Gå til innhold

Dere som er uføretrygdet på minstesats og alene med barn; hvor mye får dere utbetalt i mnd?

Anbefalte innlegg

Og hvor my skatter dere?

Skriv gjerne ned andre stønader som barnetrygd, bostøtte o.l om dere tar dette med i beregningen :)

Setter stor pris på svar.

Anonymous poster hash: ba26a...a70

Fortsetter under...

Minstesats ufør er ca 19.000 i måneden

Barnetillegget er på ca 3.000 kr i mnd pr barn

Hva man betaler i skatt avhenger av hva du har å trekke ifra

Anonymous poster hash: 02d19...33d

Minstesats ufør er ca 19.000 i måneden

Barnetillegget er på ca 3.000 kr i mnd pr barn

Hva man betaler i skatt avhenger av hva du har å trekke ifra

Anonymous poster hash: 02d19...33d

22000 for å gjøre ingenting??? Hvorfor i huleste skal man jobbe når man får like mye av å gå hjemme å sulle???

Anonymous poster hash: 750e5...956

22000 for å gjøre ingenting??? Hvorfor i huleste skal man jobbe når man får like mye av å gå hjemme å sulle???

Anonymous poster hash: 750e5...956

19 000 BRUTTO! Så ikke mye mao...

Anonymous poster hash: 29acc...b4b

19 000 BRUTTO! Så ikke mye mao...

Anonymous poster hash: 29acc...b4b

Oi det var lite. Jeg er 60% ufør og har over 18000,- i ufør. I tillegg har jeg ufør forsikring som utbetales månedlig og lønn på ca 400.000,-. Hvordan kan man overleve alene på 19000,- brutto?

Anonymous poster hash: 728bd...2d3

Annonse

Fryktelig mange med uegna helse her i landet virker det som.

Lurer på om jeg bare skal holde senga selv snart, fryktelig mye stress på jobb vettu

Anonymous poster hash: d6b02...ebb

Oi det var lite. Jeg er 60% ufør og har over 18000,- i ufør. I tillegg har jeg ufør forsikring som utbetales månedlig og lønn på ca 400.000,-. Hvordan kan man overleve alene på 19000,- brutto?

Var nok minste satsen som ble lagt ut der.

Anonymous poster hash: 162ab...997

Jeg har 16500 brutto på 100 % AAP etter 20 år i arbeidslivet, kun 10 år av tellende som ansiennitet. Så jeg kan bare tenke meg hva de på minstesats har, det kan ikke være gøy. For det jeg har er ikke fett akkurat og overhodet ikke gøy

Anonymous poster hash: 58555...d0b

Lurer på om jeg bare skal holde senga selv snart, fryktelig mye stress på jobb vettu

Ja, det synes jeg du skal gjøre, høres smart ut. For alle lengter jo etter masse fritid, men med lite penger.............

Jeg er sikker på at de aller fleste som havner på uføretrygd har store problemer.Meg inkludert.Livet har vært strevsomt og er strevsomt. Jeg klarer ikke fungere sosialt .Livet er faktisk ganske trist.

Anonymous poster hash: d19e2...04b

Annonse

OK. Veldig glad vi har et velfungerende velferdssystem, kjenner likevel en viss irritasjon. 30 000 brutto inkl barnetrygd. 6 års universitetsstudier og 100% stilling. Dausliten hver dag😔

OK. Veldig glad vi har et velfungerende velferdssystem, kjenner likevel en viss irritasjon. 30 000 brutto inkl barnetrygd. 6 års universitetsstudier og 100% stilling. Dausliten hver dag😔

Da tjener du lite i fht utdannelse. Jeg har 36000,- i lønn brutto, pluss bonuser og diett. 10000,- i tillegg i barnetrygd, bidrag og stønad barnetilsyn.

Anonymous poster hash: a959e...777

Da høres det ut til at du burde forhandle lønn. Jeg har ikke utdannelse og tjener jo betydelig mere i en 40% stilling.. Ikke godta å bli avlønnet med knapper og glansbilder!!

Ufør med 18000 i uføretrygd OG 400000 i lønn? Wow! Hvordan er det mulig? Langt over en gjennomsnitt lønn pr mnd for 40% arbeid?

Anonymous poster hash: 41601...27f

Ufør med 18000 i uføretrygd OG 400000 i lønn? Wow! Hvordan er det mulig? Langt over en gjennomsnitt lønn pr mnd for 40% arbeid?

Jeg tjente over en mill før jeg ble ufør. Er vel ikke så rart det.

Hvordan kan du da si at 19000 er lite på uføre, når ditt grunnlag er langt langt over de fleste sitt. Ditt kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt

Hvordan kan du da si at 19000 er lite på uføre, når ditt grunnlag er langt langt over de fleste sitt. Ditt kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt

Jeg sa at jeg skjønner ikke hvordan man kan få det til å gå rundt/overleve med så lite inn i måneden. Og det mener jeg, kan ikke fatte at det rekker til å bo, faste utgifter, mat, transport etc

Er det ikke maksgrense på uføre også? Og den blir vel redusert etter inntekt? Eller gjelder det kun ved 100% ufør?

Det høres helt vanvittig ut! Men herregud, det er jo kjempebra for deg :)

Er det ikke maksgrense på uføre også? Og den blir vel redusert etter inntekt? Eller gjelder det kun ved 100% ufør?

Det høres helt vanvittig ut! Men herregud, det er jo kjempebra for deg :)

Det er jo sånn at jeg får jobbe selv om jeg er blitt ufør. Jeg får jo beholde lønna jeg har i min 40% stilling. Jeg må jo ikke si fra meg lønn eller begynne i en dårligere betalt jobb fordet..

Det er jo sånn at jeg får jobbe selv om jeg er blitt ufør. Jeg får jo beholde lønna jeg har i min 40% stilling. Jeg må jo ikke si fra meg lønn eller begynne i en dårligere betalt jobb fordet..

Nei, men jeg trodde uføretrygd ble redusert etter inntekten. Og maks inntektsgrense, men det gjelder bare 100% uføre kanskje..?

Nei, men jeg trodde uføretrygd ble redusert etter inntekten. Og maks inntektsgrense, men det gjelder bare 100% uføre kanskje..?

Hva man kan tjene ved siden av avhenger sv hva du tjente før. Hvis jeg plutselig skulle begynne å tjene f eks 600.000 ved siden (mot 400.000,- i samme stilling tidligere)av ville ufør utbetalingen bli redusert.

Vi kan gjerne bytte! Jeg sitter i rullestol etter en trafikkulykke. Jeg hater livet mitt! Ville gjort alt for å jobbe og ha et normalt liv 😢 Ser du gjerne kunne tenke deg å holdt senga, det er ikke noen mulighet for meg pga kramper, liggesår og dårlig blodsirkulasjon.

Anonymous poster hash: 8e0db...a61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...