etter behov. Synes det er veldig rart at de begynte i august og at du hverken har fått IOP, oppdateringer på arbeidet, møter etc. Ville ringt ppt ja 👍 Anonymous poster hash: b9b07...641
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 Takk for svar. Tror nok jeg må ta en prat med barnehagen. PPT er inni bildet, men sist møte med de var før sommeren 2016. Det var da min datter ble utredet hos både PPT og BUP. Hun har ingen diagnose foreløpig fordi hun var vanskelig og utrede så BUP ville vente til nærmere skolestart. Diagnosen er foreløpig uspesifisert utviklingsforstyrrelse av tale og språk og forsinket utvikling. Er det vanlig med møte med PPT underveis? PPT og andre samarbeidsetater(helsesøster, fastlege osv.) er ofte med på noe som heter ansvarsgruppemøte. Ulikt hvem som har ansvaret for dette. Hos oss er det bhg. Har møter ca fire ganger i året. I tillegg har vi samarbeidsmøter ca en gang i mnd. Da er alltid foreldre invitert, og de samarbeidsetatene som er mest aktuelle akkurat da. Kan være fysio, PPT, barnevern osv. Trenger ikke diagnose for å få dette. Barnets behov man ser på. Anonymous poster hash: 82608...bcb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 Takk for svar. Tror nok jeg må ta en prat med barnehagen. PPT er inni bildet, men sist møte med de var før sommeren 2016. Det var da min datter ble utredet hos både PPT og BUP. Hun har ingen diagnose foreløpig fordi hun var vanskelig og utrede så BUP ville vente til nærmere skolestart. Diagnosen er foreløpig uspesifisert utviklingsforstyrrelse av tale og språk og forsinket utvikling. Er det vanlig med møte med PPT underveis? Min sønn hadde også vansker med språk og samspill. De trodde han kunne ha autisme så han ble utredet på habilitering på ahus. Her fant de ut at han har spesifikke språkvansker. Det var ganske greit å få en diagnose for da er det lettere å få konkret hjelp. Her i kommunen er det PPT som har ansvaret for han nå. Om det er vanlig å innkalle vet ikke jeg, men jeg har fått beskjed at jeg kan gjøre det. Jeg føler at selv om hvor dyktige de voksne er så må jeg som mamma også følge opp så han får den hjelpen og oppfølgingen han skal ha. Anonymous poster hash: 84efd...52d
.Lillemy. Skrevet 2. februar 2017 #10 Skrevet 2. februar 2017 Takk for alle svar. Tar en telefon til PPT i morgen og en prat med barnehagen ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå