Gå til innhold

Noen spm angående graviditet

Anbefalte innlegg

Hei.

Det viser seg etter et par tester at vi (samboer) er gravid, og i den forbindelse sitter jeg igjen med en haug av spørsmål.

Dette er sikkert ting vi burde funnet ut sammen, men hun prøver og ikke stresse seg opp og være helt i hundre siden det aldri er helt sikkert åssen det går.

Men jeg er jo helt i hundre av glede og vi hadde vel ikke forventet at det skulle gå på første forsøk.

Jeg prøver og finne ut mest mulig og forberede meg / oss mest mulig på det som venter :)

Så til det spørsmålet som vi lurer mest på, her inne på siden et sted fant jeg en sånn uke for uke sak om ting som skjer, der står jo uke1 allerede 2 uker før befruktning, gjelder det også ved lange sykluser? Det er litt forskjell om vi er 2,4 eller 5 uker på vei :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144309204-noen-spm-ang%C3%A5ende-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fosteret er alltid to uker yngre en mors uker. Så viss fosteret er 2 uker så er du 4 uker osv.

Men både lege å jordmor snakker alltid om mors uker.

Så du skal telle fra siste menstruasjon hvor mange uker på vei du er :)

Anonymous poster hash: f5168...3b5

Bruk terminkalkulator så finner du ut ganske nøyaktig hvor langt dere er på vei :) Jordmor\lege kontaktes ofte i uke 12 med mindre man trenger noe før det, men noen steder liker de at man tar kontakt litt tidligere når man er førstegangs så man kan få gitt godt med informasjon. Regner med den vordende mor tar folat og vet hva som kan spises og ikke? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...