Gå til innhold

Hva er det jeg kjenner helt bakerst ved tanna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i speilet isted og da la jeg merke til den ubehage greia jeg kjenner med tunga. Den greia ligger helt bakerst ved tennene, altså bak den 3.jeksels-tanna. Det er en greie som er løs, som en klump/tann lissom, og jeg ser tydelig på speilet at det er noe løst og ubehagelig. På nøyaktig samme sted på høyre siden, så står den samme greia helt fast kontra venstre siden. Har ikke noe vondt eller slikt.

Noen som aner hva dette kan være?

Anonymous poster hash: f60fa...e07
Skrevet

Visdomsjeksel?

Hva er det? Et annet ord for visdomstann?

Skrevet

Flere tanker?

Skrevet

Huden som dekker visdomstannen? Min var bøek iallafall, gjorde ikke vondt. Men vi ass på rengjøring. Kan du stikke tungen "under" og kjenne tannen?

Anonymous poster hash: 40893...ac5

Skrevet

Gjetter på at det er en visdomstann som er på vei. Noen ganger kommer de greit og smertefritt fram, mens andre ganger må de trekkes eller opereres ut. Hvis ikke du har noe vondt, forløper dette seg nok helt greit. Hadde skylt med fluor bakerst der, for å unngå hull.

Skrevet

Huden som dekker visdomstannen? Min var bøek iallafall, gjorde ikke vondt. Men vi ass på rengjøring. Kan du stikke tungen "under" og kjenne tannen?

Anonymous poster hash: 40893...ac5

Kan ikke kjenne hele tanna med tunga, nei. Men når jeg tar tunga på det som stikker ut, så føles det litt ut som en tann når jeg tar tunga litt under.

Var det sånn litt løst hos deg også?

Skrevet

Gjetter på at det er en visdomstann som er på vei. Noen ganger kommer de greit og smertefritt fram, mens andre ganger må de trekkes eller opereres ut. Hvis ikke du har noe vondt, forløper dette seg nok helt greit. Hadde skylt med fluor bakerst der, for å unngå hull.

Men når vil den vokse ut? Kanskje innen noen uker, siden jeg allerede kan kjenne det?

Skrevet

Mine visdomstenner har vært slik i 15 år...

Anonymous poster hash: 674af...048

Skrevet

Mine visdomstenner har vært slik i 15 år...

Anonymous poster hash: 674af...048

Hvordan?

Du kan kjenne en klump ish helt helt bakerst ved tunga?

Skrevet

Noen som har hatt samme symptomer ca?

Skrevet

Noen som har hatt samme symptomer ca?

Gå og vask capsen din!

Anonymous poster hash: f7b22...953

Skrevet

Flere tanker? 

Skrevet

Men når vil den vokse ut? Kanskje innen noen uker, siden jeg allerede kan kjenne det?

Det kan faktisk ta lang tid. Derfor bør du skylle der med fluor.

Skrevet

Det kan faktisk ta lang tid. Derfor bør du skylle der med fluor.

Men har også en rar følese når jeg beveger tunga og drikker, får hovedsaklig vondt/ubehag i mandlene på venstre siden, akkuratt der jeg kjenner den dingsen ved visdomastanna og.

Tror du dette har noen sammenheng?

Skrevet

Men har også en rar følese når jeg beveger tunga og drikker, får hovedsaklig vondt/ubehag i mandlene på venstre siden, akkuratt der jeg kjenner den dingsen ved visdomastanna og.

Tror du dette har noen sammenheng?

Det er nok litt ømt i området rundt der. Kanskje du skulle tatt deg en tur til tannlegen og sjekke. Det kan fort bli plunder med visdomstenner. Ofte fordi det kan ta litt tid før de kommer fram, og på den tiden kan tannkjøttet rundt tannen bli infisert. Bestill deg en time for sjekk ;-)

Skrevet

Det er nok litt ømt i området rundt der. Kanskje du skulle tatt deg en tur til tannlegen og sjekke. Det kan fort bli plunder med visdomstenner. Ofte fordi det kan ta litt tid før de kommer fram, og på den tiden kan tannkjøttet rundt tannen bli infisert. Bestill deg en time for sjekk ;-)

Så du tror det kan være noe sammenheng?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...