Gå til innhold

Hva synes dere om dette? Konfirmasjon...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan få fine ting i papp og plast, men jeg hadde nok kuttet papirduken. Man får kjøpt billig stoff i metervis på Jysk, det blir sikkert ikke særlig dyrere og ser mye penere ut.

Koldtbord og hjemmelagede kaker er flott.

Droppe nå i det minste papptalerknene spessielt til koldtbord der man må gå å forsyne seg selv. Da vil jeg ha en tallerken som ikke brekker på midten.

Lån duker, tallerkener og bestikk hvis du ikke har selv. Du trenger ikke kjøpe selv.

Anonymous poster hash: ccd58...ea3

Koldtbord på papp er pyton, tallerknene tåler ingenting. Gjør ingenting om ikke alle får like tallerkener, det er bare sjarmerende, så lån.

Ville også kjøpt f.eks hvitt stoff på rull hos jysk, mye finere enn plastduk

Ellers er det helt fint det du skisserer ☺️

Anonymous poster hash: 2fdbc...8b8

Annonse

Jeg hadde plast og papp på en barnedåp en gang fordi vi har veldig stor familie og ikke nok servise. Det angret jeg på når jeg så hvordan det ble i praksis. Veldig klønete med papp når man skal forsyne seg selv, og så så det skikkelig ulekkert ut. Voldsomme mengder søppel ble det også. De har veldig billige ting på IKEA, ellers hadde jeg lånt av en nabo. Det trenger ikke være likt.

Endret av Blondzilla

Nei, nei, nei, IKKE papp og papir! Her får du heller låne dersom du ikke har eller har råd til å kjøpe. Jeg er absolutt ikke en av dem som hever på et øyenbryn fort, men jeg må innrømme at jeg hadde stusset skikkelig om jeg kom i en konformasjon og fant papptallerkner altså.

Vi har selv konfirmant i år og skal ha det hjemme og med koldtbord (komfirmantens ønske), og vi har heller ikke service og bestikk til 35 personer, men får låne litt fra svigers, mamma osv. Duker kjøper jeg inn, vi skal ha fire konfirmasjoner totalt, så det er en grei investering.

Anonymous poster hash: b923d...5d8

Man kan få fine ting i papp og plast, men jeg hadde nok kuttet papirduken. Man får kjøpt billig stoff i metervis på Jysk, det blir sikkert ikke særlig dyrere og ser mye penere ut.

Koldtbord og hjemmelagede kaker er flott.

Dette!

Det finnes masse fint engangs i bedre kvalitet som kan fungere.

Vi vet jo ikke under hvilke omstendigheter HI skal arrangere konfirmasjonen. Skal den kanskje være ute uten vann eller bare et sted uten oppvaskmaskin.

Men dropp engangs duk.

Hjemmelaget koldtbord og kaker er derimot bare supert.

Skal du først gå for engangsgreier, så kjøp ihvertfall kvalitet. Du får papirduk på rull fra Duni, den faller nesten som stoff og ligger pent på bordet. Unngå papirduker som er tynne og revner om du søler en dråpe vann og dropp ihvertfall plastduk. Engangsservise med litt stil finnes også: http://www.congratulations.no/engangsserviser-barokk.html

Når det er sagt, så er papptallerkner, om de ikke er veldig stive, bortimot ubrukelige til koldtbord. Husk at folk må holde tallerkenen med en hånd mens de forsyner seg med den andre, og da er de fleste papptallerkener ikke stive nok til å tåle vekten av noe annet enn et flatbrød.

Prøv heller om du kan få lånt serviser og bestikk og om det er flere enn 6 som kommer: bak mer enn to kaker.  

Annonse

Fåes hvite fine engangsduker i god kvalitet på europris. Vi har brukt deti 3 barnedåper med løper oppå :)

Hadde det ikke vært billigere å kjøpe duker du kunne bruke igjen og igjen. Da hadde du hatt til både barnedåper, jubileer, konfirmasjoner osv de neste årene.

Hadde det ikke vært billigere å kjøpe duker du kunne bruke igjen og igjen. Da hadde du hatt til både barnedåper, jubileer, konfirmasjoner osv de neste årene.

Mulig det, men det er ikke like enkelt. Og man slipper å forholde seg til flekker som ikke går av. Bare å rulle sammen duken og kaste. I forrige barnedåp hadde vi middag før kirke, og kaker etter. Veldig deilig å komme til kakebord som var dekket på nytt med rene duker.

Mulig det, men det er ikke like enkelt. Og man slipper å forholde seg til flekker som ikke går av. Bare å rulle sammen duken og kaste. I forrige barnedåp hadde vi middag før kirke, og kaker etter. Veldig deilig å komme til kakebord som var dekket på nytt med rene duker.

Jeg har duker som bare er å putte i vaskemaskinen. Da forsvinner alle flekker. Henger dem opp eller legger dem våte på bordet. De tørker på ca 30 minutter. De kan til og med snus og brukes på begge sider hvis de skulle få flekker. Utrolig praktisk til sole slags selskaper og mindre jobb enn Papir duker.

Nå har jeg fine damaskduker også. De brukes bare i spesielle znledninger som julaften, barnedåp, konfirmasjon ol. Dem er det mye mer jobb med.

Jeg må innrømme at Papir duker gir meg liten feststemning. Det blir litt som å servere Grandiosa som festmat. Selv om en del synes det smaker ok er det ikke noe som gir god feststemning.

Jeg har duker som bare er å putte i vaskemaskinen. Da forsvinner alle flekker. Henger dem opp eller legger dem våte på bordet. De tørker på ca 30 minutter. De kan til og med snus og brukes på begge sider hvis de skulle få flekker. Utrolig praktisk til sole slags selskaper og mindre jobb enn Papir duker.

Nå har jeg fine damaskduker også. De brukes bare i spesielle znledninger som julaften, barnedåp, konfirmasjon ol. Dem er det mye mer jobb med.

Jeg må innrømme at Papir duker gir meg liten feststemning. Det blir litt som å servere Grandiosa som festmat. Selv om en del synes det smaker ok er det ikke noe som gir god feststemning.

Da kan du ikke ha kjent på papirduker av god kvalitet. Tror faktisk ikke du hadde tenkt over det at det var papirduk engang om du kom til ferdig pyntet og dekket bord.

Da kan du ikke ha kjent på papirduker av god kvalitet. Tror faktisk ikke du hadde tenkt over det at det var papirduk engang om du kom til ferdig pyntet og dekket bord.

Jo. Papirduk er pairduk. Uansett hvordan du vrir og vender på det. Konfirmasjon er et av livets høydepunkter, det er som en over her sa, du tar ikke grandis i konfirmasjonen selv om det er lettvindt.

Anonymous poster hash: 3a8a3...de6

Følg med litt og kjøp nøytrale, billige tallerkener når du kommer over det. Selv kjøpte jeg en vending hvite og i glass på Ikea for noen år siden til en femmer pr stk. 40 av hver. Kjekt å ha og den gangen langt billigere enn gode engangstallerkener og langt penere.

Vi kjøpte teflonduker på sparkjøp. Var billigere enn papirduk og er mye finere. Vasket dem på 60 grader etterpå og alt gikk bort. Strykefrie er de også.

Servise kjøpte vi på fretex. Ble både billig og fint.

Til pynt hadde vi vaser med ulike markblomster og grener fra blomstrende trær osv. Helt gratis.

Jeg kjøpte også sånne tipakninger med stemorsblomster og hadde i små kopper uten hank på bordet.

Alt av pynt kom på maks noen få hundrelapper. Og det ble veldig fint.

Dette var til dåp da. Men hadde funket like bra til konfirmasjon.

Anonymous poster hash: 38bdd...dea

Jeg synes ikke det høres så enkelt ut med engangsservice til koldtbord, av samme grunn som de andre som har svart her. Dessuten synes jeg det er litt simpelt i en så stor anledning. Det går an å få ganske fint i engangs, men da er det så dyrt at det vil lønne seg å kjøpe på IKEA eller et annet sted som selger ut noe. Å låne av noen er også helt fint, spiller ingen rolle om ikke alt er likt. Å kjøpe sånne femmeters ruller med stoff på Jysk er billig, og finere enn papir synes jeg. 

Hjemmelaget mat er helt supert! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...