Gå til innhold

Forlovelsesring - til begge eller bare henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skjønt det blir stadig vanligere at bare hun har forlovelsesring/diamantring... er det helt "ut" å bruke glatte gullringer som forlovelsesringer, til både han og henne? Syns i grunn sistnevnte er en koselig tradisjon jeg da... men ville du syntes det var rart?

Anonymous poster hash: fe1e4...687

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ble fridd til av mannen uten ring (vi hadde snakket om det). Vi dro sammen dagen etter frieriet og kjøpte forlovelsesringene sammen. Vi ordnet oss flotte ringer i hvitt gull hvor jeg har en diamant på min. Mitt råd er: snakk sammen på forhånd slik at du vet litt om hva hun drømmer om. Er mye forskjellig som praktisetes :) lykke til med frieriet <3

Anonymous poster hash: fe7eb...471

Skrevet

Takk for savar!! Det hørtes jo ut som en fin løsning😊 tar gjerne imot flere synspunkter! Hi

Skrevet

Jeg ble fridd til med en nydelig diamant ring. Det er kun jeg som har forlovelsesring. Mannen får ring på fingeren når vi gifter oss :)

Anonymous poster hash: e2e75...642

Skrevet

Jeg synes glatte gullring til begge er finest... Det er mange forskjellige meninger, og det viktigste av alt dere vil trenge i et ekteskap er samarbeid og kommunikasjon, så begynn med å finne ut hva dere ønsker dere?

Anonymous poster hash: d7f0a...14b

Skrevet

Takk for svar!! Alle andre forutsetninger er på plass altså, jeg lurer bare litt på om det blir sett på som feil/gammeldags med glatte gullringer... hi

Annonse

Skrevet

Vi hadde snakket litt om frieri på forhånd om hva jeg kunne tenke meg. Jeg sa hele tiden at jeg ville at vi skulle ha "tilsvarende" ringer, typ glatte gullringer. Likevel fant mannen ut at han skulle fri med en flott diamantring. Vi kjøpte noen enklere ringer som forlovelsesring til oss begge. Jeg bruker begge to, altså den han fridde med og den som vi har lik. 

Anonymous poster hash: ab9bb...91a
Skrevet

Dytter litt i håp om flere svar/meninger ;) hi

Skrevet

Handler vel om smak og behag. For min del hadde jeg ønsket at han fridde med en diamantring (trenger IKKE være stor og kjempe dyr). Så kan begge få like ringer når vi gifter oss. :)

Lykke til med frieriet!

Anonymous poster hash: 9d4da...63f

Skrevet

Jeg mener begge bør ha forlovelsesring. Selv om det kanskje er helt feil så ser jeg på ringene som et slags symbol på at den som bærer den er resevert/opptatt. Da blir det feil om mannen ikke har ring.

Skrevet

Forresten. En ring man bærer hver dag bør væra praktisk. En diamant som stikker ut er litt i veien, jeg bruker ikke det hjemme etter å ha skrapet opp barna noen ganger.

Skrevet

Jeg synes også glatte gullringer til begge er finest, og mener som hun over at begge bør ha. Vi hadde glatte gullringer da vi forlovet oss

Anonymous poster hash: e1017...4a2

Skrevet

Har jobbet på gullsmed i mange år. Veldig vanlig at begge har ringer 😊 Mer vanlig enn frierring.

Anonymous poster hash: 4e101...73a

Annonse

Skrevet

Vi hadde glatt gullring begge to, har brukt samme som giftering.

Anonymous poster hash: df3ed...a1f

Skrevet

...og så er det noe med det klassiske. Vi kjøpte glatte smale gullringer da vi forlovet oss, og litt bredere i hvitt gull da vi giftet oss, noen fra Georg Jensen. Jeg angrer nå 15 år etter, skulle gjerne bare hatt en glatt og enkel gullring son giftering...

Anonymous poster hash: d7f0a...14b

Skrevet

Der hvor mannen frir med diamantring kun til henne så har man en forlovelsesring og to gifteringer. Kun henne ved frieri, begge går med ring fra og med bryllupsdagen.

I Norge er det, eller har i hvert fall vært, ganske vanlig å fri med gifteringene. Altså gå med gifteringer fra forlovelsen, pusse dem opp og inngravere bryllupsdato når man gifter seg.

Vi har en gullring hver, til både forlovelse og bryllup. Min har diamanter, mannens er glatt.

Anonymous poster hash: e67b3...d35

Skrevet

Jeg har vært forlovet en gang tidligere, og da hadde vi glatte gullringer begge to. Nå syns jeg det er for "likt" gifteringer, og da jeg ble fridd til nå av han som idag er min mann, fikk jeg diamantring. Han hadde ikke forlovelsesring. F.o.m. bryllupet har vi begge to gifteringer.

Anonymous poster hash: 01732...4d7

Skrevet

Jeg skal antakelig ikke uttale meg siden jeg synes både forlovelsesringer og gifteringer er stygt og vi aldri har hatt det. Men skulle jeg hatt forlovelsesringer ville jeg hatt glatte. Det er det minst prangende og ødelegger minst for andre smykker, pluss at det er minst upraktisk. Den dagen jeg hadde gått med diamantring hadde griser flydd.

Skrevet

Første gangen jeg var forlovet (20 år) hadde jeg en søt liten antikk gullring med an aquamarine sten. Elsket den ringen! Har det forsåvidt enda, men brukes ikke. Nå har forlovede kjøp en (etter min smak litt for stor) mørk grå/svart diamant i titan innfatning. Den er stor, fancy og dyr, får alltid komentarer på den. Hadde nokk ikke valgt den str sten selv men utseende på den er helt perfekt! Å den representerer mannen i mitt liv veldig godt. Han har også ring i titan med diamanter på.

Anonymous poster hash: 62750...d06

Skrevet

Jeg hadde ingen ring da jeg fridde til mannen :)

Vi dro ut sammen og kjøpte enkle gullringer som vi satte på 3 mnd senere da vi giftet oss.

Skrevet

Tusen takk for alle svar!! Tror vi går for glatte gullringer da 😄 hi

Skrevet

Hvorfor skal ikke mannen vise symbolsk at han er forlovet?

Anonymous poster hash: e31c0...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...