Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Ringte i dag når legen åpnet og forklarte at mini på 18 mnd måtte utebli fra legetime (kontroll med øret etter ørebetennelse) pga at hun fikk omgangssyke i natt. Fikk beskjed om at vi da måtte betale for timen... Hun er jo et barn, og "gratis" i utgangspunktet.... ville de jeg skulle tatt henne med inn spyende og skrikende da? Kunne jo gjort det så hadde jeg ikke trengt å betale... Blitt mye for dem å vaske da men... Synes dette var litt rart... Anonymous poster hash: b7002...82b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Det er vanlig de har avbestillingsgrense. Her er det dagen før, ellers betaler man, barn eller ei. Anonymous poster hash: dc736...80f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Det er vanlig de har avbestillingsgrense. Her er det dagen før, ellers betaler man, barn eller ei. Anonymous poster hash: dc736...80f Så da skulle jeg dratt inn med henne med omgangssyke da? Hun har kastet opp 4 ganger siden 04 i dag tidlig. Hadde nok vært trivlig for dem der inne det.... Vi planla ikke at hun skulle få omgangssyke, så jeg kunne ikke ringe i går. HI Anonymous poster hash: b7002...82b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 Legekontoret er i sin fulle rett. Men at de kanskje var litt kjipe; ja! Noen ting kan man jo virkelig ikke forutse. Anonymous poster hash: 16ba2...fe9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 Det var kjipt, men de har lov Anonymous poster hash: fa77d...a9c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Så da skulle jeg dratt inn med henne med omgangssyke da? Hun har kastet opp 4 ganger siden 04 i dag tidlig. Hadde nok vært trivlig for dem der inne det.... Vi planla ikke at hun skulle få omgangssyke, så jeg kunne ikke ringe i går. HI Anonymous poster hash: b7002...82b Om det er vanlig er ikke godt å si. Vi har pr dags dato aldri måtte betale hvis vi ringer og avbestiller timen på mandager, og i hvertfall ikke hvis det er oppkast i bildet. Anonymous poster hash: 3d198...072
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 Dersom du hadde glemt timen måtte du også betalt. Barn er gratis fordi legen får refundert timen når det har vært et barn der. Kommer ikke barnet til timen er det tapt inntekt, som legen ikke får refundert. Sånn er det desverre, men skjønner det er kjedelig når det er snakk om omgangssyke og ikke forglemmelse... Anonymous poster hash: bf9cc...cd3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 De kan ta betalt om de ønsker det, det er et regelverk på dette siden det er så mange som ikke kommer til timene sine koster det helsevesenet millioner av kroner i året. Leste et sted hvor mange tusen mennesker som ikke møter til oppsatte timer hver dag (på landsbasis) og det var helt enormt mange. For å få bukt med det har de laget dette regelverket hvor man kan ta betalt om man ikke gir beskjed minst 24 timer før timen. Men vår lege er veldig rund i kantene på dette, det er et legesenter med stor pågang så vi måtte ikke ha betalt. De ville bare brukt den avlyste timen som en akuttime i dag også ville vil fått en ny time senere. Anonymous poster hash: f80a8...da0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 Fryktelig dårlig gjort, men de har lov til det ja. Syns de heller skal være fornøyd med at man ikke drar seg til legen for å slippe å betale når man har omgangssyke og smitter allerede utsatte mennesker på venterommet. Anonymous poster hash: 31768...b33
Lady lovely locks Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 vanlig desverre, men her kunne de jo kanskje sett mellom fingrene. men saken er at iegen ikke får betlt for denne timen når dere ikke kommer. Hadde dere vært der ville stten betalt for timen, da barnet er under 16 år.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #11 Skrevet 30. januar 2017 Fryktelig dårlig gjort, men de har lov til det ja. Syns de heller skal være fornøyd med at man ikke drar seg til legen for å slippe å betale når man har omgangssyke og smitter allerede utsatte mennesker på venterommet. Anonymous poster hash: 31768...b33 Ja, det tenker jo jeg også.... og hun spyr så fort hun er i bevegelse, så det ville blitt mye spy utover der også tror jeg. HI Anonymous poster hash: b7002...82b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #12 Skrevet 30. januar 2017 Ja, det tenker jo jeg også.... og hun spyr så fort hun er i bevegelse, så det ville blitt mye spy utover der også tror jeg. HI Anonymous poster hash: b7002...82b Nå er du barnslig. Reglene for abestilling er ikke laget personlig av legen for å akkurat plage deg. Med mindre dere har omgangssyke hver gang dere skal til legen vil ikke dette koste deg noe særlig i løpet av livet. Manglende oppmøte hos legen koster derimot staten (dvs oss) millioner i året. Anonymous poster hash: 73ba8...d67
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #13 Skrevet 30. januar 2017 Så da skulle jeg dratt inn med henne med omgangssyke da? Hun har kastet opp 4 ganger siden 04 i dag tidlig. Hadde nok vært trivlig for dem der inne det.... Vi planla ikke at hun skulle få omgangssyke, så jeg kunne ikke ringe i går. HI Anonymous poster hash: b7002...82b Det er ett valg du som mor tar. Ville du spare 152 kr eller vil du ta hensyn til ungen din? Anonymous poster hash: e6262...d1e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #14 Skrevet 30. januar 2017 Det blir for dumt av legekontoret. Tror jeg hadde sagt at da beholder jeg timen og kommer inn med barnet med omgangssyke. Hadde jeg ringt legekontoret og sagt jeg eller barnet mitt ikke kunne komme pga oppkast da hadde de bare satt opp ny time til meg for de skjønner det er noe som man ikke kan forutse og de vet det er smitter lett Anonymous poster hash: fc158...8e3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #15 Skrevet 30. januar 2017 Det blir for dumt av legekontoret. Tror jeg hadde sagt at da beholder jeg timen og kommer inn med barnet med omgangssyke. Hadde jeg ringt legekontoret og sagt jeg eller barnet mitt ikke kunne komme pga oppkast da hadde de bare satt opp ny time til meg for de skjønner det er noe som man ikke kan forutse og de vet det er smitter lett Anonymous poster hash: fc158...8e3 Jeg skjønner ikke hvorfor dere mener at legekontoret skal betale for deres uflaks..? Timen er gratis for barn fordi staten betaler legetimen. Ved manglende oppmøte så taper legen inntekt. Anonymous poster hash: 73ba8...d67
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #16 Skrevet 30. januar 2017 De ringte fra legen nå... Sa at jeg ikke trengte å betale... fordi apparatet de skulle bruke til å sjekke øret var ødelagt... så hadde vi kommet inn måtte vi bare dratt igjen uansett.... HI Anonymous poster hash: b7002...82b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #17 Skrevet 30. januar 2017 Legekontoret har garantert full forståelse for at dere ikke kan ta med barnet inn idag, men det er alikevel en time som står tom. Hvis dere som mener det er dårlig av legekontoret å ta betalt hadde hatt privat selskap hvor dere ga alle som hadde en god grunn til å ikke møte opp til avtale slippe uten betaling, hadde dere gått konkurs. HI er ikke den eneste som ikke møtet opp til time, det er mange. Så mange at det ble en enorm utgift. Da måtte en gjøre noe, og slik ble det. Skal man gjøre unntak blir det vanskelig å sette en grense, for alle kan jo "være syke" når de ringer eller ha en annen god grunn. Anonymous poster hash: 1df98...8cd
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #18 Skrevet 30. januar 2017 De har kanskje rett til det, men jeg har aldri opplevd å måtte betale når man avbestiller pga sykdom. Anonymous poster hash: f370e...1d6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #19 Skrevet 30. januar 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor dere mener at legekontoret skal betale for deres uflaks..? Timen er gratis for barn fordi staten betaler legetimen. Ved manglende oppmøte så taper legen inntekt. Anonymous poster hash: 73ba8...d67 Legen dobbelbooker ofte faktisk nettopp pga dette. Hvorfor er legens tid viktigere enn min og min arbeidsgiver? De aller fleste gangene jeg bruker lege så venter jeg minst 30 min. Hadde jeg kommet 30 min forsent så måtte jeg betalt. Anonymous poster hash: fc158...8e3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #20 Skrevet 30. januar 2017 Nå er du barnslig. Reglene for abestilling er ikke laget personlig av legen for å akkurat plage deg. Med mindre dere har omgangssyke hver gang dere skal til legen vil ikke dette koste deg noe særlig i løpet av livet. Manglende oppmøte hos legen koster derimot staten (dvs oss) millioner i året. Anonymous poster hash: 73ba8...d67 DU er barnslig Anonymous poster hash: 3f84a...c2b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #21 Skrevet 30. januar 2017 Ingen tvil om at vi er så bortskjemte at vi ikke ser hvor godt vi har det. Herregud det er under 200 kr. Betal og slutt å syte. Anonymous poster hash: 81bb5...e37
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #22 Skrevet 30. januar 2017 Ingen tvil om at vi er så bortskjemte at vi ikke ser hvor godt vi har det. Herregud det er under 200 kr. Betal og slutt å syte. Anonymous poster hash: 81bb5...e37 Skrev høyere opp at jeg ikke skal betale for apparatet de skulle bruke er ødelagt så det hadde blitt bomtur om vi hadde kommet... HI Anonymous poster hash: b7002...82b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #23 Skrevet 30. januar 2017 Skrev høyere opp at jeg ikke skal betale for apparatet de skulle bruke er ødelagt så det hadde blitt bomtur om vi hadde kommet... HI Anonymous poster hash: b7002...82b Jeg så det. Men fortsatt så klaget du over at du måtte betale i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: 81bb5...e37
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #24 Skrevet 30. januar 2017 Jeg så det. Men fortsatt så klaget du over at du måtte betale i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: 81bb5...e37 Ja, jeg synes det er rart med tanke på omstendighetene ja. Hadde betalt om det hadde kommet faktura i posten jeg. Men det er lov å stille spørsmålstegn ved ting her inne, og de aller fleste syntes dette var litt sært av legen. Handler ikke så mye om beløpet eller de rene pengene, det handler mer om prinsipp for min del. HI Anonymous poster hash: b7002...82b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #25 Skrevet 30. januar 2017 Jeg synes at det kanskje er greit å betale for sånt, men her på legekontoret hos oss må man betale fakturagebyr fordi den jævla automaten deres som de har satt opp i stedet for å ha kortterminal hos legesekretær, streiker annenhver gang man er der og man ikke får betalt! Man trenger virkelig ikke å bli belastet med 54 kroner i fakturagebyr fordi de ikke tar imot pengene når du er der. Hvis de slenger på gebyr, må de gi folk muligheten til å gjøre opp for seg på legekontoret og slippe gebyret. Her blir det gebyr automatisk. Argh. Anonymous poster hash: edcd5...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå