suseduse Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Jeg føler det bare blir verre og verre.. Får migrene av stress og menstruasjon, og de siste 7-8 mnd har det bare blitt verre og verre.. Før hadde jeg det bare 1 av 3 menstruasjoner, nå er det hver gang + hyppigere ellers og ( stort sett en gang i uka). Var hos lege i høst, fikk beskjed om å ikke stresse sånn.. Blir gal snart! Noen råd? Går ikke på noen ppiller eller no, blødde mye av minipilla og veldig få ppiller jeg kan ta pga hyppig kreft i nær familie. Fikk beskjed av legen å slutte med dette for 3 år siden ca..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Du kan da få forebyggende hos legen! Og anfallsmedisiner! Bytt fastlege for du burde få bedre oppfølging! Anonymous poster hash: 61a07...228
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Det er vel veldig vanlig at migrene utløses av hormonforandringer? Jeg har hele mitt voksne liv hatt migrene i forbindelse med mens, kommer gjerne 1-2 dager før mensen. Om jeg er sliten og stresset får jeg det i forbindelse med eggløsning også. Anonymous poster hash: baf33...98e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Jeg har... Lite å gjøre med det annet enn å ta medisiner når man får anfall, eventuelt begynne på forebyggende (hadde ingen effekt på meg). Jeg har ikke brukt hormon-prevensjon på mange år, men er nå tvungen til å gå på hormoner pga endometriose. De mener det vil påvirke migrenen positivt også siden hormonene holdes mer stabile. Hormonspiral skal ifølge forskning virke forebyggende mot brystkreft og anbefales for migrenepasienter, gestagenpiller er også en av typene som ses på som trygge (Cerazette). Anonymous poster hash: 898d7...5df
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Jeg går på forebyggende medisiner morgen og kveld. Du må jo få medisiner som holder dette i sjakk. Kan Være en fordel å komme seg til nevrolog og prøve ut forskjellige forebyggende medisiner. Anonymous poster hash: 97867...f6a
suseduse Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2017 Eneste rådet jeg fikk sist, var å ta en helg alene, uten mann og barn, og bare slappe av.. Har vært min lege i 15 år, første gang jeg har hørt noe sånn.. Har vært mye stress på jobb og hjemme, men jeg føler ikke at medisin eller noe virker lenger.. Ringte nå for å få nye medisiner, skulle ringe opp igjen.. HI
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Har du sjekket synet i det siste? Mest sannsynlig vet du jo hva som utløser migrenen, men er bare et tips fra meg som trodde jeg slet med det samme. Hadde migrene i forbindelse med stress og menstruasjon i tenårene, begynte da jeg var 12 ca. Det ble bare verre og verre med årene, og da jeg var 23 var det så ille at jeg hadde flere dager MED migrene enn uten. Medisiner hjalp noe, men uggenheten og den slitne følelsen fikk jeg likevel. Dro til synstest og fant ut at jeg så fryktelig dårlig, veldig skjeve hornhinner. Fikk briller og har ikke hatt et anfall siden. Om du ikke allerede er henvist til spesialist i migrene ville jeg krevd det. Det må prøves ut medisiner og forebyggende medisiner til du finner noe som funker for deg. IKKE ta til takke med det legen sier om en helg alene, det vil kanskje hjelpe der og da, men livet er ikke lagt opp slik at man kan ta seg fri fra alt når man vil. Håper du får god hjelp videre og at du finner noe som faktisk hjelper. Anonymous poster hash: b2334...174
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 Jeg er mer utsatt for migrene på visse steder i syklusen,og også pga stresshormon. Her har det hjulpet en del med redusert inntak av melk. Det inneholder en del hormoner. Anonymous poster hash: 36cf3...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå