Gå til innhold

Dere som er uføretrygdet på minstesats og alene med barn; hvor mye får dere utbetalt i mnd?

Anbefalte innlegg

Nei, men jeg trodde uføretrygd ble redusert etter inntekten. Og maks inntektsgrense, men det gjelder bare 100% uføre kanskje..?

Anonymous poster hash: 41601...27f

Nå er ikke jeg ufør, men har vært syk i 1 år og to måneder og har aap i 40 % og jobber 60 %. Jeg hadde en inntekt på 1,4 millioner når jeg ble syk og har da med en jobbprosent på 60 % 840000 kr i lønn. Jeg har full aap som er 66 % av 6g. Jeg har ikke akkurat på kr hvor mye jeg får i mnd brutto, men det ligger på rundt 12000 i mnd. Fra jobben har brutto 70000 i måneden. Det trekkes skatt av alt og jeg har utbetalt ca 53000 kr i måneden. I tillegg har jeg barnetrygd på 1940 kr (alenemor for et barn) og får 10000 kr i bidrag fra far.

Anonymous poster hash: 3ea97...b18

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg ufør, men har vært syk i 1 år og to måneder og har aap i 40 % og jobber 60 %. Jeg hadde en inntekt på 1,4 millioner når jeg ble syk og har da med en jobbprosent på 60 % 840000 kr i lønn. Jeg har full aap som er 66 % av 6g. Jeg har ikke akkurat på kr hvor mye jeg får i mnd brutto, men det ligger på rundt 12000 i mnd. Fra jobben har brutto 70000 i måneden. Det trekkes skatt av alt og jeg har utbetalt ca 53000 kr i måneden. I tillegg har jeg barnetrygd på 1940 kr (alenemor for et barn) og får 10000 kr i bidrag fra far.

Hvordan kan du ha full aap, når du har 40% aap?

Anonymous poster hash: 58555...d0b

Hvordan kan du ha full aap, når du har 40% aap?

Anonymous poster hash: 58555...d0b

Jeg ser jeg skrev det på en måte som kan misforstås. Jeg har høyeste mulige aap sats, men selvfølgelig bare 40 % av den satsen da jeg kun har 40 % aap. Dette igjen gir ca 12000 kr i aap i måneden.

Nei, men jeg trodde uføretrygd ble redusert etter inntekten. Og maks inntektsgrense, men det gjelder bare 100% uføre kanskje..?

Anonymous poster hash: 41601...27f

Alle har en maksgrense de kan tjene uten å få trekk i trygden, det gjelder uansett om du er helt eller halvt ufør. Men den maksgrensen er satt etter hva du tjente før du ble syk.

Så maksgrensen til en delvis ufør arkitekt er mye høyere enn maksgrensen til en delvis ufør barnehageassistent.

Anonymous poster hash: 02d19...33d

OK. Veldig glad vi har et velfungerende velferdssystem, kjenner likevel en viss irritasjon. 30 000 brutto inkl barnetrygd. 6 års universitetsstudier og 100% stilling. Dausliten hver dag😔

Jeg har 36.000 brutto uten utdannelse... pluss bonus

Anonymous poster hash: 3819c...6da

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...