Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Hei Noen som har sendt barn under 12 år på språkreise? Har sett på reise gjennom EF til neste sommer for da en 12 år gammel gutt. Vil gjerne høre om erfaringer :-) Anonymous poster hash: fe74e...b1c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Tror ikke jeg ville sendt mine på språkreise. Har ikke erfaring med ef, men sts. Virket useriøst, endel alkohol i omløp. Ville heller sjekket ut cisv. Anonymous poster hash: 93885...ec5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Jeg var på språkreise med SAS for mange mange år siden. Super opplevelse som jeg absolutt unner mine barn, men ikke når de er 12, det er ALTFOR tidlig. På språkreise er får de også mye fritid og farter da rundt alene/med venner, da bør de ha litt mer erfaring både med reising, andre kulturer, sikkerhetsberegning og språk. Jeg dro da jeg var 16. Anonymous poster hash: ae608...9bc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Oh, jeg syntes det var skummelt å sende 12-åringen min på idrettsleir i Norge i 5 dager jeg Jeg var selv på språkreise sommeren etter ungdomsskolen (16 år) og ville absolutt ikke sendt mine barn noe tidligere enn det, man farter rundt på egenhånd mye, det er store gjenger med ungdommer, det var helt klart alkohol, forelskelser osv. Anonymous poster hash: 258fc...8f9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Reiste som 12 åring til 1 av de 2 pkassene barn under 14 kunne dra på språkreise med. Fikk en kjempekoselig vertsfamilie de velger verstfamilier de har brukt over flere år og utelukkende fått gode tilbakemeldinger på til de yngste. Ville allikevel ikke sendt mine egne da jeg var den eneste uner 14 der tror så godt som alle de andre var ferdig med ungdomsskolen. Så var jo helt utenfor på tur og i klassemiljøet. Hvis det er snakk om en vennegjeng på 3-4 barn som skal på språkreise sammen så ja, men ikke ellers. Dro etter konfirmasjon også var jeg og ei til som hadde ett år igjen på ungdomsskolen resten skulle begynne vgs etterpå. Jeg hadde mye mer utbytte sosialt av den turen. Tror mine barn får tur mellom ungdomsskole og vgs. Når det gjelder sts rykte så dro jeg med sts på 90 - tallet var det ef som hadde dette ryktet som sts har nå. En sannsynlig årsak er vel at ef har måttet jobbe hardt for å rette opp ryktet sitt mens sts kanskje bare har levd på et godt rykte. Anonymous poster hash: 7c368...56f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Jeg dro til Eastbourne da jeg var 13, i tre uker. Det var fantastisk! Jeg ville unngått Malta og slike steder, og heller gått for engelsk småby. (Hastings e.l) Anonymous poster hash: 3efb8...ee2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 La han heller reise på aktivitetsleder i Norge. Kan virkelig anbefale http://www.bjontegaard.no/camp Anonymous poster hash: ae608...9bc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 Hi Ja dette er snakk om en Engelsk bygd. Kun organiserte utflukter og god bemanning der de bor. Det er selvsagt lagt opp for 10-14 åringer og må ikke sammenlignes med språkreiser for eldre ungdom. Anonymous poster hash: fe74e...b1c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Ville heller gått for Cisv ja. 11 åringen vår var på tur med de 1 mnd i fjor. Uten mobil. Og snakket bare engelsk. Supert opplegg. Hatt er 18 åring på språkreise med EF. Makan til useriøst opplegg. Anonymous poster hash: 438a7...cc9
februarprins2013 Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 jeg var selv i surrey england, sommer før jeg begynte på ungdomsskolen, da ble jeg 13 i november, det er nok det beste minne jeg har fra jeg var liten, var veldig spennende, lærerikt og bare gode postive opplevelser
Anniedoug Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Jeg hadde nok heller sendt de på språkreise i den alderen enn i alderen 16-18. Språkreisene for de yngre er lagt opp etter aldersgruppen og man passes godt på. Dro selv til Isle of Wight som 14-åring og det var veldig bra!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 jeg var selv i surrey england, sommer før jeg begynte på ungdomsskolen, da ble jeg 13 i november, det er nok det beste minne jeg har fra jeg var liten, var veldig spennende, lærerikt og bare gode postive opplevelser Hvilket selskap reiste du med? HI Anonymous poster hash: fe74e...b1c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 Jeg hadde nok heller sendt de på språkreise i den alderen enn i alderen 16-18. Språkreisene for de yngre er lagt opp etter aldersgruppen og man passes godt på. Dro selv til Isle of Wight som 14-åring og det var veldig bra! Ja litt sånn jeg tenker også. Da er de uansett for unge til å tenke på alkohol etc. Det er spenning nok å være på tur. Hvilket selskap reiste du med? Er Isle of Wight vi har sett på. Da gjennom EF HI Anonymous poster hash: fe74e...b1c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 Nei herregud! Er du gal?!? 12 åring på språkreise?? 😨😱 Anonymous poster hash: 2dde7...9f9
februarprins2013 Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 Hvilket selskap reiste du med? HI Anonymous poster hash: fe74e...b1c EF
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 Nei herregud! Er du gal?!? 12 åring på språkreise?? Anonymous poster hash: 2dde7...9f9 Føler meg ikke så gal nei.. Hans bestefar reiste utenlands som 12 åring til sjøs.. Så 14 dager på tur med barn i alder 10-14 år i 2 uker under veldig trygge omstendigheter ser jeg ikke helt problemet i. HI Anonymous poster hash: fe74e...b1c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 Med alle skrekkhistoriene som har vært i forbindelse med utveksling og utenlandsreiser den siste tiden, så hadde jeg vært i tvil. Spesielt fordi barnet er så ung. Under 12 år? Etter min mening, er han for ung :/ Anonymous poster hash: bfcb8...ffd
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #18 Skrevet 29. januar 2017 Føler meg ikke så gal nei.. Hans bestefar reiste utenlands som 12 åring til sjøs.. Så 14 dager på tur med barn i alder 10-14 år i 2 uker under veldig trygge omstendigheter ser jeg ikke helt problemet i. HI Anonymous poster hash: fe74e...b1c Ja men de gjorde mye for 50-60 år siden, som ikke er like fornuftig i dag. Anonymous poster hash: bfcb8...ffd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå