Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Bare gråter, men har så lyst holde tale. I verste fall skrive den, så presten kan lese. Ser egentlig for meg at stemmen ikke holder. Aldri gjort noe sånt før. Hvor langt bør det være/og hvor langt bør det ikke være? Er også så redd for å få fokuset på hvor trist alt er, er jo det gode og minnene en vil fremheve- selvfølgelig skal sorgen med men talen må jo gjenspeile den avdøde. Uff, noen med gode råd? Anonymous poster hash: 938af...154
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Kondolerer. Hvem er det som har gått bort? Lettere å gi deg tips da. Men bygg talen litt opp. Prøv å bestem deg om du skal skrive om personen eller rette talen til han/henne... Anonymous poster hash: f581c...508
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Si akkorat det du vil si ❤️💜 Ikke tenk på "regler" rundt taler. Anonymous poster hash: eccf0...8ac
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 http://no.universiada.eu/keyword/hvordan-skrive-tale-til-begravelse Anonymous poster hash: f581c...508
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Kondolerer så mye. Jeg holdt tale i min farmor og onkels begravelse. Ikke en lang take. Sa litt om savnet først, så et par gode minner og avsluttet med et dikt jeg fant på nettet. Anonymous poster hash: e841a...678
Iiiiik Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Jeg har holdt tale i to begravelser - en besteforelder og en forelder. Sistnevnte var naturlig nok lengre og mer personlig. I begge sa jeg noe om minner om personen, og om savnet.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Takk for kondolanser og tips. Jeg har skrevet nesten to A4 sider i word. Visket og strøk over og styrer, så måtte lage det som dokument. Det er jo ikke tettpakket. Mye avsnitt og noen korte setninger som står helt alene. All respekt til dere som har klart holde tale. Innser at jeg har ikke sjans. Men må få sagt: å skrive dette har hjulpet på syns jeg. Godt å besvisst lete frem gode minner og få de nedskrevet. Anonymous poster hash: 938af...154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå